Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، در پی اظهارات اخیر وزیر آموزش و پرورش درباره دانشگاه فرهنگیان، جمعیت فرهنگیان جوان کشور در نامه‌ای به وزیر این وزارتخانه نوشت: طی روزهای اخیر اظهاراتی منسوب به حضرتعالی در خبرگزاری‌ها منتشر شد که موجب تأسف و تألم اهالی فرهنگ گردید. بر طبق اخبار منتشره، حضرتعالی دانشگاه فرهنگیان را بزرگترین رانت گیرنده از نظام توصیف نموده‌اید، چون وقتی فردی وارد دانشگاه فرهنگیان می‌شود سربازی نمی‌رود، از همان روز استخدام می‌شود، حقوق می‌گیرد و دوره تحصیل هم جزو خدمت او حساب می‌شود!

جناب وزیر! نه دانشگاه فرهنگیان، فلان بنگاه اقتصادی رانت خوار است و نه شأن دستگاه تعلیم وتربیت اقتضای چنین ادبیاتی را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شما بهتر از بقیه می دانید، هم اکنون دانش‌آموختگان دانشگاه فرهنگیان در شرایط خاص کرونایی با کمترین میزان مستمری و یا حق‌التدریسی که معلوم نیست چه زمانی پرداخت خواهد شد در دورترین مناطق کشور در حال جانفشانی هستند و از جنابعالی توقع چنین اظهارات دلسردکننده‌ای را ندارند.

 در ادامه ای نامه آمده است: حضرتعالی نیک مستحضرید که فرایند بورس شدن دانشجویان تنها اختصاص به کشور ایران نداشته و در بسیاری در ملل مرسوم است. هم چنین در داخل نیز، فرآیند مذکور محدود به دانشگاه فرهنگیان نبوده و دانشگاه‌هایی نظیر علوم قضایی و خدمات اداری، دانشگاه علوم انتظامی و... نیز مصادیق بارزی از این نمونه‌اند.

مصادیق رانت برای معلمان یادآور قضایای تلخی چون تخلفات سنگین صندوق ذخیره فرهنگیان، انتصابات ناشایست برخی مسؤولین، سودهای هنگفت اما مبهم دلالان کنکوری و کمک آموزشی است.

آقای دکتر! انگار کابینه دولت تدبیر و امید هنوز هم به این سخنان باور پیدا نکرده اند که «دانشگاه فرهنگیان هزینه نیست؛ اینجا هرچه هزینه کنید؛ در واقع دارید سرمایه گذاری می‌کنید» کم ترین توقع ما این است که شما در کابینه دولت، نماینده معلمان رنج کشیده و مرهمی بر رنج های بیشمار ایشان باشید؛ نه آنکه با اظهارات ناصوابتان غصه‌ای بیفزایید.

از جنابعالی خواستاریم در این مدت زمان کوتاه از دوران مسؤولیت، همت خود را بر اجرایی کردن سند تحول بنیادین که مطالبه همگانی جامعه معلمان کشور است مصروف بدارید».

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: جمعیت فرهنگیان جوان کشور وزیر آموزش و پرورش محسن حاجی میرزایی دانشگاه فرهنگیان صندوق ذخیره فرهنگیان کابینه دولت دانشگاه فرهنگیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۳۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، گفت: طبق دستورالعمل ماده ۲۵ قانون جهش تولید و ساخت مسکن برای کارکنان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در شهرهای بروجرد، خرم‌آباد، بندرعباس و شیراز توافقاتی انجام شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تفاهم‌نامه وزارت راه و شهرسازی و ستاد کل نیروهای مسلح، تاکید کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه مقرر شده است که ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای تأمین مسکن نیروهای مسلح در کشور ساخته شود.

به گزارش مهر، پیش‌از این وزیر راه و شهرسازی از آغاز عملیات اجرایی بیش از ۲۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن برای خانواده‌های نیروی مسلح خبر داده بود.

کد خبر 6097944 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • خبر مهم دانشگاه فرهنگیان؛ این افراد بدون کنکور جذب می‌شوند
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیرو‌های مسلح کشور
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور
  • سرپرست جدید پردیس بنت الهدی صدر اردبیل معرفی شد
  • پس لرزه های ادعای یک نماینده مجلس درباره روابط جنسی در ترکیه /یک ذره انسانیت و شرم داشته باشید /حرمت زنان و نوامیس یک کشور مسلمان را نشکنید
  • ویدئو| تظاهرات از دانشگاه‌ها به خیابان‌ها کشیده شد
  • اعلام نتایج آزمون استخدامی دانشگاه فرهنگیان
  • توجه به آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها کشور را سروسامان می‌دهد
  • کاهش ورودی به دانشگاه فرهنگیان یک ابرچالش است
  • استعدادهای برتر ورزشی بدون کنکور جذب دانشگاه فرهنگیان می شوند