Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-07@22:50:48 GMT

کاهش ۳.۱ درصدی اجاره‌بها در فصل پاییز

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۸۶۹۳۲

کاهش ۳.۱ درصدی اجاره‌بها در فصل پاییز

ایران اکونومیست- متوسط مبلغ اجاره ماهانه در تهران در فصل پاییز ۳.۱ درصد نسبت به تابستان سال جاری کاهش یافت.

 مرکز آمار اعلام کرد: متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله‌شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران در پاییز سال جاری ۴۱ میلیون و ۲۷۳ هزار تومان با میانگین مساحت ٢٠٩ متر مربع بوده که نسبت به فصل قبل ۱۸.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ و نسبت به پاییز سال قبل ١٢٠.٣ درصد افزایش داشته است.

متوسط قیمت فروش هر متر مربع زیر بنای مسکونی معامله‌شده در تهران ۲۸ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان با میانگین مساحت ٨٧ مترمربع و عمر ١٢ سال بوده است که نسبت به فصل تابستان ۱۹.۱ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ١١١.۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.

متوسط مبلغ اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک متر مربع زیر بنای مسکونی معامله‌شده در تهران حدود ۶۲ هزار تومان با میانگین مساحت ٧٧ مترمربع و متوسط عمر بنای ١۴ سال بوده که نسبت به فصل تابستان ۳.۱ درصد کاهش و نسبت به پاییز سال قبل ۴٠.٩ درصد افزایش داشته است.

 ایبِنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: نسبت به فصل ۱ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۶۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص های مهم صنعت ریلی در سال ۱۴۰۲ منتشر شد

تین نیوز

متوسط بهره وری و سرعت بازرگانی واگن های باری که مقدار چابکی سیستم حمل بار را نشان می دهد، در سال ۱۴۰۲ کمترین مقادیر را در میان چهار سال اخیر به خود اختصاص داده اند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، انجمن صنفی شرکت های حمل ونقل ریلی و خدمات وابسته شاخص های مهم این صنعت را در سال ۱۴۰۲ منتشر کرد. این گزارش شاخص های مهم این صنعت را در بازه های سالیانه و ۳ ماهه چهارم سال ۱۴۰۲ با دوره های گذشته مقایسه می کند.

طبق این گزارش، در سال ۱۴۰۲ تمامی شاخص های عملکردی حمل بار ریلی، به استثناء شاخص های مرتبط با حمل بار ترانزیتی، نسبت به سه سال گذشته آن کاهش یافته است. به طور مشخص تُناژ و تُن - کیلومتر بار حمل شده در سال ۱۴۰۲ به ترتیب ۴۳ میلیون تُن و ۲۹ میلیارد تُن کیلومتر بوده است که کمترین مقادیر این شاخص ها در چهار سال اخیر است.

از دیگر شاخص های مهم حمل بار ریلی می توان به بهره وری و سرعت بازرگانی واگن های باری اشاره کرد که مقدار چابکی سیستم حمل بار را نشان می دهد. این دو شاخص نیز در سال ۱۴۰۲ کمترین مقادیر را در میان چهار سال اخیر به خود اختصاص داده اند.

همچنین اگر شاخص های عملکردی حمل بار را به صورت فصلی طی سال ۱۴۰۲ مورد بررسی قرار دهیم، پی خواهیم برد که در زمستان ۱۴۰۲ به استثناء شاخص های مرتبط با حمل بار ترانزیتی، تمامی شاخص ها کاهش یافته اند و کمترین مقدار را نسبت به سه فصل پیشین دارند. 

با نگاهی کلان تر به نقش راه آهن در حمل بار کشور درمی یابیم که بر خلاف چشم اندازهای تعیین شده در اسناد بالادستی مبنی بر افزایش سهم حمل بار ریلی تا دست کم ۳۰ درصد از کل بارهای زمینی کشور، سهم این شیوه حمل ونقلی به حدود ۷ درصد از کل تناژ بار حمل شده زمینی و حدود ۹ درصد از تن- کیلومتر بار حمل شده زمینی رسیده که در سال های اخیر روندی کاهشی بوده است.

اما در بخش مسافری، عملکرد خوبی در سال ۱۴۰۲ به ثبت رسیده است. جابه جایی ۳۲ میلیون مسافر (معادل با ۵.۱۶ میلیارد نفر کیلومتر) بر عملکرد قابل قبول این بخش در سال گذشته صحه می گذارد.

از طرفی بررسی شاخص های مربوط به بخش مسافری به صورت فصلی در سال ۱۴۰۲ حاکی از کاهش هر سه شاخص تعداد مسافر، نفر کیلومتر و بهره وری واگن های مسافری در هر فصل نسبت به فصل پیش از خود است. این روند کاهش طی سال ۱۴۰۲ مشابه بخش باری، ثابت می کند که روند کاهشی این شاخص ها در سال ۱۴۰۳ نیز تداوم خواهد داشت.

در سال ۱۴۰۲، سهم راه آهن از جابه جایی مسافر زمینی عمومی نسبت به سال قبل کاهش یافته و از نظر تعداد مسافر به ۱۷.۶ درصد و از نظر شاخص نفر-کیلومتربه ۲۶ درصد رسیده است.

با وجود افزایش تعداد کل لکوموتیوهای کشور در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، تعداد لکوموتیو آماده به کار کاهش یافته است. آماده به کاری لکوموتیوها در سال گذشته به ۵۳ درصد رسیده که کمترین مقدار این شاخص در چهار سال اخیر را نشان می دهد. تاثیر مستقیم بخش نیروی کشش بر عملکرد حمل بار و مسافر ریلی بیان گر لزوم توجه حاکمیت به چالش های این بخش و شکست ایده حفظ تصدی گری دولت در این حوزه است. لذا عملی کردن راهکارهای پیشنهادی خبرگان صنعت حمل ونقل ریلی برای برون رفت از این شرایط بحرانی ضروری است.

باید توجه داشت هر چند که در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ تعداد ۲۳ دستگاه لکوموتیو به آمار میانگین ماهیانه تعداد کل لکوموتیوهای کشور اضافه شده، اما در مقابل تعداد سه دستگاه لکوموتیو از آمار میانگین ماهیانه تعداد لکوموتیوهای آماده به کار در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ کم شده است و این بدان معناست که در برابر افزایش ۲۳ دستگاهی، ۲۶ دستگاه لکوموتیو طی سال ۱۴۰۲ از مدار خدمت خارج شده اند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • شاخص های مهم صنعت ریلی در سال ۱۴۰۲ منتشر شد
  • اجاره خانه در شمال تهران چقدر آب می خورد ؟ اجاره نشینی خوش نشینی یعنی همین !
  • افزایش ۱۵۸ درصدی میانگین قیمت یک متر خانه در تهران/ گران‌ترین و ارزان‌ترین خانه‌ها در کدام مناطق پایتخت معامله می‌شود؟
  • ریزش ۷۹ درصدی تورم تولید/کاهش تورم مصرف‌کننده ادامه دارد؟
  • «سقف‌گذاری برای اجاره‌بها» به قانون تبدیل شد
  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره
  • قیمت طلا و سکه امروز 16 اردیبهشت 1403
  • ۶۵ درصد مخازن سد‌های کشور پر شده است
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • افزایش ۸۰ درصدی ارزش صادرات سمنان در سال جدید