Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس اد کام، مدیرعامل این مرکز گفت: «هر ۱۵ دقیقه یک کمتر یک وانت یا ماشین شاسی‌بلند پیدایش می‌شد و یک لاک پشت را به اینجا می‌آورد.»

او گفت: « او مردم گاهی با ماشینشان یکی دو تا لاک‌پشت می‌آوردند و مواردی هم کامیون‌های پر از ۵۰، ۸۰ یا حتی‌تا ۱۰۰ تا لاک‌پشت می‌آمدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

او گفت که تا به حال مردم بیش از ۳۵۰۰ لاک پشت دریایی را به این مرکز منتقل کرده‌اند و با وجود جبهه هوای سرد دیگری که به این ایالت نزدیک می‌شود، معلوم نیست چه زمانی بتوان این حیوانات را به دریا بازگرداند و خواه‌ناخواه عده‌ای از آنها زنده باقی نخواهند ماند.

خود این مرکز نیز در نتیجه سرمای فوق‌العاده شدید آب و برقش قطع شده است. دمای منطقه اکنون حدود ۴ درجه سلسیوس است و پیش از اینکه دما به ۱۰ درجه سلسیوس برسد، نمی‌توان لاک‌پشت‌ها را به دریا بازگرداند.

با کاهش دمای بی‌سابقه در آمریکا به خصوص ایالت تگزاس، دمای آب‌های معمولا گرم مجاور آن در خلیج مکزیک هم افت کرد.

افت دمای آب برای لاک‌پشت‌های دریایی بسیار خطرناک است. هنگامی که دمای آب به زیر ۱۰ درجه سلسیوس یا سانتی‌گرداد می‌رسد، سرعت ضربان قلب این جانوران کاهش می‌یابد و آنها عملا فلج می‌شوند. این لاک‌پشت‌های دریایی سرمازده توانایی شنا کردن را از دست می‌دهند و در سطح آب شناور می‌مانند. در چنین وضعیتی لاک‌پشت در معرض خطر شکارچیان و حتی غرق‌شدن قرار می‌گیرند.

لاک‌پشت‌های دریایی تمام اقیانوس‌های جهان بجز قطب شمال زندگی می‌کنند و  بین این اقیانوس‌ها در سفر هستند. این نوع لاک‌پشت که معمولا در دریا معلق هستند، می‌توانند با حبس نفس خود برای مدت زیادی زیر آب بمانند و همچنین می‌توانند ریه‌هایشان را به سرعت از اکسیژن و پر خالی کنند.

کد خبر 586488 برچسب‌ها حیوانات - حیات وحش آب و هوا - جهان ایالات متحده آمریکا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: حیوانات حیات وحش آب و هوا جهان ایالات متحده آمریکا لاک پشت های دریایی لاک پشت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۱۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موج کوتاه در دریای خزر

هواشناسی دریایی مازندران اعلام کرد: بر اساس تجزیه و تحلیل نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، دریای خزر امروز جمعه ۷ اردیبهشت با موج کوتاه همراه است.

سرعت وزش باد امروز در نزدیک سواحل استان تا ۶ متر بر ثانیه پیش بینی می‌شود.

ارتفاع موج هم در این مدت تا ۰۵ متر برآورد می‌شود.

بزرگترین دریاچه جهان در این مدت برای فعالیت‌های دریایی مناسب خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • روند افزایشی دما در خراسان جنوبی / تضعیف سامانه بارشی در استان
  • خراسان رضوی هفته ای سرد و بارانی را پیش رو خواهد داشت
  • آسمانی پایدار و آفتابی تا اواسط هفته در گیلان
  • پایداری هوای استان اردبیل
  • سامانه بارشی جدید در راه اصفهان/ هوا گرم‌تر می‌شود
  • پایداری گرمای هوا در گیلان
  • ادامه گرمای هوا اواسط هفته در گیلان
  • ادامه بارندگی ها در استان
  • ترنم باران، همچنان در کرمان گوش نواز است
  • موج کوتاه در دریای خزر