Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-05@03:38:59 GMT

تعیین بیت‌کوین به عنوان مهریه قانونی است؟

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۸۸۷۴۱

تعیین بیت‌کوین به عنوان مهریه قانونی است؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،چند روزی‌ است که خبر تعیین یکی از ارزهای دیجیتال بیت‌کوین به عنوان مهریه در فضای مجازی دست به دست می‌شود. خبری که عده‌ای درباره آن با عنوان موضوعی طنزآمیز و عده‌ای دیگر تحت عنوان موضوعی غیرقانونی و غیر عرفی صحبت کرده‌اند. 

ماجرا این است که زوج و زوجه در سند ازدواج خود بیت کوین را به عنوان مهریه تعیین کرده‌اند و همین سند ازدواج نگاه‌ها را به خود جلب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  البته درباره اینکه آیا بیت‌کوین می‌تواند به عنوان مهریه انتخاب شود یا نه، سوالات بسیاری وجود دارد که با پاسخی حقوقی به آن ها می‌توان بسیاری از چالش‌ها را برطرف کرد. 

مهدی عزیزاده قصاب وکیل پایه یک دادگستری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان و در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان بیت کوین را به عنوان مهریه قرار داد یا خیر، گفت: بر اساس قانون هر چیزی که مالیت داشته باشد، می‌تواند به عنوان مهریه تعیین شود. 

وی بیان کرد: در قانون مدنی گفته شده هر چیزی را که مالیت داشته و قابل تملک نیز باشد، می‌توان مهر قرار داد و به همین دلیل تعیین بیت کوین به عنوان مهریه مشکلی ندارد. 

این وکیل دادگستری در پاسخ به این سوال که آیا بیت‌کوین مبنایی غیرشرعی یا غیرعرفی دارد یا خیر، اظهار کرد: شرع انتخاب بیت‌کوین را ممنوع نکرده است و می‌تواند به عنوان مهریه انتخاب شود.

کد خبر 586297 برچسب‌ها ازدواج - مهریه بیت‌کوین

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ازدواج مهریه بیت کوین عنوان مهریه بیت کوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۸۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ کودک ۷ ساله در مازندران با سقوط کمد

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: سقوط کمد در شهرستان قائمشهر موجب مرگ کودک ۷ ساله شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قائمشهر به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی مازندران، علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران اظهار داشت: حادثه غم انگیز در منزل مسکونی در  شهرستان قائمشهر رخ داد و پسر 7 ساله  خانواده که برای برداشتن اسباب بازی در کمد تلاش می‌کرد سقوط کمد باعث مرگ وی شد.

وی به خانواده‌ها توصیه کرد که اگر فرزندان خردسال در خانه دارند تلویزیون و مبلمان، قفسه کتاب و کمد را محکم به دیوار بچسبانند و وسایلی مانند اسباب‌ بازی‌ها و خوراکی ‌ها و کنترل دستگاه‌ها را در جایی که بچه ‌ها وسوسه می‌شوند بالا بروند تا به آنها برسند، نگهداری نکنند.

عباسی ادامه داد: اقلام سنگین ‌تر را بهتر است در قفسه‌ها و کشوهای پایین ‌تر نگهداری کنید تا احتمال واژگونی کمدها کاهش یابد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • در تهران دیگر به ریال و تومان خانه نمی‌فروشند | بیت‌کوین بده خانه بخر! | رونمایی از پدیده عجیب خرید و فروش مسکن در تهران + جزئیات
  • پای بیت کوین به معاملات مسکن تهران باز شد
  • معاملات مسکن در تهران از طریق دلار و بیت‌ کوین!
  • معاملات مسکن در تهران از طریق بیت‌کوین!
  • ۴۵ روز تا ۶ ماه حبس برای خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن پرند
  • کشف ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در همدان
  • مرگ کودک ۷ ساله در مازندران با سقوط کمد
  • رئیس کمیسیون حقوقی مجلس: بعید است بررسی قانون مهریه به مجلس یازدهم برسد
  • اولویت مجلس آتی تعیین تکلیف لایحه عفاف و حجاب باشد
  • مستندی جدید درباره ظهور و سقوط WCW ساخته خواهد شد؛ چه کسی WCW را کشت؟