Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی فراکسیون طب سنتی گفت: حداقل 4 گروه داروی تایید شده در حوزه گیاهان دارویی در حوزه ضد کرونا در وزارت بهداشت در حال بررسی بوده و برخی هم به تولید انبوه رسیده است.

«فاطمه محمد بیگی»، نماینده مردم قزوین و آبیک و سخنگوی فراکسیون طب سنتی، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا در رابطه با اقدامات این فراکسیون گفت: تاکنون فراکسیون دو جلسه رسمی برگزار کرده و دستاوردهای خوبی هم بدست آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تلاش ها در جهت احیای طب ایرانی در وزارت بهداشت انجام شده است. در مهرماه 99 در جلسه شورای عالی فرهنگی وزیر دستور ادغام فرایندهای طب سنتی در بهداشت و درمان و آموزش پزشکی را صادر کرده است، این جزو برنامه های ششم توسعه بود که تحقق پیدا نکرد و اکنون آغاز شده است. این ادغام در فرایند منجر می شود که متخصصین طب سنتی در کنار دیگر متخصصین در بیماستان ها قرار بگیرند و به آنها تخت بیمارستانی داده می شود تا سلامتکده طب ایرانی در همه دانشگاه های علوم پزشکی تشکیل  شود، واحد های درسی مبتنی بر طب ایرانی در دروس و رشته های مختلف پزشکی و پیراپزشکی گنجانده می شود که سرآغاز تحول در کشور است. 

او ادامه داد: در عرصه تولیدات دارویی و گیاهی هم به دنبال گسترش این حوزه و نظامند و ساختارمند شدن حوزه داروهای گیاهی و گیاهان دارویی در وزارت بهداشت هستیم تا با کنترل بیشتر و ساختارمندتر کردن نظام دارویی گیاهی، جلوی شیادی و بازار کلاه برداران گرفته شود و آنچه که به نفع مردم است را مدنظر قرار دهیم. 

محمد بیگی گفت: عمده کار فراکسیون در بحث سیاست گذاری طب ایرانی است زیرا در نظام رسمی سلامت کشور شاهد پیشرفت چشمگیر طب سنتی نیستیم، تا زمانی که ادغامی صورت نگیرد نمی توانیم بازار شامی که داریم را جمع کنیم. 

سخنگوی فراکسیون طب سنتی در مجلس یازدهم گفت: اگر وزارت بهداشت این بازار را رها کند سود به جیب دلال ها و شیادها می رود و طب ایرانی اصیل با فرقه های انحرافی مواجهه و منجر به استفاده نادرست از فرآورده های دارویی می شود پس باید محکم قدم برداشت. حداقل 4 گروه داروی تایید شده در حوزه گیاهان دارویی در حوزه ضد کرونا در وزارت بهداشت در حال بررسی بوده و برخی هم به تولید انبوه رسیده است.  6

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: وزارت بهداشت طب سنتی طب ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۱۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای دو طرح حوزه بهداشت و درمان بردسکن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر بیمارستان ولیعصر شهرستان بردسکن گفت: با هدف افزایش رضایتمندی بیماران و همراهان با مشارکت خیران عملیات اجرایی دو طرح سالن انتظار و بخش قلب و اعصاب در بیمارستان ولیعصر این شهرستان آغاز شده است.

 رضا ذبیحی افزود طرح سالن انتظار در مساحت ۸۰ متر مربع با اعتبار ۱۵۰ میلیون تومان با پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی در حال اجراست و امید می‌رود این طرح  در شش ماهه دوم امسال تکمیل و بهره‌برداری شود.

وی گفت: طرح بخش داخلی قلب و اعصاب نیز با ۱۸۰ متر مربع با پیش بینی ۱۶ تخت با ۲۰ درصد  پیشرفت در حال اجرا است و مشارکت خیران در این طرح  تاکنون ۴۵۰ میلیون تومان بوده است.

مدیر بیمارستان ولیعصر بردسکن ابراز امیدواری کرد: با پیگیری‌های حوزه ستادی شبکه بهداشت و درمان و مجموعه مدیریتی بیمارستان ولیعصر و مشارکت خیران تا پایان امسال شاهد تکمیل این دو بخش و سالن انتظار باشیم.

دیگر خبرها

  • تاثیر این گیاه دارویی بر بیماری دیابت
  • کمبود‌های دارویی و مشکلات بیماران
  • به صدا درآمدن زنگ خطر انقراض ۵۰ گونه گیاه دارویی وخوراکی درآذربایجان غربی
  • برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در اصفهان
  • با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود
  • خواص دارویی گیاه "چوچاق" و عوارض آن
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • اجرای دو طرح حوزه بهداشت و درمان بردسکن
  • ممنوعیت عرضه دارو‌های گیاهی در عطاری‌ها
  • برداشت گیاه دارویی گل گاو زبان از باغ های آبیز