Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دهمین جشنواره مد و لباس فجر، محمد علی کیانی دبیر بخش بین‌الملل دهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر و مدیرکل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: سال گذشته بخش بین‌الملل با نمایش پوشش‌های سنتی کشورهای مختلف حضور فیزیکی در جشنواره داشت اما امسال به دلیل شرایط کرونا این فرصت در فضای مجازی دنبال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی هدف بخش بین‌المللی جشنواره مد و لباس فجر را فراهم کردن زمینه گفت‌وگو، تعامل، آشنایی و تبادل ایده و تجربه بین طراحان ایرانی و خارجی اعلام و عنوان کرد: در این دوره با رویکرد پژوهش محور و به منظور بهره‌برداری از ظرفیت‌های بین‌المللی و تأثیرگذاری الگوهای ایرانی اسلامی پوشش در دنیا به ویژه بر کشورهای مسلمان فعالیت بخش بین الملل انجام شد.

کیانی برگزاری نمایشگاه مد و لباس فجر را فرصتی جهت آشنایی کشورهای خارجی با اوج هنر و خلاقیت طراحان ایرانی و نیز تبادل نظر فرهنگی و معرفی ارزش‌های فرهنگی ایران عنوان کرد و از ارسال و انعکاس فراخوان جشنواره مد و لباس فجر در ۸۰ نمایندگی ایران در ۶۵ کشور خارجی خبر داد و گفت: سفارتخانه‌های ایران در خارج از کشور نیز این فراخوان را منعکس کردند تا سایر کشورها با برگزاری این رویداد در ایران آشنا شوند.

این‌مدیر فرهنگی از استقبال طراحان و فعالان فرهنگی تعداد قابل توجهی از کشورها برای همراهی و ارتباط با جشنواره مد و لباس فجر خبر داد و گفت: ۱۲ کشور طراح و افراد صاحب سبک و استادان دانشگاه به ما معرفی کردند و وبینارهایی با حضور سیده مرضیه شفاپور رئیس دهمین جشنواره مد و لباس فجر، صدیقه پاک بین دبیر جشنواره مد و لباس فجر و طراحانی از کشورهای فرانسه، ژاپن، قرقیزستان، افغانستان، اذربایجان، روسیه و اندونزی و چندبن کشور برگزار شد.و خواهد شد

مدیرکل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: بیش از ۲۰ طراح مطرح کشورهای مختلف از جمله کشورهای ترکیه و ایتالیا و طراحانی از کشورهای آفریقایی برای برگزاری وبینار مشترک با طراحان ایرانی اعلام آمادگی کردند اما زمان محدود نمایشگاه امکان برگزاری همه این نشست‌ها را فراهم نکرد اما وبینارهای برگزار شده در ایران مورد استقبال خیلی خوب مخاطبان قرار گرفت.

وی در ادامه گفت: فضای مجازی قدرت نرمی است که نباید از آن غفلت کرد. بر همین‌اساس پیشنهاد کردیم دبیرخانه دائمی بخش بین‌الملل در حوزه مد و لباس ایرانی اسلامی را تشکیل دهیم و نه فقط در دوره جشنواره بلکه هر ماه حداقل با دو نفر از طراحان مطرح، صاحبان برندها و سبک‌های مختلف طراحی لباس و مسئولان مد و لباس کشورهای مختلف وبینار تخصصی برگزار کنیم. جشنواره مد و لباس فجر در حال فراهم کردن زمینه برقراری ارتباط علمی و قوی طراحان ایرانی و خارجی است. از سوی دیگر طراحان شرکت کننده در وبینارهای بخش بین‌الملل همه اساتید دانشگاه بودند و می‌توان زمینه تبادل دانشجو و استاد بین دانشگاه‌های ایرانی و خارجی و اعطای فرصت‌های مطالعاتی به پژوهش‌گران ایرانی و خارجی در حوزه مد را فراهم کرد.

دبیر بخش بین‌المللی دهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر همچنین گفت: اداره کل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی عضو کارگروه شورای سیاست‌گذاری بخش ساماندهی مد و لباس هم هست. ایرانیان خارج از کشور نیز علاقه زیادی به لباس‌های اصیل ایرانی دارند، ایرانی تبارهای زیادی هم در حوزه مد در جهان فعال هستند که می‌توان ارتباط همه آنها را با فعالان و تولید کنندگان لباس و زیورآلات ایرانی فراهم کرد.

کیانی اظهار امیدواری کرد با استفاده از ظرفیت رایزنان فرهنگی خارج از کشور حوزه مد و لباس ایرانی اسلامی بهتر به جهان معرفی و جذابیت بین‌المللی فرهنگی ایران به خوبی به نمایش گذاشته شود و گفت: از ظرفیت مد و لباس ایرانی اسلامی می‌توان در نمایشگاه‌های بین‌المللی مد جهان استفاده کرد. ما می‌توانیم دیپلماسی فرهنگی مد و لباس ایرانی اسلامی را فعال و اقتصاد هنر و فرهنگ را به سود تولیدکنندگان ایرانی رونق دهیم. ما می‌توانیم از برگزیدگان جشنواره فجر و برندهای موفق ایرانی در هفته‌های فرهنگی ایران در سایر کشورها دعوت کنیم تا هنرشان را در خارج از کشور هم به نمایش بگذارند. این ارتباط می‌تواند فرصتی برای برندسازی طراحان ایرانی در حوزه بین‌الملل هم فراهم کند.

کد خبر 5152712 مریم علی بابایی

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی محمدعلی کیانی ژاپن جشنواره فجر تازه های نشر کتاب و کتابخوانی معرفی کتاب ترجمه انقلاب اسلامی ایران کتاب پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات انتشارات سوره مهر تاریخ معاصر سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران سازمان سمت معرفی نشریات کتاب سال مد و لباس ایرانی اسلامی ایرانیان خارج از کشور جشنواره مد و لباس فجر ایرانی و خارجی دهمین جشنواره طراحان ایرانی بخش بین الملل بین المللی حوزه مد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۷۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تغییر کرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ابلاغ رئیس‌جمهور به‌عنوان رئیس شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در حکمی عاطفه خادمی را به‌عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور منصوب کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ابلاغ رئیس‌جمهور به‌عنوان رئیس شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، بر اساس ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی» که در جلسه هشتم اسفند سال گذشته شورای‌عالی انقلاب فرهنگی بر اساس مصوبه جلسه بیست‌ویکم بهمن سال ۱۴۰۲ شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی به پیشنهاد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تصویب رسیده، در حکمی عاطفه خادمی را به عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور منصوب کرد.

عاطفه خادمی پیش از این به‌عنوان مشاور اجتماعی وزیر و دبیر ستاد جمعیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این وزارتخانه مشغول به فعالیت بود؛خادمی متولد سال ۱۳۶۳ و دانش آموخته دکترای سیاستگذاری فرهنگی و به‌عنوان اولین زن فارغ التحصیل این رشته در کشور است.


وی عضو هیئت علمی پژوهشگاه مطالعات فرهنگی اجتماعی و تمدنی و دارای تألیفات پژوهشی با رویکرد سیاستگذاری در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی به‌ویژه با محوریت زنان و خانواده نیز هست.

در سوابق علمی و اجرایی وی می‌توان به تجربه همکاری با نهادهای مختلف مانند سازمان صدا و سیما، پژوهشگاه های مرتبط در حوزه علوم انسانی حول بررسی مسائل مختلف حوزه فرهنگ‌ و اجتماع، متمرکز بر حوزه های تحولی، مسئول دبیرخانه تحول مجتمع های قضایی خانواده در قوه قضاییه و دبیر دبیرخانه کمیته اجتماعی و فرهنگی سند تحول دولت سیزدهم اشاره کرد.

پیش از این سیدمجید امامی به‌عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در این مسئولیت خدمت می‌کرد.

کد خبر 749609

دیگر خبرها

  • انتقاد از فروش لباس‌های غیرمأنوس با فرهنگ ایرانی در بازار
  • مفاهیم جان‌بخش اسلامی از مرزها بیرون رفته است
  • آینده برای لرستان روشن است/ لزوم مشارکت حداکثری در انتخابات
  • وقتی «فرهنگ» در میدان «دیپلماسی» قد عَلَم می‌کند
  • سازمان‌های بین‌المللی در ایجاد صلح و حل منازعات بین دولت‌ها نقش به‌سزایی دارند
  • دیپلماسی فرهنگی در دولت سیزدهم به‌طور جدی دنبال می‌شود
  • لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد
  • ظرفیت شهرهای خواهرخوانده در گسترش دیپلماسی فرهنگی در اصفهان
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تغییر کرد
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی تغییر کرد