Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین شنبه شب گفت: موج اخیر عادی سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی فروپاشی عربی در برابر این رژیم و تلاشی برای مهار مقاومت علیه اسرائیل است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «العالم» ،  زیاد النخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین که در کنفرانس "متحدان علیه عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس" سخن می‌گفت، تصریح کرد: مطمئن هستیم ملل اسلامی و عربی که در راه دفاع از فلسطین و قدس ایثار و جانفشانی کردند، می‌دانند که رویدادهای امروز توطئه‌ای علیه دین و تاریخ آنهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

النخاله گفت: «آمریکا نتوانست مقاومت را در منطقه محاصره کند و واشنگتن و تل‌آویو در تغییر جغرافیای منطقه دستشان باز نشد.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد: «ملل عربی و اسلامی پس از تحمل همه مشقات تسلیم حکام و رهبران شکست خورده‌ای نمی‌شوند که شعارهایی پوچ سر می‌دادند، هرچند خود نیز در نهایت تسلیم دشمن شدند.

وی گفت در برابر همه این خطرهایی که هر روز ادامه دارد، مانند یک سد محکم و با شعار اتحاد علیه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در برابر این فروپاشی عربی می‌ایستیم.

دبیرکل جهاد اسلامی اضافه کرد: حاکمان عرب، سازش با اشغالگران را یک موضوع منطقی قلمداد کردند؛ اما برای صهیونیست‌ها به معنای تسلیم شدن کشورهای عربی و اسلامی در برابر رژیم صهیونیستی است.

النخاله در پایان طرح موسوم به ابتکار صلح عربی را مورد انتقاد قرار داد و از آن به عنوان پلی برای عبور برخی کشورهای عربی به سمت دشمن اسرائیلی تعبیر کرد.

به گفته النخاله در این کنفرانس عربی-اسلامی که روز شنبه و یکشنبه در حال برگزاری است، ۵۰۰ شخصیت از کشورهای عربی از جریان‌های فکری و سیاسی متعهد به آرمان فلسطین و خط مقاومت و ضد سازش هستند، شرکت دارند.

پایان پیام/7

منبع: شبستان

کلیدواژه: جهاد اسلامی رژیم صهیونیستی فلسطین عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی کشورهای عربی جهاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۷۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهاد اسلامی: اسرائیل به این نتیجه رسیده که جنگ راهکار آزادی اسرا نیست

علی ابوشاهین گفت که جهاد اسلامی یک نسخه از پاسخ (رژیم) اسرائیل به پیشنهادات مربوط به توافق تبادل اسرا را دریافت کرده است.

وی با تاکید براینکه جهاد اسلامی این پاسخ را به نحوی بررسی خواهد کرد که به سود ملت و مقاومت فلسطین باشد، افزود: (رژیم) اسرائیل به این نتیجه رسیده است که نمی‌تواند اسرا را از طریق جنگ، آزاد کند.

پیشنهادات حماس به نیابت از گروه‌های مقاومت، برای مذاکرات، پیش‌تر در ۱۳ آوریل (۲۵ فروردین ماه) به میانجی‌گران مصری و قطری تحویل داده شده بود.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • بلینکن: روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می‌شود
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • سناتور آمریکایی، عادی سازی روابط تل آویو و عربستان را توافقی مخاطره آمیز خواند
  • اعتراضات دانشجویی در آمریکا می‌تواند به «مردم عادی» هم منتقل شود
  • جهاد اسلامی: اسرائیل به این نتیجه رسیده که جنگ راهکار آزادی اسرا نیست
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • اندونزی: هیچ عادی سازی روابطی با اسرائیل وجود ندارد
  • بدون حمایت ایران اکنون نامی از فلسطین نبود
  • نیویورک‌تایمز: سیستم پزشکی غزه در آستانه فروپاشی است
  • الهندی:پاسخ ایران ثابت کرد اسرائیل قادر به حفاظت از خود نیست