Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، این روزها همه جا صحبت از سیستم عامل جدید اندروید یعنی اندروید ۱۲ بوده که قرار است بسیار متفاوت باشد. گوگل در حال آماده‌سازی سیستم عاملی است که نه تنها ویژگی‌های جدیدی دارد، بلکه ویژگی‌های خوب و مفید گذشته خود را بهبود بخشید و توسعه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از اینکه به تازگی اخبار سیستم عامل جدید اندروید ۱۲ به بیرون درز کرد، گوگل اعلام کرد که کار خود را شروع کرده و اندروید ۱۲ را در بازه زمانی مورد نظرش معرفی می‌کند. گوگل احتمالا یک نسخه بتا عمومی را در رویداد I / O به نمایش می‌گذارد. سیستم عامل جدید نشانه‌هایی از بهترین کاربردهای موجود در سیستم عامل مانند رابط One UI سامسونگ را در آن تقویت کرده است.

بیشتر بخوانید

مخروط برفی یا Snow Cone نام عجیب اندروید ۱۲ تاریخ انتشار اندروید ۱۲

گوگل تاریخ عرضه رسمی این سیستم عامل را ۲ سپتامبر ۲۰۲۱ اعلام کرده است. همچنین تاریخ انتشار پیش نمایش اندروید ۱۲ را ۱۸ فوریه 2021 اعلام کرده است. گوگل نسخه‌های اندروید ۷ تا ۹ را در ماه آگوست منتشر کرد، سپس نسخه اندروید ۱۰ و اندروید ۱۱ فعلی را به ماه سپتامبر منتقل کرد و به ترتیب در ۳ و ۸ سپتامبر آن‌ها را منتشر کرد. با توجه به این الگو تاریخ عرضه اندروید ۱۲ برای مصرف کنندگان باید ۲ سپتامبر باشد، زیرا گوگل خود ماه اوت را به عنوان آخرین بازه بتا ثابت اندروید ۱۲ معرفی می‌کند.

گوگل در حال حاضر پیش نمایش جدیدترین نسخه سیستم عامل تلفن همراه خود را دارد، جایی که بیشتر ویژگی‌های جدید برای آزمایش آماده می‌شوند و بعدا در بهار برای عموم مردم منتشر می‌شود. سال گذشته پیش نمایش توسعه دهنده اندروید ۱۱ را در روز ۱۹ فوریه منتشر شد. با این الگو پیش نمایش اندروید ۱۲ در تاریخ ۱۸ فوریه برای توسعه دهندگان منتشر می‌شود.

نحوه نصب نسخه بتا پیش نمایش سیستم عامل Android 12

۱) نسخه بتا Android 12 را برای گوشی‌های Pixel 5 ، Pixel 4a ، Pixel 4a (5G) ، Pixel 4 ، Pixel 3a ، Pixel 3a XL ، Pixel 3 یا Pixel 3 XL دانلود کنید.

۲) نرم افزار Sideload را دانلود کرده و به روزرسانی Android 12 را روی تلفن Pixel خود نصب کنید تا نسخه بتای جدید روی تلفن شما نصب شود.

۳) با انجام پیش نمایش Android 12، می‌توانید همزمان از سیستم عامل Android 11 استفاده کنید.

ویژگی های جدید سیستم عامل اندروید ۱۲ حرکت با یک ضربه تند و سریع برای بازگشت به صفحه اصلی در حالت تمام صفحه. محتوای گرافیکی جذاب (تصاویر، ویدئو) بین برنامه‌ها و سیستم صفحه تقسیم شده App Pairs. اعلان‌های جدید: مانند دسترسی آسان به محتوای سفارشی، پرش سریع‌تر به برنامه مدنظر، انیمیشن‌ها و انتقال‌های روان‌تر. حالت یک دست: انتقال عناصر فعال به پایین صفحه و در دسترس انگشت شست کاربر. جلوه صوتی همراه با Haptic: صدای دلخواه را با لرزش‌های سفارشی در بازی‌ها یا برنامه‌های می‌توان جفت کرد. به جای به روزرسانی کامل سیستم، از طریق فروشگاه به روزرسانی عناصر هسته اندروید ۱۲ صورت می‌گیرد. گزینه‌های سفارشی سازی برای رابط‌های صفحه نمایش تلفن یا تلویزیون تاشو پشتیبانی از تم مبتنی بر تصویر زمینه پیشرفته پیمایش عکس‌های صفحه ایجاد شکلک در عکس‌ها قفل چرخشی هوشمند خواب زمستانی برنامه برای حرکت به عقب، دوبار ضربه بزنید اشتراک گذرواژه Wi-Fi با Nearby Share ویژگی‌های ضد ردیابی و پیشرفت‌های حریم خصوصی رمزگذاری رسانه سازگار: کدگذاری خودکار فیلم HEVC برای برنامه‌ها. پشتیبانی از فرمت فایل فشرده‌سازی تصویر جدید AVIF صفحه تقسیم شده و ویژگی‌های درج محتوای غنی در Android 12

یک ویژگی جدید درج محتوای است که به شما امکان می‌دهد متن ساده و مدل دار را برای علامت‌گذاری، تصاویر، فیلم‌ها، فایل‌های صوتی و سایر موارد از یک برنامه به برنامه دیگر بدون توجه به اینکه منبع از کلیپ بورد، صفحه کلید یا کشیدن و رها کردن ساده است، کپی کنید. بین رابط کاربر برنامه‌های تقسیم صفحه است. گوگل همچنین در حال کار بر روی اصلاح حالت تقسیم صفحه در سطح سیستم برای اندروید 12 است. این امر به شما امکان می‌دهد تجربه چند وظیفه‌ای بهتر و بصری‌تری را در گوشی خود تجربه کنید.

به جای باز کردن یک برنامه و سپس فعال کردن حالت تقسیم صفحه نمایش برای آن برنامه از طریق نمای اخیر، کاربران می‌توانند دو برنامه را در وظایف گروه بندی کنند و سپس به سرعت این جفت‌ها را راه‌اندازی کنند یا بین یک جفت برنامه و یک برنامه واحد جابجا شوند. اندروید ۱۲ همچنین به افراد امکان می‌دهد تا از نمای اخیر به راحتی دو برنامه را جفت کنند. هنگامی که از چنین جفت برنامه‌ای استفاده می‌کنید، تقسیم کننده بین دو برنامه دارای ویژگی پاداش خواهد بود. با کشیدن آن باز هم اندازه هر دو برنامه تغییر می‌کند اما وقتی روی آن دو بار ضربه بزنید، دو برنامه فعال به سرعت موقعیت‌های خود را عوض می‌کنند.

رابط اعلان‌های جدید اندروید ۱۲

مفهوم طراحی گوگل نشان داد که UI اعلانات جدیدی در اندروید ۱۲ تعبیه کرده است که با رنگ بژ روشن مشخص می‌شود و جای اعلان فعلی را می‌گیرد. اگر حالت تاریک فعال باشد ممکن است رنگ آن تغییر کند. گوشه‌های گرد هر اعلان به راحتی قابل مشاهده است. گوگل تعداد آیکون‌های تنظیمات سریع را از شش به چهار کاهش داده است و با گسترش پنل اعلان، این نمادها ظاهر می‌شوند.

آیکون‌ها بیشتر از حد معمول هستند زیرا تعداد آیکون‌های کمتری استفاده می‌شود. موقعیت‌های تاریخ و ساعت در قسمت جلوی نمایشگر عوض شده‌اند و در گوشه بالا سمت راست نشانگرهای جدیدی برای حفظ حریم خصوصی وجود دارد. با ضربه زدن روی این آیکون‌ها دقیقا مشخص می‌شود که کدام برنامه‌ها از میکروفون و دوربین گوشی شما استفاده می‌کنند. نماد سنسورهای خاموش در تنظیمات سریع به کاربر امکان می‌دهد تا با یک ضربه تمام حسگرهای تلفن خود را خاموش و غیرفعال کند. برای دیدن این نماد، باید منوی Developer options فعال شود.

یک ابزارک مکالمه پیام‌های کاربران، تماس‌های از دست رفته و موارد دیگر را نشان می‌دهد. به دلیل کوچک بودن، ویجت فقط قادر است هر بار یک مورد را نشان دهد. همچنین استفاده از نمادهای دوربین و میکروفون در نمایشگر جلویی که هنگام استفاده از دوربین و میکروفون باید دیده شوند، اجباری خواهد بود. شاید به یاد بیاورید که اپل چیزی مشابه با iOS 14.2 اضافه کرده بود. یک نقطه کوچک سبز در سمت راست بالای نمایشگر آیفون به این معنی است که یک برنامه از دوربین گوشی استفاده می‌کند در حالی که یک نقطه نارنجی نشان می‌دهد یک برنامه از میکروفون آیفون استفاده می‌کند.

ویژگی خواب زمستانی برنامه جدید در اندروید ۱۲

با پیشرفت ویژگی‌های جدید اندروید ۱۲، ممکن است Google روی سیستم خواب زمستانی برنامه‌ها کار کند. این ویژگی به برنامه‌ها اجازه می‌دهد تا هنگام عدم استفاده از آن‌ها، فضای ذخیره‌سازی بیشتری به گوشی بدهند.

حالت جدید یک دست و حرکت ناوبری با دو ضربه در اندروید ۱۲

حرکت دو ضربه‌ای که برای اندروید ۱۱ شایعه شده بود، اکنون به اندروید ۱۲ راه یافته و جایگزین ویژگی منقضی شده فشار Active Edge شده است که این ویژگی درPixel 4a ، Pixel 4a 5G و Pixel 5 یافت نمی‌شود. کاربران پیکسل برای فعال کردن دستیار، گرفتن عکس از صفحه، کنترل پخش رسانه، پایین آوردن نوار اعلان، باز کردن برنامه‌های اخیر و سایر دستورات قابل برنامه‌ریزی از این ویژگی استفاده کنند و یا در صورت عدم نیاز می‌توانند آن را غیرفعال کنند.

این به احتمال زیاد در زمره ویژگی‌های کاربر محور این سیستم عامل خواهد بود که در جریان رویداد Google I / O در بهار معرفی می‌شود. علاوه بر این، در حال حاضر یک حالت با یک دست فعال است که عناصر رابط را از طریق انگشت شست شما به پایین منتقل می‌کند، مشابه Reachability اپل، نیز در تلفن‌های اندرویدی تعبیه خواهد شد.

زمان عرضه اندروید ۱۲ برای گوشی‌های مختلف

گوشی‌های Samsung Galaxy: نسخه بتا در اکتبر، نسخه اصلی در دسامبر

گوشی‌های LG: از ژانویه

گوشی‌های OnePlus : نسخه بتا در سپتامبر، نسخه اصلی در اکتبر

گوشی‌های  Motorola: نسخه بتا در سپتامبر، نسخه اصلی در ژانویه

گوشی‌های Nokia: از اکتبر ۲۰۲۱

گوشی‌های Oppo ، vivo ، Realme : در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۱

گوشی‌های Sony: دسامبر ۲۰۲۱

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سیستم عامل سیستم عامل اندروید اندروید 12 ویژگی های جدید اندروید ۱۲ جدید اندروید خواب زمستانی امکان می دهد سیستم عامل یک برنامه برنامه ها دو برنامه پیش نمایش آیکون ها نسخه بتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۱۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرور ابری و آشنایی با ویژگی های آن

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، سرور ابری یک راه حل قدرتمند و انعطاف پذیر است که شیوه مدیریت داده ها و برنامه های کاربردی را متحول کرده است. به زبان ساده، سرور ابری به دلیل میزبانی در بستر رایانش ابری، پایداری و امنیت بیش تری را نسبت به سرور های فیزیکی و مجازی ارائه می دهد. به این نکته توجه داشته باشید که با خرید سرور ابری، یک ماشین فیزیکی برای دفتر خود تهیه نمی کنید بلکه در مرکز داده ای قرار دارد که تحت مالکیت و مدیریت یک ارائه دهنده خدمات ابری است و می توانید از آن برای ذخیره داده ها، اجرای برنامه ها یا انجام سایر کارهای محاسباتی بدون نیاز به نگرانی در مورد سخت افزار فیزیکی، حذف داده، حملات سایبری و … از آن استفاده کنید.

فضای ذخیره سازی

در قلمرو سخت افزار های ذخیره سازی، سه رقیب برجسته ظاهر شده اند: SSD ،HDD و NVMe. در حالی که هر کدام دارای شایستگی های خود هستند، این NVMe است که در اوج قدرت و عملکرد ایستاده است.

NVMe یا Non-Volatile Memory Express نوع جدیدتر و بسیار سریع تری از درایو حالت جامد (SSD) است و به بررسی مشخصات آن می پردازیم. بر خلاف HDD ها، SSD ها هیچ قطعه متحرکی ندارند و از حافظه فلش مبتنی بر NAND استفاده می کنند که داده ها را حتی بدون برق حفظ می کند. این هارد ذخیره سازی سربار ورودی و خروجی و تاخیر را تا حد زیادی کاهش می دهد.

یکی از شرکت های پیشرو در ارائه راه حل‌ های ذخیره سازی که از معدود شرکت هایی در ایران است که خدمات خود را با حافظه ذخیره سازی NVME ارائه می کند، مبناکلود است. با استفاده از این هارد ذخیره سازی پیشرفته، افراد و شرکت ها می توانند دستاوردهای قابل توجهی در بهره وری و پاسخگویی داشته باشند.

CDN ابری

CDN یا شبکه توزیع محتوا مجموعه ای از سرورها در نقاط جغرافیایی مختلف است که محتوا را با توجه به موقعیت مکانی بازدیدکننده، از نزدیک ترین سرور به کاربر نمایش می دهد. با استفاده از CDN ابری، می توانید از امنیت، دسترس پذیری و شتابدهی بالا بهره مند شوید.

فایروال ابری

فایروال ابری جزء حیاتی زیرساخت امنیتی ابری است. آن را به عنوان یک مانع مجازی تصور کنید که از سرور و منابع در برابر دسترسی های غیرمجاز، حملات مخرب و نقص های احتمالی داده ها محافظت می کند. مانند فایروال سنتی، فایروال ابری ترافیک ورودی و خروجی شبکه را کنترل می کند و به عنوان یک دروازه بان عمل می کند و ترافیک مخرب را فیلتر و در عین حال به اتصالات قانونی اجازه عبور می دهد. با بررسی پارامترهای مختلف مانند آدرس های IP، پورت ها، پروتکل ها و محتویات بسته ها، فایروال ابری می تواند سیاست ها و قوانین امنیتی مناسب را اعمال کند.

Snapshot

Snapshot یک ابزار قدرتمند در دنیای سرورهای ابری است. این به عنوان یک عکس دیجیتال عمل می کند و وضعیت فعلی یک سرور را در یک لحظه خاص از زمان ثبت می کند. اما چرا این مهم است؟ عکس های فوری اهداف متعددی را دنبال می کنند. در مرحله اول، آنها یک راه آسان برای پشتیبان گیری از سرور شما ارائه می دهند به طوری که اگر مشکلی پیش آمد یا تغییراتی ایجاد کردید که بعداً از آن پشیمان شدید، می‌توانید به سادگی به حالت قبلی برگردید و همه چیز را به حالت قبل بازگردانید. ثانیاً، اسنپ شات به شما امکان می دهند سرور خود را شبیه سازی یا تکرار کنید.

مانیتورینگ

نظارت بر سرور مانند این است که مراقب سرورهای ابری خود باشید. این شامل بررسی مداوم عملکرد، در دسترس بودن و سلامت کلی آنها است. آن را یک پزشک دیجیتال تصور کنید که علائم حیاتی سرورهای شما را بررسی می کند و با نظارت بر معیارهای کلیدی مانند استفاده از CPU، استفاده از حافظه، فضای دیسک و ترافیک شبکه، می توانید مشکلات احتمالی را قبل از تبدیل شدن به مشکلات بزرگ شناسایی کنید.

آی پی شناور

IP شناور، در زمینه سرورهای ابری، یک آدرس IP عمومی است که می تواند به یک ماشین مجازی یا آی پی خصوصی اختصاص داده شود. نقش اصلی یک IP شناور، این است که بدون توجه به هرگونه تغییری که در زیرساخت اصلی ایجاد شده است، یک نقطه دسترسی پایدار و دائمی به یک سرور ابری ارائه کند.

مقیاس پذیری

مقیاس پذیری به توانایی یک سیستم برای مدیریت بارهای کاری فزاینده با افزودن منابع بیشتر بدون به خطر انداختن عملکرد اشاره دارد که کلود سرورها به خوبی این ویژگی را به کاربران ارائه می دهند. تصور کنید یک فروشگاه اینترنتی کوچک دارید که لباس می فروشد و در ابتدا، شما با چند مشتری و تعداد انگشت شماری از محصولات شروع می کنید. با این حال، با رشد کسب و کار شما، تعداد بازدیدکنندگان وبسایت شما و تقاضا برای لباس های شما نیز افزایش می یابد، اینجاست که مقیاس پذیری وارد عمل می شود.

سیستم عامل

ابتدا اجازه دهید سیستم عامل های مبتنی بر لینوکس را بررسی کنیم. توزیع های لینوکس مانند اوبونتو و CentOS که به دلیل پایداری، امنیت و ماهیت منبع باز شناخته شده اند، به طور گسترده در محیط های ابری مورد استفاده قرار می گیرند. آنها گزینه های سفارشی سازی گسترده و پشتیبانی عالی از زبان های برنامه نویسی را ارائه می کنند. از سوی دیگر، سیستم عامل ویندوز، یک رابط آشنا برای کاربرانی که قبلاً به محیط های ویندوز عادت کرده اند، فراهم می کند و استحکام آنها در سازگاری با برنامه ها و نرم افزارهای متعددی است که به طور خاص برای ویندوز توسعه یافته اند.

در پنل خود در مبنا کلود برای ساخت سرور ابری می توانید هر یک از سیستم عامل های اوبونتو، دبیان، CentOS، آلما لینوکس، فدورا، ویندوز و غیره را انتخاب کنید.

مراحل ساخت سرور

در مرحله اول، انتخاب یک شرکت ارائه دهنده مناسب و حرفه ای است که ما پیشنهاد می کنیم از شرکت مبناکلود که توسط تیمی جوان و با تجربه اداره می شود و پشتیبانی ۲۴ ساعته و کاملاً رایگان ارائه می دهد، استفاده کنید. در مرحله بعد بعد از ثبت نام، انتخاب مرکز داده است که مرحه ای بسیار مهم است. مبناکلود دیتاسنتر هایی در بخش های جغرافیایی مختلف را ارائه می کند که این مراکز داده اعتماد، امنیت، مقیاس پذیری و اتصال با سرعت بالا را تضمین می کند.

در مرحله بعد، انتخاب یک سیستم عامل متناسب با نیازهای خاص شما ضروری است و چه ویندوز باشد و چه لینوکس، این تصمیم بر عملکرد و سازگاری سرور ابری شما تأثیر خواهد گذاشت. پس از آن، انتخاب منابع است. این شامل تعیین میزان ذخیره سازی، قدرت پردازش و حافظه مورد نیاز برای برنامه ها و حجم کاری شما می شود. برای کسانی که به دنبال گزینه های سفارشی سازی پیشرفته تر هستند، جستجو در تنظیمات پیشرفته امکان تنظیم دقیق پارامترهایی مانند تنظیمات شبکه، پروتکل‌ های امنیتی و تعادل بار را فراهم می کند و در نهایت، هنگامی که تمام تنظیمات برگزیده انتخاب شد، زمان ساخت خود سرور فرا می رسد.

یک سیستم پرداختی که برای خرید سرور ابری در شرکت مبناکلود در نظر گرفته شده است، Pay As You Go است که کاربران به میزان استفاده از منابع، هزینه پرداخت می کنند. این مدل قیمت گذاری، به کسب و کارها و افراد اجازه می‌ دهد تا زیرساخت های خود را بر اساس نیازهایی که دارند، بدون متحمل شدن هزینه‌ های غیرضروری، مقیاس‌ بندی کنند.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 6093181

دیگر خبرها

  • ویژگی جدیدی که به ChatGPT اضافه شد
  • ۵ مورد از معایب بی‌خوابی و شب‌بیداری را بدانید
  • ویژگی جدیدی که به ChatGPT اضافه شد | روبات هوش مصنوعی به چه چیزی مجهز شد؟
  • سرور ابری و آشنایی با ویژگی های آن
  • ویژگی‌ بهترین ردیاب‌های خودروی ایرانی که باید بدانید
  • گوشی Vivo Y36s در کنسول گوگل پلی مشاهده شد
  • معرفی کامل دبی لند و هر آنچه که باید بدانید!
  • «حذف و اضافه» رمانی درباره همه آنچه در دانشگاه‌ها می‌گذرد
  • بهترین مدل خوابیدن برای حفظ سلامتی بدن
  • آنچه که باید در مورد ویژگی‌های جدید واتس‌اپ بدانید