Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@06:57:11 GMT

شیوع کرونا در سایه سردرگمی و ادعاهای دولت لندن

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۸۹۷۴۸

شیوع کرونا در سایه سردرگمی و ادعاهای دولت لندن

به گزارش ایرنا، «مت هنکاک» وزیر بهداشت انگلیس پس از گذشت یک ماه و نیم از قرنطینه سراسری، این نوید را به مردم کشورش داد که تمام بزرگسالان تا  ۳۱ ژوئیه (۹ مرداد ۱۴۰۰) دستکم یک واحد از واکسن کرونا را دریافت خواهند کرد.

وی روز یکشنبه در گفت وگو با شبکه بی‌بی‌سی ادعا کرد که آمار ابتلا و مرگ‌و میر ناشی از کرونا رو به کاهش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنکاک با این حال خاطرنشان کرد که این مساله در سرعت رفع محدودیت‌های کرونایی تاثیری ندارد.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس قرار است فردا (دوشنبه) نقشه راه دولت برای خروج از محدودیت‌های کرونایی را شرح دهد. جانسون قبلش با اعضای هیات دولت برای آخرین بار تشکیل جلسه خواهد داد تا حمایت ان‌ها را درباره محتوای این سند جلب کند. او دو روز پیش در توئیتی نوشت که همچنان سرگرم تنظیم این طرح است.

نخست وزیر انگلیس از سوی هم حزبی‌ها، احزاب سیاسی مخالف دولت و به طور کلی افکار عمومی تحت فشار است تا هرچه سریع‌تر محدودیت‌های کرونایی را رفع کند. او که از ۱۸ دی‌ماه قرنطینه سراسری را اعمال کرده، در رویکردی جاه طلبانه می‌خواهد که گام‌های دولت برای بازگشت به روال عادی زندگی برگشت ناپذیر باشد.

گزارش‌ها حاکیست که بازگشایی مدارس در اولویت طرح جانسون قرار دارد. او می‌خواهد که از ۸ مارس به تدریج مدارس سراسر کشور را بازگشایی کند. نخست وزیر انگلیس شهریور ماه گذشته هم با کاهش نسبی آمار مبتلایان به کرونا پس از یک دوره قرنطینه طولانی، همین سیاست را در پیش گرفت و خواستار بازگشایی مدارس در ابتدای سال جدید تحصیلی شد. چند ماه بعد، شیوع گونه جهش یافته کرونا که اولین بار در شهریور ماه گذشته شناسایی شده بود افسار پاره کرد و دولت ناگزیر شد تا دوباره قرنطینه سراسری اعمال کند.

سیاست پاندولی دولت جانسون در ماجرای هدف‌گذاری واکسیناسیون کرونا هم مشهود است. دولت ابتدا وعده تکمیل واکسیناسیون سراسری را برای اردیبهشت ماه تعیین کرده بود؛ اما پس از کمبود ذخائر جهانی واکسن، این هدف گذاری به پائیز موکول شد. دولت اینک با گوشه چشمی به اوضاع بحرانی اقتصاد، ورشکستگی خطوط هواپیمایی و احتمال جبران آن از طریق سفرهای تابستانی، مرداد ماه را به عنوان هدف‌گذاری جدید دولت تعیین کرده است.

دولت قصد دارد تا آن زمان بصورت گام به گام زمینه بازگشت به روال عادی زندگی را فراهم کند. وزیر بهداشت انگلیس می‌گوید که گام‌های دولت برای رفع محدویدهای های کرونایی تدریجی خواهد بود. به این ترتیب که بین هر گام ۲ تا ۳ هفته فاصله در نظر گرفته شده تا دانشمندان اثرات آن را بررسی کنند.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده تاکنون بالغ بر ۱۷ میلیون نفر از جمعیت انگلیس، واکسن کرونا دریافت کرده‌اند. هنکاک می‌گوید که واکسن‌های موجود در برابر گونه‌ جدید ویروس کرونا که شهریور ماه گذشته در انگلیس شناسایی شد اثربخش است. اما این اطمینان درباره گونه‌های برزیلی و آفریقای جنوبی وجود ندارد. آمارها نشان می‌دهد که با ابتلای ۳۰۰ انگلیسی به گونه آفریقای جنوبی کرونا، این ویروس در این کشور در گردش است.

پروفسور جان ادموند عضو کمیته مشاوران پزشکی دولت انگلیس می‌گوید همین تعداد ابتلا به گونه آفریقایی کرونا کافی است که نشان دهد «همه ما تا قبل از واکسینه شدن در معرض خطر قرار داریم». او بر خلاف نظر رئیس کمیته پارلمانی آموزش که خواستار بازگشایی سریع‌تر مدارس و تشکیل کلاس‌های فوق‌العاده است، بر تداوم تعطیلی مدارس به عنوان کانون شیوع کرونا تاکید دارد.

جرمی هانت وزیر بهداشت پیشین و رئیس کمیته پارلمانی بهداشت انگلیس نیز هشدار داده که هرگونه کاهش زودهنگام محدودیت‌ها پیامدهای جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت. او معتقد است که دولت باید زمانی محدودیت‌ها را کاهش دهد که آمار مبتلایان در روز به زیر یک هزار نفر برسد.

کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که آمار مبتلایان کرونایی در انگلیس تا ۸ ماه دیگر هم به زیر یک هزار نفر نمی‌رسد. بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده تاکنون ۴ میلیون و ۱۰۵ هزار و ۶۷۵ نفر در انگلیس به کرونا مبتلا شده و از این تعداد ۱۲۰ هزار و ۳۶۵ نفر جان باخته‌اند.

برچسب‌ها ویروس کرونا انگلیس جرمی هانت قرنطینه بوریس جانسون پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا انگلیس جرمی هانت ویروس کرونا انگلیس جرمی هانت قرنطینه بوریس جانسون اخبار کنکور محدودیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۹۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت کامرون با شناسایی سپاه به عنوان سازمان تروریستی

وزیر خارجه انگلیس گفت: شناسایی سپاه به عنوان سازمان تروریستی به سود انگلیس نیست. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اسپوتنیک، دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس گفت: افزودن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فهرست سازمان‌های به اصطلاح تروریستی باعث قطع روابط دیپلماتیک با ایران شده و به سود انگلیس نیست.

وی افزود: وقتی از پلیس، سرویس‌های اطلاعاتی و دیگران می‌پرسم که آیا اقدام بیشتر علیه سپاه ضروری است، پاسخ منفی است.

گفتگوی ترامپ و دیوید کامرون در مورد موضوعات مهم بین‌المللی

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • آیا بلینکن می‌تواند اثر انگشت خود را بر تاریخ بگذارد؟
  • مخالفت کامرون با شناسایی سپاه به عنوان سازمان تروریستی
  • حمله با شمشیر در لندن یک کشته و چند زخمی بر جای گذاشت
  • تورم بیشتر برای انگلیسی‌ها در سایه کنترل‌های جدید برگزیتی
  • در حمله با چاقو در لندن ۴ نفر زخمی شدند
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل تنش در روابط دوبلین-لندن
  • لندن و تجهیز اوکراین برای جنگ بهاره پیش از انتخابات انگلیس
  • سردرگمی بایرنی‌ها: چرا هوینس به توخل حمله کرد!
  • اظهارات وزیر خارجه انگلیس درباره توافق آتش بس در غزه
  • جنجال سفر‌های هوایی لوکس دیوید کامرون