Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، معاون وزیر علوم اخیراً از مصوبه ۲۳ دی ماه شورای پول و اعتبار مبنی بر افزایش وام مسکن اعضای هیئت علمی از ۲۵۰ به ۵۰۰ میلیون تومان خبر داده است.

وی همچنین از تصویب اعطای وام ۲۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن به اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها در شورای پول و اعتبار سخن به میان آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دی ماه امسال همچنین بانک عامل بخش مسکن سقف‌های جدید تسهیلات مسکن ایثارگران در تهران تا ۱۶۰، شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر تا ۱۲۰، سایر شهرها ۱۰۰ و روستاها ۶۰ میلیون تومان را به شعب این بانک ابلاغ کرده است.

بر اساس تصویب هیئت دولت، تسهیلات مسکن ایثارگران با نرخ سود ۴ درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله اعطا خواهد شد.

بنیاد ملی نخبگان نیز با تصویب شورای پول و اعتبار تا ۳۰۰ میلیون تومان و دوره بازپرداخت ۵ تا ۱۵ ساله بر اساس نرخ سود و دوره بازپرداخت مختلف، به اعضای این بنیاد وام خرید مسکن می‌دهد.

هیئت دولت همچنین امسال وام مسکن بازنشستگان را در تهران ۵۰ میلیون تومان و در سایر شهرها و روستاها ۴۰ میلیون تومان تعیین و نرخ سود این تسهیلات را در تهران ۹ درصد، شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر ۷ درصد و در سایر شهرها و روستاها ۴ درصد با دوره بازپرداخت ۱۰ ساله اعلام کرد.

چند بانک خصوصی نیز تسهیلات متفاوتی در بخش مسکن پرداخت می‌کنند:

یک بانک خصوص ۵۰ میلیون تومان وام مسکن در صورت سپرده گذاری ۴ ماهه همین مبلغ با نرخ سود ۱۳ درصد، بازپرداخت ۳ ساله و اقساط ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی پرداخت می‌کند.

یکی دیگر از بانک‌های خصوصی، تسهیلات خرید مسکن ۲۰۰ میلیون تومانی با ترهین سند ملک، بازپرداخت ۵ ساله، نرخ سود ۱۸ درصد، انسداد ۲۲ درصد مبلغ وام تا پایان دوره بازپرداخت و اقساط ۵.۵ میلیون تومانی پرداخت می‌کند.

یک بانک خصوصی هم ۲۰ میلیون تومان وام مسکن با سپرده گذاری ۳ ماهه ۱۰۰ میلیون تومان با نرخ سود ۱۸ درصد، بازپرداخت ۳ ساله بدون انسداد بخشی از وام و اقساط ۷.۷ میلیون تومانی اعطا می‌کند.

یک بانک خصوصی دیگر ۷۵۰ میلیون تومان وام خرید مسکن با ترهین سند ملک، بازپرداخت ۵ ساله، انسداد ۹۱ میلیون تومان از مبلغ وام تا پایان سال پنجم و اقساط ۱۹ میلیون و ۴۵ هزار تومانی به مشتریان پرداخت می‌کند.

اینها غیر از تسهیلاتی است که بانک عامل بخش مسکن از محل صندوق پس‌انداز مسکن یکم به متقاضیان فردی و زوجین و با سپرده گذاری یک ساله ۴۰ و ۸۰ میلیون تومانی و اعطای تسهیلات ۸۰ و ۱۶۰ میلیون تومانی پرداخت می‌کند.

بانک مذکور و همچنین بانک ملی از محل اوراق تسهیلات مسکن نیز وام‌های ۱۰۰ و ۲۰۰ میلیون تومانی با نرخ سود ۱۷.۵ درصد به متقاضیان واگذار می‌کنند. ضمن اینکه بانک عامل بخش مسکن، وام مسکن جوانان تا سقف ۴۰۰ میلیون تومان با نرخ سود ۹ درصد و با شرایط خاصی اعطا می‌کند.

جدول کامل انواع تسهیلات مسکن-مصوب شورای پول و اعتبار (اعداد به تومان)

مبلغ وام نام وام مسکن دوره بازپرداخت نرخ سود اقساط ماهانه ۱۶۰ میلیون مسکن یکم زوجین ۱۲ ساله ۸ درصد ۱ میلیون و ۷۳۲ هزار ۸۰ میلیون مسکن یکم فردی ۱۲ ساله ۸ درصد ۸۷۰ هزار ۲۰۰ میلیون وام با اوراق زوجین ۱۲ ساله ۱۷.۵ درصد ۳ میلیون و ۳۳۰ هزار ۱۰۰ میلیون وام با اوراق فردی ۱۲ ساله ۱۷.۵ درصد ۱ میلیون و ۶۶۰ هزار ۷۵۰ میلیون وام مسکن بانک خصوصی ۵ ساله ۱۸ درصد ۱۹ میلیون ۱۶۰ میلیون وام مسکن ایثارگران ۲۰ ساله ۴ درصد ۹۶۹ هزار و ۵۰۰ ۳۰۰ میلیون وام مسکن نخبگان ۱۵ ساله ۱۸ درصد ۴ میلیون و ۸۳۰ هزار ۵۰ میلیون وام مسکن بازنشستگان ۱۰ ساله ۹ درصد ۶۳۳ هزار ۵۰۰ میلیون وام مسکن اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها ۲۰ ساله ۱۸ درصد ۷.۷ میلیون ۴۰۰ میلیون وام مسکن حساب جوانان ۲۰ ساله ۹ درصد ۳.۶ میلیون پربیننده ترین گران‌ترین آپارتمان‌های تهران چند؟ قیمت مسکن در شرق تهران خانه‌های منطقه ۲تهران چند معامله می‌شود؟ رشد ۱۲۰درصدی قیمت زمین در شهر تهران/ هزینه اجاره‌نشینی ۴۰درصد افزایش یافت پرونده پرداخت وام ودیعه مسکن به مستأجران، بسته شد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: وام مسکن شورای پول و اعتبار میلیون وام مسکن دوره بازپرداخت میلیون تومان میلیون تومانی تسهیلات مسکن وام مسکن ۲۰۰ میلیون بانک خصوصی نرخ سود بخش مسکن ۱۸ درصد ۱۲ ساله ۲۰ ساله ۵ ساله ۹ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۸۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست متقاضیان برای آسان سازی شرایط اعطای وام ۳۰۰ میلیونی

بانک ملی ایران طرحی با نام مهربانی که همان وام ۳۰۰ میلیون تومانی است راه اندازی کرد تا مشتریان بانک بتوانند کمبود بودجه خود را از طریق این وام با سود و کارمزد بسیار پایین جبران کنند.

اما یکی از متقاضیان با ارسال پیام از شرایط داشتن این وام سخن گفت و از مسئولان درخواست آسان سازی آن را کرد.

متن پیام شهروند خبرنگار
سلام و عرض ادب؛ در مورد وام ۳۰۰ میلیونی بانک ملی درخواست پیگیری دارم. امروز به بانک مراجعه کردم تا از شرایط وام ۳۰۰ میلیونی اطلاعاتی کسب کنم و برای گرفتن آن اقدام کنم. متصدی بانک یکی از شرایط این وام را داشتن بیشتر یک میلیارد تومان در حساب اعلام کرد یعنی بنده اگر درخواست وام ۳۰۰ میلیونی را داشته باشم باید در حسابم یک میلیارد تومان داشته باشم تا بتوانم این وام را دریافت کنم و با آن مشکلاتم را حل کنم. برای وام ۳۰۰ میلیونی ۴ برابر آن باید سپرده گذاری کنم. اگر کسی این مبلغ را در حسابش داشته باشد نیازی به وام ۳۰۰ میلیون تومانی ندارد خواهش میکنم رسیدگی کنید، چون اقشار ضعیف اغلب از وام برای حل مشکلاتشان استفاده می‌کنند.

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • بانک ها هیچ دلیل و علاقه ای برای پرداخت وام به مردم ندارند!
  • درخواست متقاضیان برای آسان سازی شرایط اعطای وام ۳۰۰ میلیونی
  • ضرورت نظارت بیشتر بر پرداخت وام نهضت ملی مسکن
  • مشارکت‌های مردمی چشم انتظار تسهیلات پروژه‌های نهضت ملی هستند
  • بانک‌ها در پرداخت تسهیلات جوانی جمعیت همکاری کنند
  • ۵۳۰۰ واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • ۵۳۰۰واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • بانک‌ها هیچ دلیل و علاقه‌ای برای پرداخت وام به مردم ندارند!
  • یادگاری زلزله در سی‌سخت، نیمه تمام ماندن ۲۷۰ واحد مسکونی
  • پرداخت تسهیلات جهت مقاوم سازی مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد