Web Analytics Made Easy - Statcounter

پژوهشگران با تصویر سازی نحوه انتشار اخبار نشان داده اند اخبار دروغین با شدت و قدرت بیشتری نسبت به اخبار صحیح در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شوند. خبرگزاری میزان _ فارس نوشت: نشریه ساینس سال ۲۰۱۸ خود مقاله‌ای منتشر کرده که در آن نحوه انتشار و پخش شدن اخبار راست و دروغ در شبکه‌های اجتماعی بررسی شده است. نویسندگان این مقاله که پژوهشگران دانشگاه ام‌آی‌تی هستند، نشان داده‌اند که اخبار دروغین با شدت و قدرت بیشتری در شبکه‌های اجتماعی پخش می‌شوند و در عین حال اخبار صحیح و واقعی با سرعت و شدت کمتری در شبکه‌های مختلف اجتماعی منتشر می‌شوند و اصولاً میزان دربرگیری و انتشار آن‌ها در مقایسه با اخبار دروغین بسیار محدود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  در تصویر روی جلد نشریه ساینس که به این موضوع اختصاص دارد، یک گوی بزرگ نارنجی درخشان به نشانه شدت و میزان گسترش اخبار دروغین و یک گوی کوچک سبز رنگ به نشانه میزان گسترش اخبار صحیح نمایش داده شده است. در واقع این تصویرسازی میزان تفاوت تأثیرگذاری و توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی به اخبار صحیح و غیرصحیح را نشان می‌دهد.   همچنین برای تصویرسازی نحوه انتشار توییت‌های حاوی اخبار صحیح و دروغ از تصاویر آبشاری نشان دهنده سلسله مراتب بازتوییت‌ها استفاده شده است. در این تصاویر نشان داده شده که وقتی فرد ایکس توییتی را ارسال کرده، فرد وای آن را بازتوییت کرده و فرد زد هم توییت فرد وای را مجدداً بازتوییت کرده است. بیشتر بخوانید: پشت پرده‌ای از شبکه‌های اجتماعی و اینترنت +فیلم انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود. برچسب ها: شبکه های اجتماعی دروغ

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: شبکه های اجتماعی دروغ شبکه های اجتماعی اخبار دروغین اخبار دروغ اخبار صحیح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۸۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این پهپاد نظامی سوژه شبکه های اجتماعی شد |‌ عکس

به گزارش همشهری آنلاین، تصویری از ظاهر عجیب و غریب این پهپاد نظامی ساخت هندوستان را مشاهده کنید.

منبع: بیسیمچی

کد خبر 849304 برچسب‌ها هواپیما - پهپاد هند خبر ویژه

دیگر خبرها

  • اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از خردادماه
  • اعتماد‌ به‌ نفس بیشتر با استفاده کمتر از شبکه‌های اجتماعی
  • این پهپاد نظامی سوژه شبکه های اجتماعی شد |‌ عکس
  • رمزگشایی از یک پروژه مشکوک/ واکاوی پشت‌پرده انتشار گسترده یک شایعه دروغ درباره جامعه مسلمانان ژاپن
  • چرا فنلاند شادترین کشور دنیاست؟
  • تکرار هتک حرمت قرآن توسط زن سوئدی
  • زاکانی به حواشی قرارداد چینی واکنش نشان داد/ شکایت می‌کنیم
  • با این ۸ روش طول عمرتان بیشتر می‌شود
  • مصرف سوخت در ایران ۲ تا ۳ برابر میانگین جهانی است
  • عکس معناداری که آذری جهرمی منتشر کرد