Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان فارس با اشاره به اهمیت ترویج روحیه پرسشگری در دانشگاه‌ها گفت: برای رسیدن به این هدف باید کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها راه اندازی شود تا روحیه پرسشگری با هدف تولید فکر در بین دانشجویان ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام والمسلمین حمید مقامی با اشاره ارتقای بینش سیاسی و بینش مذهبی به عنوان یکی از رسالت‌ها و اولویت‌های کلان دفتر نهاد مقام معظم رهبری گفت: ضروری است بر اساس رسالتی که بر عهده داریم، با اجرای برنامه‌های مختلف روحیه پرسشگری و تولید فکر در بین مجامع دانشگاهی را ارتقا دهیم.

او یکی از روش‌های ارتقای روحیه پرسشگری در بین دانشجویان را برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی برشمرد و ادامه داد: نخستین اقدام برای رسیدن به این هدف، تقویت روش تفکر در بین دانشجویان است تا بتوانیم با استفاده از ابزار‌های موجود برای رسیدن به ارتقای بینش سیاسی و مذهبی گام برداریم.

حجت الاسلام والمسلمین مقامی با اشاره به حرکت تمامی واحد‌های نهاد در این مسیر گفت: این واحد‌ها برای رسیدن به هدف خود وظائف تعریف شده‌ای دارند، اما در اجرا برای رسیدن به هدف از راه‌های مختلفی استفاده می‌کنند.

او از مسئولان مراکز خواست تا برای اجرایی کردن طرح ها، هدف‌های خود را به چالش بیندازند تا با همفکری دیگر مسوولان مراکز بتوانند مشکلات طرح‌های خود را بررسی کنند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، حلقه‌های پیوسته مدل مفهومی را یکی از برنامه‌های مهم این دفتر اعلام کرد و افزود: در حلقه نخست؛ رسالت مرکز، حلقه دوم؛ هویت مرکز و در حلقه سوم؛ واحد‌های مکمل مرکز قرار دارد که هر کدام تکمیل کننده یکدیگر هستند.

او ادامه داد: حلقه چهارم؛ جبهه فرهنگی نزدیک مرکز (واحد‌های نهاد)، حلقه پنجم؛ جبهه فرهنگی میانه نسبت به مرکز (دانشگاه علوم پزشکی)، حلقه ششم؛ جبهه فرهنگی دور از مرکز (گروه مؤسسات بهار نکو) و در نهایت؛ فعالیت جبهه‌های فرهنگی که در مراکزی مانند ادارات، مؤسسات، مراکز و نهاد‌های وابسته به ادارات فعالیت می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مقامی یادآور شد: باید برای انجام و اجرای این مهم، به دو اصل رسالت فعالیت در مراکز نهاد و شناسایی از ظرفیت‌های آنها، بیشتر توجه شود، زیرا چنانچه هرکدام از مسوولان بتوانند رسالت فعالیتی خود را تعریف کنند، می‌توانیم با شناسایی دقیق و هدفمند و همچنین با استفاده از ظرفیت‌های یکدیگر، رسالت نهاد را عملیاتی کنیم.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرسی های آزاد اندیشی دانشگاه های فارس روحیه پرسشگری برای رسیدن دانشگاه ها واحد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۱۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسم گذاری ۱۷ شوال به عنوان روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ در هفدهمین روز ماه شوال سال پنجم هجرت در جنگ خندق، اسوه جوانمردی و شجاعت، حضرت علی علیه السلام، نماد شرک و بت پرستی، عمر بن عبدود را به خاک مذلت نشاند و رضایت پرودگار را بر هوای نفس ارجح دانست.
 امام علی علیه السلام همواره مظهر بزرگی و جوانمردی بوده، هست و خواهد بود و نام مبارکش همیشه بر زبان پهلوانان جاری است.
پهلوانان گود معرفت در کنار پرورش جسم و تن، روح را نیز از ناملایمات و صفات رذیله می‌زدایند.
قریشی رئیس هیئت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در اراک گفت: هر سال در روز هفدهم شوال زورخانه‌های استان مرکزی با برگزاری مراسم جشن و نوای گرم مرشد، فرصتی است برای ذکر مبارک «یا علی» تا با ترویج فرهنگ این ورزش کهن، بر تقدم پهلوانی بر قهرمانی تأکید شود.
فرهنگ پهلوانی همواره در بین ورزشکاران زورخانه‌ای ترویج می‌شود و پیشکسوتان این ورزش کهن آداب آن را به نوجوانان می‌آموزند و این راه همچنان ادامه دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ورزش باستانی ترویج فرهنگ پهلوانی و جوانمردی
  • اسم گذاری ۱۷ شوال به عنوان روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای
  • یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است
  • سنندج مهد عقلانیت و آزاداندیشی است
  • ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس آغاز شد
  • آغاز ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس
  • راه‌اندازی مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان در دانشگاه شهرکرد
  • موافقت سازمان امور دانشجویان با راه‌اندازی و فعالیت مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان دانشگاه شهرکرد
  • تلاش بی وقفه برای توسعه و ترویج دانش در حوزه وب پژوهی
  • ترویج فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه آزاد با ایجاد محیط‌های حمایتی