Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@05:55:35 GMT

مالیات و ارز، نقاط مبهم تولید

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۹۳۰۷۳

مالیات و ارز، نقاط مبهم تولید

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، شهرک صنعتی سیمین دشت واقع در شرق شهرستان فردیس، سال ۱۳۵۸ با احداث چند کارخانه و انبار توسط بخش خصوصی شکل گرفت؛ این شهرک پس از چند سال توانست به یکی از قطب‌های صنعتی کشور تبدیل شود.

شهرک صنعتی سیمین دشت با مساحت ۹۸ هکتار دارای ۷۷ هکتار زمین صنعتی، ۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ هکتار زمین خدماتی و ۳۴۵ قطعه صنعتی است.

بیشتر واحد‌های تولیدی و صنعتی این شهرک در زمینه تولید تجهیزات برق و الکترونیک، لوازم خانگی، قطعات خودرو، مواد غذایی، رنگ سازی، صنعت پلاستیک، مواد دارویی و پزشکی فعالیت می‌کنند.

شهرک صنعتی سیمین دشت فردیس یکی از موفق‌ترین شهرک‌های صنعتی غیردولتی البرز و چه بسا کشور به شمار می‌رود و دارای حدود ۲۶۰ واحد تولیدی و صنعتی با ۷ هزار فرصت شغلی است.

رضایی، رئیس اتاق بازرگانی البرز در این باره به خبرنگارما گفت: یکی از مشکلات بزرگی که در مسیر صادرات و واردات شهرک صنعتی سیمین دشت قد علم کرده است، انتقال ارز بانکی است.

او افزود:یکی از مشکلات اساسی یکی از واحدهای تولیدی این شهرک با ۶۰ پرنسل فعال در تولید انواع چیلدر و محصولات تهویه‌ای مطبوع صنعتی و خانگی نیز، ارز بانکی است.

رضایی گفت: در حال حاضر محموله‌ای به مبلغ ۸ میلیون یوان داریم که متاسفانه سه ماه به علت کد ترخیص ارز بانکی نمی‌توانیم آن را ترخیص کنیم.

یکی دیگر مشکلات دیگر صنعت گران شهرک صنعتی سیمین دشت فردیس دردسر‌های مالیاتی است.

پیچ و خم های اداری و مالیاتی می تواند چرخه تولید بعضی واحدهای تولیدی شهرک صنعتی مشکین دشت را متوقف کنند.

انتهای پیام/د.خ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرک صنعتی رونق تولید مشکلات اقتصادی شهرک صنعتی سیمین دشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۳۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار

جلسه بررسی مسائل شهرک صنعتی و ساماندهی و توسعه  با حضور میجانی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان و مسئولین شهرستان انار در فرمانداری شهرستان برگزار شد .

در این نشست محسن صالحی فرماندار انار گفت: دویست هکتار زمین جهت نصب پنل خورشیدی در شهرک صنعتی اناراختصاص داده شده است و هزینه زمین جهت نصب پنل در اقساط ده ساله گرفته خواهد شد .

وی همچنین در خصوص اجرای این طرح در روستا‌ها گفت: زمین‌های اطراف روستا اگر ملی باشند واگذار می‌شوند و اگر ملی نباشند بوسیله جهاد کشاورزی در اسرع وقت جهت اجرای طرح پنل خورشیدی تغییر کاربری خواهد شد.

در شهرستان انار ۹۶۵کیلو وات پنل خورشیدی نصب گردیده و ۱۲۰۰کیلو وات در مرحله عقد قرارداد است.

در این جلسه مسائل مربوط به شهرک صنعتی شهرستان، ساماندهی و توسعه شهرک صنعتی شهرستان در حوزه پنل‌های خورشیدی بررسی و تصمیمات لازم صورت گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری ۲ هزار میلیاردی ۲ خواهر در مازندران
  • یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی قم فعال هستند
  • باز شدن پای محصولات صنعتی قزوین به بازار‌های بین المللی
  • به مناسبت روز جهانی کار و کارگر
  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان آماده راه‌اندازی است
  • رفع موانع صادرات واحدهای تولیدی در استان تهران پیگیری شود
  • مشکلات و موانع تولیدکنندگان شهرک های صنعتی استان تهران بررسی شد
  • بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال