Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاندار کهگیلویه و بویراحمد از فعالیت ۹ اکیپ امدادی در شهر زلزله زده سی سخت خبر داد و گفت: مردم از اردوگاه اسکان اضطراری استقبال نکردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  سی‌سخت، حسین کلانتری در جمع جهادگران بسیجی و اعضای ستاد مردمی کمک به زلزله زدگان شهرستان دنا، اظهار داشت: شهر سی سخت به 9 محله تقسیم شده و 9 اکیپ امدادی به مردم خدمات ارائه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه براساس قاعده بین المللی در بحران ابتدا امداد و نجات را در نظر می‌گیریم و اولویت نجات جان انسان‌ها است، ادامه داد: بخش اولیه توزیع محموله‌های چادر و پتو و کار هلال احمر تمام شده و مابقی کار نیروی‌های امدادی در حال انجام است.

کلانتری بخش دوم خدمات رسانی را خدمات اضطراری و تامین آب،برق و گاز مردم مناطق زلزله زده عنوان کرد و افزود: جمهوری اسلامی 42 سال روی این اشل اقدام می‌کند و سازمان‌های مردمی تکمیل کننده خدمات دولت هستند.

نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه با کمک نیروهای ستاد مردمی آشپزخانه‌های مختلفی راه اندازی شده است، بیان کرد: بحث اسکان موقت همچنان در دستور کار قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه در 2 بخش مدل مردمی را در امداد رسانی پیاده کردیم، تصریح کرد: شهر را به 9 محله تقسیم کرده و 9 تیم متشکل از نیروهای سپاه پاسداران، نیروی انتظامی، هلال احمر و یک نفر معتمد مردمی (ستاد مردمی) کار توزیع چادر و سایر خدمات را در بین مردم زلزله زده انجام می‌دهند و این 9 تیم دارای 9 خودرو بوده که هر کدام در یک محله حضور می‌یابد و خانه به خانه محموله‌ها را توزیع می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج: سپاه تا آخر کنار زلزله‌زدگان دنا می‌ماند/ وسایل ‌مورد نیاز را به منطقه انتقال می‌دهیمآسیب زلزله به 64 مدرسه سی‌سخت/8 مدرسه باید کامل تخریب شونداتمام توزیع کمک‌ها به مردم زلزله‌زده کهگیلویه و بویراحمد تا فردا

کلانتری با بیان اینکه ما از همان ابتدا با نگاه مردمی پیش رفتیم، ابراز کرد: 2 هزار و 600 تخته چادر در سطح شهر پخش و توزیع شده و در حال حاضر لکه گیری انجام می‌شود.

وی هدف از توزیع چادر و سایر اقلام را در گشت محله به محله را حفظ حرمت مردم و جلوگیری از تجمع آنها باتوجه به شیوع کرونا برشمرد و افزود:
اسکان اضطراری امشب به پایان می‌رسد.

کلانتری با اشاره به اینکه اردوگاه اسکان اضطراری برای مردم زلزله زده با همه امکانات راه اندازی شد اما مردم استقبال نکردند، افزود: هزینه اسکان موقت به مبلغ 20 میلیون تومان کمک بلاعوض به مردم زلزله زده پرداخت و یا اینکه به این افراد کانکس تحویل داده می‌شود و کسانی که کانکس تحویل می‌گیرند این هزینه به آنها پرداخت نمی‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه ساخت و ساز باید طبق چارچوب انجام شود، عنوان کرد: ارزیابی‌ها تا فردا صبح به صورت 100 درصدی تمام می‌شود.

کلانتری در خصوص تسهیلات، عنوان کرد: این تسهیلات در دو بخش شهری و روستایی پرداخت می شود و در حوزه شهری مبلغ 100 میلیون تومان تسهیلات با سود 5 درصد و بازپرداخت 15 ساله محقق می شود.

وی با اشاره به کمک نهادهای مختلف از جمله بنیادعلوی، بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، گفت: کمک‌های مردمی نیز به استان انجام شده است.

کلانتری در پاسخ به خواسته نیروهای مردمی برای مشارکت آنها در خصوص آغاز به کار ساخت و سازها، بیان کرد: بنیاد مسکن می‌تواند با سازمان بسیج تفاهم نامه منعقد کنند که در این خصوص باید کشور تصمیم گیری شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز امیدواری کرد که با توکل بر خدا تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم که در 6 ماه آینده زندگی مردم ساماندهی شود.

کلانتری با تاکید بر اینکه تمام سازمان‌ها و  نهادها از جمله سپاه، بسیج، هلال احمر، نیروی انتظامی، کادر درمان، نیروهای مردمی و...پای کار هستند، عنوان کرد: جمالی معاون سیاسی استانداری به عنوان مدیر واحد تمامی این سازمان‌ها در شهرستان  دنا مستقر بوده و  هماهنگی‌ها بیشتر می‌شود.

گفتنی است هم اکنون 12 گروه 30 نفره از استان و استان‌های تهران، اصفهان، کرمان و... برای امدادرسانی، انجام  خدمات پزشکی، آواربرداری و...در مناطق مختلف شهرستان دنا مستقر هستند.

انتهای پیام/541/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: زلزله زلزله کهگیلویه و بویراحمد مردم زلزله زده اسکان اضطراری سی سخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۸۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال ۲۰ هزار میلیارد ریالی مازندرانی ها از طرح کالابرگ و فجرانه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران در آیین گرامیداشت هفته کار و کارگر در شهرستان نور با بیان اینکه تاکنون ۸۰ درصد مردم مازندران از کالابرگ خود استفاده کردند، گفت: استقبال ۲۰ هزار میلیارد ریالی مازندرانی ها از طرح کالابرگ الکترونیک و طرح فجرانه، نشاندهنده عملکرد مطلوب دولت در این بخش است.

علی باقری با بیان اینکه۱۲ هزار و ۶۰۰ مجوز مشاغل خانگی از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون در این استان صادر شده است، افزود: یکهزار و ۵۴۰ میلیارد ریال تسهیلات در این بخش به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شده است.

او لازمه تحقق جهش تولید با مشارکت مردم را توجه بیش از پیش به تعاونی‌ها دانست و ادامه داد:‌ توسعه اقتصاد روستاها و شهرها با محوریت تعاونی ها زودتر محقق می شود

علی باقری گفت: حمایت از تعاونی ها اولویت اصلی دولت است و تسهیلات و خطوط اعتباری به سمت تعاونی ها سوق داده می شود 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از مردم خواست با جمع کردن سرمایه های خرد و تشکیل تعاونی برای خود و جامعه شغل ایجاد کنند. 

او با بیان اینکه در هفته کار و کارگر بیش از ۳۰۰ ویژه برنامه پیش بینی شده است، گفت: ۱۱۰ هزار کارگاه‌ بزرگ و کوچک در ا استان وجود دارد که بازرسان اداره کار در چند ماه گذشته از ۶ هزار و ۲۰۰ کارگاه‌ها بازرسی کردند.

باقری گفت: میزان تعهد اشتغال پارسال مازندران ۴۹ هزار و ۹۰۰ شغل بود که ۱۲۴ درصد آن محقق شده است.

دیگر خبرها

  • گرمای شدید و اعلام وضع اضطراری در جنوب آسیا
  • استقبال ۲۰ هزار میلیارد ریالی مازندرانی ها از طرح کالابرگ و فجرانه
  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود
  • ۱۰۴۰ دهه هشتادی پای کار محلات رفسنجان
  • ۱۰۴۰ نوجوان دهه هشتادی پای کار محلات رفسنجان
  • دیدنی های امروز؛ از اعتراضات ضداسرائیلی تا مهمات منفجر نشده در غزه
  • حضور ۷۷۰ امدادگر برای امدادرسانی به سیل‌زدگان ۱۳ استان/ اسکان اضطراری ۳۴۴ نفر
  • امداد رسانی به بیش از ۴۸۰۰ سیل‌زده/اسکان اضطراری ۳۴۴ نفر
  • اعزام شبانه اکیپ عملیاتی توزیع برق خوی برای تعمیر تیر شکسته و پیشگیری از بروز خاموشی 
  • استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم(ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه ای انجام می شود