Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام نجم زمان ثبت نام ورود به حوزه را از ۲۵ بهمن تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده ذکر کردوگفت: آزمون ورودی سطح ۲و۳و۴ در تیرماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود که داوطلبان می‌توانند شرکت کنند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان، حجت الاسلام «مهدی نجم» در نشست خبری درخصوص پذیرش سال تحصیلی جدید ضمن بیان اینکه در مدارس مختلف از ایوانکی تا بسطام مدرسه های علمیه استان سمنان وجود دارد گفت: طبق مصوبه آموزش عالی سطح ۲حوزه علمیه معادل با کارشناسی وهمچنین سطح ۳ حوزه معادل کارشناسی ارشد و سطح ۴معادل دکترا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر حوزه علمیه خواهران استان سمنان با اشاره به اینکه ورودی سیکل بدون آزمون هستند و با مصاحبه وارد حوزه می‌شوند اظهارداشت: ورودی های دیپلم آزمون دارند.

 

 وی رده سنی برای ورود به حوزه از دیپلم تا حداکثر۴۰ سال اعلام کردوافزود: با شرایط خاص این سن افزایش پیدا می‌کند.

 

حجت الاسلام نجم تصریح کرد: افرادی که حافظ قرآن هستند ویا مدرک دانشگاهی دارند تا پنج سال به محدوده سنی افزوده می‌شود.

 

وی از وجود هشت مدرسه در سراسر استان سمنان خبردادوگفت: به جز ایوانکی که یک شعبه وابسته به گرمسار است  بقیه مدارس ما مستقل هستند.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران استان سمنان با یادآوری این مطلب که در دو ورودی سیکل و دیپلم طلاب به حوزه ورود پیدا می‌کنند خاطرنشان کرد:  از ۲۵بهمن ماه  ثبت نام حوزه های علمیه آغاز شده است .

 

وی با تأکید براینکه تمام مدارس استان سمنان پذیرش دارند ادامه داد: مدرسه حضرت معصومه(س) شاهرود به صورت خاص تر پذیرش مخصوص سیکل دارد.

 

حجت الاسلام نجم تصریح کرد: مدرسه های علمیه استان در مقاطع مختلف است اعم از سطح ۳ در دامغان، شاهرود و سمنان و سطح ۴ فقط در سمنان که گرایش این سطح فقه خانواده به صورت تخصصی است، در دامغان و شاهرود هم درخواست سطح ۴ داده شده است و اگر با اجرای آن موافقت شود ان شاءالله در آینده تاسیس می‌شود.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران استان سمنان گفت: افرادی می‌توانند به سطح ۳ و ۴ ورود پیدا کنند که سطح ۲ را خوانده باشند بر خلاف ورود به دانشگاه که طلاب ما می‌توانند به مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه شرکت کنند دانشجویان حتی با لیسانس هم نمی‌توانند وارد سطح ۳و۴ شوند و لزوما باید سطح۲ را بگذرانند.

 

وی زمان ثبت نام ورود به حوزه را تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده ذکر کردوافزود: آزمون ورودی سطح ۲و۳و۴ در تیرماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود که داوطلبان می‌توانند شرکت کنند.

 

حجت الاسلام نجم با تأکید براینکه حوزه در فضای فعالیت های علمی جدّی است  ادامه داد: حوزه در سه عرصه آموزش و پژوهش و فرهنگی تبلیغی در حال فعالیت است.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران استان سمنان با بیان اینکه رتبه‌بندی‌ استان‌ها به صورت سالانه مشخص می‌شود اضافه کرد: از سال ۹۵ تا کنون رتبه نخست جذب طلبه به نسبت جمعیت در انحصار استان سمنان است و امید است با همکاری خبرگزاری‌ها، رسانه ها و آموزش و پرورش، سال آینده نیز این رتبه حفظ شود.

 

وی تصریح کرد: در دوران شیوع ویروس کرونا نزدیک به ۵۰۰ نفر از طلبه‌های حوزه علمیه خواهران درگیر فعالیت‌های جهادی در قرارگاه دختران حاج قاسم بودند و در غسل و خاکسپاری درگذشتگان و یا حضور در بیمارستان‌ها و فعالیت‌های مشاوره‌ای، کمک در پویش کمک‌های مومنانه و دوخت ماسک مشارکت کردند.

 

حجت الاسلام نجم بیان کرد: برنامه مشترک فرهنگی و پژوهشی ملی با عنوان همایش «نقش زنان در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب» با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی، آستان قدس رضوی، قرارگاه دختران حاج قاسم و  نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه شکل گرفت و اختتامیه آن روز دوشنبه چهارم اسفند با حضور معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خواهران و مقامات استانی کشور اختتامیه برگزار و در فضای مجازی برای کل کشور ارائه می‌شود.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران استان سمنان با اشاره به اینکه ۴۰ اثر به این همایش فرستاده شد و سه نفر رتبه برتر کسب کردند  اظهارداشت: به دلیل مصادف شدن اختتامیه این همایش با میلاد امام جواد (ع)، ۶ نفر دیگر نیز به عنوان برگزیده انتخاب شدند و در مجموع از ۹ نفر تقدیر می‌شود.

 

 

 

پایان پیام/276