Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@13:58:56 GMT

حقانیت بازارسرمایه قابل اثبات است

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۸۶۹۱۵

حقانیت بازارسرمایه قابل اثبات است

خبرگزاری آریا - جعفر قادری: دخالت های غیر ضروری در بورس مفید نیست، من مخالف این طرح بودم، هر چند تحقیق و تفحص هم مشکلی در عملکرد بازارسرمایه ایجاد نمی‌کند، بلکه حتی معتقدم به افرادی که در تلاش برای تخریب اعتماد در سرمایه‌گذاران هستند، ثابت می‌کند این بازار عملکردی اصولی دارد.
نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح تحقیق و تفحص از بورس که توسط مجلس در حال بررسی است، گفت: در حال حاضر تلاش‌های زیادی برای متهم کردن بازار سرمایه به نبود شفافیت وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در صورتی که زیرساخت ها و ابزارهای نظارتی دقیقی که در بازار سرمایه وجود دارد و شفافیت معاملات، به ایجاد اطمینان و اعتماد در بازار سرمایه کمک کرده و خواهد کرد.
قادری با اعلام اینکه طرح مذکور را امضا نکرده است، افزود: علیرغم مخالفت من با طرح چنین موضوعی، اما مطمئن هستم که مشکل خاصی ایجاد نمی‌کند و حتی به مردم ثابت می کند که دخالت های غیرضروری در حوزه بازارسرمایه وجود ندارد. روال کار بازار به طور عادی در حال انجام است و مشکلی در عملکرد آن و جایی برای نگرانی سرمایه‌گذاران وجود ندارد.
وی تاکید کرد: واکنش بازار به این تحقیق و تفحص نه تنها منفی نخواهد بود، بلکه مثبت هم ارزیابی می شود؛ زیرا از این طریق بسیاری از شایعات موجود در فضای بازارسرمایه از بین می رود. 
سنا

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۶۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج نقدینگی از بازار سرمایه ادامه‌دار شد

رباب وفایی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: امروز هم در بازار برخلاف انتظار‌ها خبر خاصی نبود! تابلوی معاملات کم رمق است و همچنان رکود و سردرگمی به راحتی حس می‌شود و ظاهرا اراده‌ای برای رشد بازار وجود ندارد. هر خبر یا شایعه‌ای بهانه‌ نوسان یک الی دو روزه می‌شود و این دور باطل فعلا ادامه دارد.

او در ادامه می‌گوید: امروز ارزش معاملات خرد بورس به ۳,۶۴۴ میلیارد تومان رسید و خالص سفارشات با خروج ۱۴۰ میلیارد تومانی پول از بازار سرمایه همراه بود. همچنین تعداد نماد‌های مثبت ۲۴۱ و تعداد نماد‌های منفی ۵۶۵ نماد بود. به عبارتی حدود ۷۲ درصد نماد‌ها در شرایط قرمز بودند و بیشترین تاثیر مثبت بر بازار با وامید و بیشترین تاثیر منفی بر بازار با فولاد به ثبت رسید.

وفایی گفت: در نهایت شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با کاهش ۵ هزار واحدی به ۲ میلیون و ۲۵۹ هزار واحد رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • مالیات و کاهش قیمت طلا علت اعتصاب زرگران اردبیلی
  • آیا سرمایه‌گذاری همان پس‌انداز است؟
  • بازارگردانی به نفع یا به ضرر بورس؟
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه
  • چرا بورس درجا می‌زند؟!
  • افزایش سرمایه بیش از ۴ هزار درصدی یک نماد بورسی
  • نماهنگ|حقانیت مرگ بر رژیم صهیونیستی
  • خروج نقدینگی از بازار سرمایه ادامه‌دار شد
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟ 
  • گران‌فروشی چه مجازاتی دارد؟