Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیتکوین و اتریوم موفق به ثبت قله های تازه ای شدند.

به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، در حالی که بیتکوین در ادامه روند صعودی خود توانسته است تا در کانال ۵۰ هزار دلاری جایگاه خود را تثبیت کند، تحلیلگران بانک جی پی مورگان در گزارشی هشدار داده اند رالی صعودی این ارز به احتمال زیاد پایدار نخواهد بود و قیمت ها در آینده ای نزدیک ریزش خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از پنج ماه پیش تاکنون ارزش بازار بیتکوین حدود ۴.۵ برابر شده و تحلیل گران این بانک هشدار داده اند چنین روند سریعی در افزایش قیمت که بخشی از آن هم به لطف شرایط کرونایی به دست آمده است امکان شکست دارد. 

ایلان ماسک- بنیان گذار و مدیرعامل گروه تسلا از سرمایه‌گذاری ۱.۵ میلیارد دلاری شرکتش در بیتکوین دفاع کرده و نگهداری این ارز را بهتر از نگهداری وجه نقد دانسته است. وی در اختیار داشتن بیتکوین را یک مزیت برای شرکتش خواند و افزود: بهره واقعی ارزهای فیات منفی است.  همین مساله باعث شد تا مردم به دنبال گزینه های دیگری برای سرمایه گذاری بروند. 

با افزایش محبوبیت و مقبولیت ارزهای دیجیتالی در جهان بانک های مرکزی هم به سرعت در حال توسعه ارزهای ملی خود هستند. رییس بانک مرکزی روسیه از آغاز به کار اولیه روبل دیجیتال به صورت مفهومی تا تابستان خبر داده و بانک مرکزی سوئد هم اعلام کرده است احتمالا تا سال ۲۰۲۲ کرون دیجیتالی راه اندازی خواهد شد. بانک مرکزی کانادا هم از تسریع در برنامه قبلی خود برای راه اندازی ارز دیجیتالی رسمی این کشور خبر داده است. 

 مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۱۷۵۰ میلیارد دلار برآورد می شود که این رقم نسبت به روز قبل ۴.۷۵ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۶۹ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیتکوین و ۱۳ درصد در اختیار اتریوم است.  بیت کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله گران بر بستر بلاک چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.  

بروزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ۱۳ ظهر به وقت شرقی) / این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است

۱- بیتکوین

قیمت: ۵۶ هزار و ۹۲۹.۳۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۱.۰۹ درصد افزایش

۲- اتریوم

قیمت: ۱۹۹۶.۵۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۵۱ درصد افزایش 

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۰.۵۵ درصد افزایش

۳- بایننس کوین

قیمت: ۲۷۴.۴۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۹.۷ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۱۵.۷۴ درصد افزایش

۴- پولکا دوت

قیمت: ۴۰.۷۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲۰.۰۲ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴۴.۶۵ درصد افزایش

۵- کاردانو

قیمت: ۱.۱۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲۱.۴۷ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۹.۳۴ درصد افزایش

۶- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۲۴ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۴ درصد کاهش

۷- ریپل

قیمت: ۰.۵۴۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۴۷ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۰.۵۲ درصد افزایش

۸- لایت کوین

قیمت: ۲۳۴.۱۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۰۴ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۹.۶۲ درصد افزایش

۹- چین لینک

قیمت: ۳۵.۷۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۷۳ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۶.۵۳ درصد افزایش

۱۰- بیتکوین کش

قیمت: ۷۱۷.۱۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۲۹ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۸.۰۱ درصد افزایش
(ایسنا)

برچسب ها: ارز دیجیتال ، رمز ارز ، بیت کوین لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000MsZ

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: ارز دیجیتال رمز ارز بیت کوین ارزهای دیجیتالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۱۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت فرزندآوری در کشور/ روند صعودی زایمان فرزند چهارم

صابر جباری، در بیست و دومین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت وزارت بهداشت، گفت: سال ۱۴۰۱ میزان موالید در سنین ۲۰ تا ۲۴ سال ۱۶.۵۴ درصد بوده که این آمار در سال ۱۴۰۲ به ۱۸.۹۷ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه پس از ابلاغ قانون جوانی جمعیت در سال ۱۴۰۰ و اجرایی شدن آن از سال ۱۴۰۱ اتفاقات خوبی در حوزه جمعیت رقم خورده است، افزود: میزان موالید در سنین ۲۰ تا ۲۴ سال در سال های ۱۴۰۰، ۱۳۹۹ و ۱۳۹۸ به ترتیب ۱۷.۰۵، ۱۷.۵ و ۱۸.۰۶ بوده است.

مسئول دبیرخانه قرارگاه جوانی جمعیت وزارت بهداشت با بیان اینکه روند میزان موالید در سنین ۲۵ تا ۲۹ سال نیز در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ از عدد ۲۴.۱۲ درصد به ۲۴.۳۹ درصد رسید، اظهار داشت: روند درصد زایمان چهارم نیز از سال ۹۸ تا ۱۴۰۲ از عدد ۵.۱ به ۶.۴۲ درصد رسیده است.

جباری اضافه کرد: روند زایمان پنجم نیز از سال ۹۸ تا ۱۴۰۲ از عدد ۱.۵۹ به عدد ۲.۰۴ رسیده است.

رئیس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت در خصوص کاهش چشمگیر روند رشد منفی تعداد ولادت در کشور طی سال گذشته، گفت: در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ شاهد کاهش ۱.۶۱ درصدی موالید بودیم که این عدد در سال پیش از آن (۱۴۰۱) ۳.۶۷ درصد بود و نشان دهنده موفقیت برنامه ها در جلوگیری از سرعت روند کاهشی موالید در سال گذشته است.

جباری با بیان اینکه در سال های ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به ترتیب یک میلیون و ۱۱۴ هزار و ۹۰، یک میلیون ۷۵ هزار و ۲۲۴ و یک میلیون و ۵۷ هزار و ۹۵۹ نوازد متولد شدند، یادآور شد: در سال ۱۴۰۲ کاهش موالید نسبت به سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۱۷ هزار و ۲۶۵ نفر بود که این عدد در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۴۰ هزار و ۹۶۶ نفر بوده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین کاهش موالید نسبت به سال قبل در سال ۱۳۹۸ رخ داد، خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۸ کاهش موالید نسبت به سال ۹۷ به عدد ۱۷۰ هزار و ۳۵۶ نفر رسید که کاهش ۱۲.۴۷ درصدی را نشان می داد و بیشترین نرخ کاهش از سال ۹۳ تا سال ۱۴۰۲ بوده است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • نرخ فرزندآوری در مادران جوان صعودی شد
  • جزییات قیمت ارزهای مبادله‌ای؛ دلار ثابت ماند
  • افزایش فرزندآوری در مادران ۲۰ تا ۲۴ سال | روند صعودی زایمان فرزند چهارم و پنجم
  • وضعیت فرزندآوری در کشور/ روند صعودی زایمان فرزند چهارم
  • جزییات قیمت ارزهای مبادله ای؛ ثبات دلار و درهم و رشد یورو
  • بازار رمزارز‌ها / سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
  • روند نزولی بیت کوین آغاز شد؟
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۱ ارديبهشت
  • نزول بیت‌کوین و اتریوم / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • تغییرات بودجه شهرداری تهران در این دو سال | اعتبارات نسبت به دو سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است