Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@14:46:28 GMT

نظارت ها و محدودیت های کرونایی با جدیت دنبال می شود

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۸۸۶۷۵

نظارت ها و محدودیت های کرونایی با جدیت دنبال می شود

به گزارش ایرنا، اسماعیل میرغضنفری روز یکشنبه در جلسه ستاد کرونا شهرستان بندرانزلی با اشاره به نزدیکی سالروز شهادت شهدای سلامت از زحمات کادر بهداشت و درمان قدردانی کرد و یاد و خاطر شهدای سلامت را گرامی داشت و تصریح کرد : گرچه نباید دغدغه ها را به مردم منتقل کرد اما در سال گذشته در این ایام روزهای پر التهابی را پشت سر گذاشتیم که با کمک مجموعه بهداشت و درمان و سایر بخش ها توانستیم از این شرایط بحرانی عبور کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تغییر وضعیت ویروس کرونا گفت : نمی‌توان به طور یقین در مورد علائم و نشانه های ظاهری این ویروس صحبت کرد داروها، واکسن و غیره همه عوامل کمک کننده هستند اما اینکه این واکسن چه اندازه می‌تواند بازدارنده باشد هنوز اطلاع کاملی وجود ندارد.

 وی با بیان اینکه امکانات بهداشت و درمان، ظرفیت بیمارستانها و توانایی کادر درمانی محدود است، تاکید کرد : همکاری مردم در کنار کادر درمان به ما کمک می‌کند از این بحران عبور کنیم. هرچه به روزهای پایانی سال نزدیک می شویم شرایط شکننده تر می شود و دغدغه ها افزایش می یابد.

میرغضنفری خاطر نشان کرد: روز بازار و سایر بازارهای شهرستان تعطیل نمی شوند اما در صورت عدم رعایت مسائل بهداشتی و به اجبار نسبت به تعطیلی آنها اقدام می کنیم چون سلامت مردم در اولویت است. از کسبه و اصناف می خواهیم که علاوه بر رعایت فاصله گذاری های اجتماعی به خریداران نیز برای حفظ فاصله گذاری اجتماعی تذکر دهند.

وی در خصوص ضمانت اجرا رعایت قرنطینه های خانگی برای افراد مبتلا به کووید ۱۹ گفت : در صورتی که تست کارمندان اداره ای مثبت شود و رئیس اداره ای که فرد مبتلا را مقید به حضور در محل کار کند تذکر می دهیم و در صورت لزوم از طریق دستگاه‌ههای قضایی و با اجبار قانون و براساس اختیارات ستاد کرونا در این قضیه ورود کرده و روسای ادارات را مکلف به رعایت اصول خواهیم کرد.

وی ادامه داد : مناسبت های مذهبی مانند نماز جمعه بر اساس رنگبندی شهرها طبق پروتکل های ستاد کرونا عمل خواهد شد و مراسمات مذهبی که واجب شرعی نیستند مانند مراسم اعتکاف طبق دستورالعمل ستاد کرونا کشور و استان در مورد آن تصمیم گیری می شود.

میرغضنفری در خصوص نیروهای داوطلب بویژه نیروهای داوطلب آموزش دیده هلال احمر نیز گفت : این نیروها آمادگی داشته باشند که درصورت نیاز کادر بهداشت و درمان و برای اقدامات درمانی و تکمیلی به کمک آنها آمده و در کنار بسیج و سپاه قرار گیرند.

وی از فعالان فضای مجازی خواست : با شیوه های مختلف برای متقاعدسازی و  ارائه هشدارهای لازم در مورد کرونا اقدام نمایند.

فرماندار انزلی تصریح کرد : در برخی کلینیک های پزشکی تجمع زیاد است و کادر بهداشت و درمان باید در اولویت رعایت پروتکل های بهداشتی باشند و ادارات نیز تا حد امکان مراجعه حضوری ارباب رجوع را به حداقل برسانند.  

وی با بیان اینکه منع تردد شبانه به قوت خود باقی است و جریمه ها اعمال می شود خواستار استفاده از مشوق های  تشویقی برای افراد و اصنافی شد که دستورالعمل هاو پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند و از سیستم تنبیهی برای آنان که بی توجهند بهره گرفته شود.

وی گفت : متاسفانه تعداد تست های مثبت و بیماران سرپایی کرونا در این روزها افزایش یافته است. درصورت گزارش بهداشت و درمان نسبت به هشدار افزایش درصد مبتلایان از  ابزارهای بازدارنده استفاده خواهیم کرد.

وی خاطر نشان کرد: فرهنگ غنی مردم انزلی بیشترین کمک را برای ثبات شرایط داشته است مردم با ما همکاری خواهند کرد تا بتوانیم ایام شادی را در روزهای پایانی سال برای مردم رقم بزنیم.

 امام جمعه بندر انزلی نیز با پاسداشت فداکاری های کادر بهداشت و درمان در یک سال گذشته، اظهار داشت : در خصوص مراسم اعتکاف در سطح کشور و استان تصمیم گیری شده است اما تقاضا داریم در صورت امکان شرایطی فراهم شود که افراد محدودی که تمایل به شرکت در مراسم اعتکاف دارند با انجام تست کووید ۱۹ در این فریضه الهی شرکت کنند.

حجت الاسلام سید عبدالجواد شمس الدین خواستار تصمیم گیری در خصوص برگزاری مراسم اعتکاف و دعای توسل با رعایت پروتکلها در مساجد شد تا جامعه از این فریضه مهم و اثر گذار محروم نشود.

  وی تصریح کرد : تصمیمات ستاد کرونا شهرستان برای ابلاغ به مساجد به اطلاع اداره تبلیغات اسلامی رسانده شود.

بابک صیاد سرپرست شبکه بهداشت و درمان نیز از اجرای مرحله دوم غربالگری طرح شهید سلیمانی برای افراد بالای ۶۰ سال خبر داد و گفت : در هفته های گذشته بیشترین آمار بیماران سرپایی، پی سی آر و تست مثبت را شناسایی کردیم. از مردم می خواهیم قرنطینه خانگی را رعایت کنند.

رئیس بیمارستان شهید بهشتی انزلی به سیر نزولی و روند کند ابتلا به بیماری کووید ۱۹ اشاره کرد و اظهار داشت: تعداد فوتی ها به یک سوم کاهش پیدا کرده که این امر با همکاری کادر بهداشت و درمان اتفاق افتاده است.

مرتضی فلاح با اشاره به کاهش رنج سنی ابتلا به کرونا خاطر نشان کرد: از مردم می خواهیم پروتکل‌های بهداشتی مانند زدن ماسک و شستشوی دستها و حفظ فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

برچسب‌ها ستاد کرونا بندرانزلی محدودیت های کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ستاد کرونا بندرانزلی محدودیت های کرونا ستاد کرونا بندرانزلی محدودیت های کرونا اخبار کنکور کادر بهداشت و درمان مراسم اعتکاف ستاد کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۸۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، محسن صیادی مدیر بازرسی نظارت اصناف خراسان رضوی گفت:در گشت‌های مشترک بازرسی نظارت اصناف با حضور نمایندگان تعزیرات حکومتی و دیگر دستگاه‌های نظارتی، از ابتدای سال ۱۴۰۳ تعداد ۱۳۱ واحد صنفی پس از دریافت تذکرات متعددپلمب شدند.
او افزود: این واحد‌های صنفی علیرغم تعهد چندباره، متاسفانه باز هم به تخلفات خود ادامه دادند.
وی پرتکرارترین تخلفات را، کم فروشی، گران فروشی،  رعایت نکردن دستورالعملهاى بهداشتی، رعایت نشدن قوانین و مقررات نظام صنفی و عرضه خارج شبکه اعلام کرد.

دیگر خبرها

  • پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد
  • درویشیان: گشت ارشاد مدیران با جدیت اجرا شده است
  • درویشیان: گشت ارشاد مدیران با جدیت و بدون اغماض در دولت مردمی اجرا شده است
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • بهداشت حرفه ‌ای عمر مفید کارگران را افزایش می‌دهد
  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!
  • معاون نیروی دریایی سپاه: مسکونی سازی برخی جزایر خلیج فارس با جدیت دنبال می‌شود
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • معاون نیروی دریایی سپاه: مسکونی سازی برخی جزایر خلیج فارس با جدیت دنبال می شود