Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، سرهنگ عین‌الله حاتمی در جلسه بررسی وضعیت معدن آلبلاغ اسفراین اظهار کرد: یکی از معادن مهم استان، معدن آلبلاغ اسفراین است که طبق بررسی‌های اولیه حدود ۲ میلیون تن سنگ سرب و روی در آن وجود دارد.

وی گفت: درصورتی‌که کار معدن آغاز شود و صنایع فرآوری سرب و روی راه‌اندازی شود بیش از ۵ هزار نفر اشتغال‌زایی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانشین فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه علیه‌السلام در امور اقشار افزود: اما متأسفانه تاکنون ۸ نفر از هم‌وطنان ما به دلیل کم‌کاری برخی از مسئولین جان خود را از دست دادند.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون تعدادی از دلالان با خرید سنگ‌های معدنی باقیمت ۵ تا ۸ هزار تومان از مردم و فروش آن به قیمت حدود ۵۰ هزار تومان در هر کیلو به کارخانه‌های مختلف، سود سرشاری را می‌برند که این‌یک کار کاملاً غیرقانونی است.

سرهنگ حاتمی افزود: شرکت ایمیدرو به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم و امنیت در مرحله اولیه مطالعاتی قرار دارد و کار بسیار کند پیش می‌رود.

وی گفت: از تاریخ ۱۵ دی‌ماه سال جاری برای تأمین امنیت این معدن با شرکت همیاران فهمیم طوس قرارداد حفاظتی منعقد کرده است و این شرکت نیز تاکنون ۷۰ نفر را برای تأمین امنیت آن منطقه استخدام کرده است، اما به دلیل نبود امنیت و موارد مختلف این شرکت هنوز فعالیتش را در آلبلاغ آغاز نکرده است.

حاتمی افزود: قرارگاه خاتم‌الانبیا سپاه برای محافظت و بهره‌برداری از معدن آلبلاغ اسفراین اعلام آمادگی کرده است.

وی اظهار داشت: طبق تعهدات قرارگاه خاتم‌الانبیا، تا شعاع ۴۰ کیلومتری آن منطقه به مسائل و مشکلات اجتماعی نیز رسیدگی کرده و مسئولیت اجتماعی خود را درزمینه‌های مختلف ایفا می‌کند .

جانشین فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه در امور اقشار افزود: هم‌اکنون به دلیل اینکه شرکت ایمیدرو متولی معدن آلبلاغ است، قرارگاه خاتم‌الانبیا امکان ورود به این موضوع را ندارد.

وی گفت: آنچه مطالبه مردم خراسان شمالی است، این است که هرچه سریع‌تر شرکت ایمیدرو به تعهدات خود عمل کرده و وارد فاز مطالعاتی و میدانی شود و درصورتی‌که این اتفاق نیفتد سایر معادن استان نیز به سرنوشت آلبلاغ دچار خواهند شد.

وی در پایان از نیروی انتظامی که در چند روز اخیر به جهت تأمین امنیت در آلبلاغ حاضرشده‌اند تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/ن

منبع: فارس

کلیدواژه: سپاه سرب معدن قرارگاه خاتم الانبیا قرارگاه خاتم الانبیا معدن آلبلاغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۸۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی ایران برای همکاری دفاعی و امنیتی با هند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی در دیدار با دبیرکل وزارت دفاع هند با اشاره به اشتراکات تمدنی، تاریخی و فرهنگی بر ضرورت رایزنی درباره موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی میان دو کشور تاکید کرد.

آنگونه که ایسنا روایت کرده، وی با اشاره به واقع شدن دو کشور در یک منطقه راهبردی اظهار کرد: ظرفیت‌های متعدد همکاری تهران و دهلی نو می‌تواند در برقراری صلح و امنیت در منطقه حساس غرب آسیا و شبه‌قاره هند به کار گرفته شود.

آشتیانی با اشاره به تحرکات داعش در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت پیشگیری از قدرت‌گیری این گروه تروریستی و نیز رایزنی در زمینه تحولات منطقه افغانستان تاکید کرد.

وی با اشاره به اهمیت همکاری‌های دفاعی و نظامی دو کشور در برقراری ثبات و امنیت در منطقه آمادگی خود را جهت توسعه همکاری‌های دفاعی و نظامی میان دو کشور با طرف هندی در حوزه‌های مختلف اعلام کرد.

دبیرکل وزارت دفاع هند نیز در این دیدار با ابراز همدردی و تسلیت شهادت مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران در سوریه بر ضرورت برقراری امنیت و و آرامش منطقه تاکید کرد.

وی با اشاره به حوزه تمدنی مشترک دو کشور بر ضرورت توسعه همکاری‌های اقتصادی و زیرساختی به‌ویژه مشارکت دهلی نو در پروژه بندر چابهار تاکید کرد.

دبیر کل وزارت دفاع هند با اشاره به اهمیت همکاری‌های دفاعی دو کشور بر ضرورت توسعه هرچه بیشتر مناسبات فیمابین در حوزه‌های دریایی، شرکت در رزمایش دریایی، تحقیقات دفاعی، آموزشی و تبادل دانشجو تاکید کرد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900118

دیگر خبرها

  • مشارکت ۵ میلیارد دلاری قرارگاه خاتم‌ با خارجی‌ها
  • اجرای ۴۲۵ میلیارد تومان طرح آبرسانی در روستاهای لرستان
  • صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح در بوکان
  • صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح در بوکان برگزار شد
  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل
  • اعلام آمادگی ایران برای همکاری دفاعی و امنیتی با هند
  • تکمیل راه آهن دورود - خرم آباد از منابع مختلف پیگیری می شود
  • بهره برداری از دومین دستگاه رادیولوژی بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان
  • توزیع سومین محموله کمک رسانی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • توزیع سومین محموله کمک رسانی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان