Web Analytics Made Easy - Statcounter

پنج روز قبل بود که رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان قیمت جدید ماسک را ۸۰۰ تومان اعلام کرد و بیان داشت اگر فروشنده ای ماسک را بالاتر از این قیمت بفروشد تخلف کرده و سازمان تعزیرات برای وی پرونده تشکیل خواهد داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گلستان ما، ابتدای ورود بیماری کرونا به کشور را فردی فراموش نکرده، روزهایی که مردم در التهاب پیدا کردن یک ماسک برای استفاده چند روزه خود یا اعضای خانواده خود بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فارغ از همه دغدغه های جامعه برای تامین ماسک قیمت این محصول در همین روزها سال گذشته به چند هزار تومان هم رسیده بود و به کالایی کم یاب در بازار تبدیل شده بود.   پس از گذشت چند مدت از بحران تولید ماسک کاسته شد، اما همچنان برای تامین ماسک و هزینه تمام شده برای تولید کننده بین مسوولان اختلاف نظر وجود داشت تا جایی که برخی از افراد سودجو در این زمینه دست به احتکار یا ارسال محصول به سایر استان ها زدند.   هر چه فضای جامعه از التهاب شکل گرفته کاسته شد و نیروهای مردمی و تولیدی وارد فضای تولید ماسک شدند، کم کم بساط سودجویان در این عرصه برچیده شد تا کار به دست اهلش بیفتد و قیمت ماسک نیز با اعلام مسوولان در چند ماه گذشته به کمتر از ۱۵۰۰ تومان برسد.   این روزها می توان ادعا داشت دیگر هیچ فردی در جامعه دغدغه تامین ماسک سه لایه بهداشتی را ندارد چرا که شاید در سوپر مارکت های گذری نیز بتوان ماسک تهیه کرد.   پس از کش و قوس های فراوان چندی پیش قیمت ۱۲۰۰ تومان برای ماسک توسط نهادهای مختلف اعلام شد هرچند این قیمت در فروشگاه های مختلف به هیچ وقت فروخته نمی شد و در داروخانه ها نیز با قیمت مصوب و یا هزار تومان به فروش می رسید.   پنج روز قبل بود که رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان قیمت جدید ماسک را ۸۰۰ تومان اعلام کرد و بیان داشت اگر فروشنده ای ماسک را بالاتر از این قیمت بفروشد تخلف کرده و سازمان تعزیرات برای وی پرونده تشکیل خواهند داد.   پس از اظهارنظر رییس دانشگاه علوم پزشکی، باید حساب اصناف دیگر را از نظارت جدا کرد اما یکی از مکان های پرترددی که ماسک را با تعداد بسیار به صورت روزانه در اختیار افراد قرار می دهد داوخانه ها هستند.   پس از مراجعه خبرنگار گلستان ما به داروخانه های متعدد در سطح شهر گرگان مشخص شد هیچ کدام از داروخانه های سطح شهر گرگان ماسک را به قیمت اعلام شده نمی فروشند و هرکدام قیمت خود را دارند که بین هزار تومان تا ۱۲۰۰ تومان است.   شاید فردی که در حال خرید است این مبلغ برای وی اصلا مورد توجه قرار نگیرد و ارزشی نداشته باشد اما باید به این توجه داشت که داروخانه ها اگر از هر فرد این سود غیرقانونی را دریافت کنند قطعا مبلغ غیر قانونی را به دست خواهند آورد، باید در همین فضا قیمت ها کنترل شود تا خودکامگی عامل افزایش قیمت دوباره ماسک نشود.    انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: رییس دانشگاه علوم پزشکی داروخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۷۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۴۶ درصدی ساخت خوابگاه‌های متاهلی در دانشگاه‌های علوم پزشکی

معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از رشد ۴۶ درصدی ساخت خوابگاه‌های متاهلی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خبر داد و اعلام کرد: در ابتدای دولت سیزدهم کمتر از ۸۰۰ واحد خوابگاه متاهلی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور وجود داشت که هم اکنون این تعداد به ۱۰۶۹ واحد رسیده و ۴۶ درصد رشد را نشان می‌دهد.

دکتر عباس شیراوژن با بیان این مطلب در بیست و دومین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت، گفت: این واحد‌ها در حالی ساخته شده که تاکنون ریالی بودجه برای ساخت خوابگاه متاهلی دریافت نکرده ایم و این ۲۶۹ آپارتمان نیز با بودجه‌های اختصاصی دانشگاه‌ها ساخته شده است.

وی با اشاره به این که باید تا پایان این دولت دانشگاه‌های علوم پزشکی فاقد خوابگاه متاهلی به عدد صفر برسد، افزود: دانشگاه‌های علوم پزشکی فاقد خوابگاه متاهلی تا پایان سال حداقل ۴۰ واحد و دانشکده‌های فاقد خوابگاه متاهلی نیز تا پایان سال حداقل باید ۲۰ واحد خوابگاه متاهلی با متراز ۴۵ تا ۷۰ متر مربع همراه با رعایت پیوست فرهنگی مربوطه، ساخته باشند.

معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت در ادامه تاکید کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی که خوابگاه متاهلی دارند هم باید تا پایان سال ۲۰ درصد به تعداد واحد‌های خوابگاهی متاهلی خود اضافه کنند.

دکتر شیراوژن همچنین از انعقاد تفاهمنامه با وزارت مسکن و شهرسازی برای ساخت خوابگاه‌های متاهلی دانشجویی خبر داد.

منبع: وبدا

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • حمایت دانشگاهیان علوم پزشکی ایران از دانشجویان جهان
  • پلمب ۱۰ داروخانه گیاه پزشکی متخلف در داراب
  • رشد ۴۶ درصدی ساخت خوابگاه‌های متاهلی در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هوشمند معرفی شد
  • رییس هیات اجرایی سی‌امین جشنواره علوم پزشکی رازی منصوب شد
  • علت فوت پزشک متخصص در جهرم چه بود؟
  • علت مرگ «فرزانه اکبری» در جهرم چه بود؟
  • تمام مدیران باید سایه سازمان بازرسی را بالای سر خود احساس کنند
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس چه بود؟
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه