Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد لاهوتی رئیس کنفدراسیون اتاق بازرگانی ایران در مراسم تقدیر از صادرکنندگان نمونه استان تهران اظهار کرد: این چهارمین دوره متوالی است که تقدیر و انتخاب صادرکننده نمونه به اتاق ایران واگذار شده است و سازمان صمت استان تهران در این خصوص زحمت زیادی کشیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: صادرکنندگان ایرانی شرایط سخت تری را نسبت به دیگر کشور‌ها دارند، چرا که در ایران محدودیت‌های خارجی و محدودیت‌های داخلی از جمله بخشنامه‌های مختلف سر راه صادرکنندگان قرار دارد.

بیشتر بخوانید

وزارت صمت باید تکلیف ارزهای حاصل از صادرات را تعیین کند

رئیس کنفدراسیون صادرات بیان کرد: صادرکنندگان دیگر کشور‌ها در شرایط عادی فعالیت می‌کنند و ایرانیان در این شرایط خاص در حال رقابت با تجار و بازار‌های بین المللی هستند.

لاهوتی افزود: ۲۲ میلیارد دلار ارز حاصل از صادرات به کشور بازگشته است که ۷۰ درصد از ارز مورد نیاز برای واردات کالا‌های ضروری را تامین کرده است.

او تصریح کرد: موضوع تعهدات ارزی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های صادرکنندگان و فعالان اقتصادی است. این یک امر طبیعی است زمانی که از منبع کشور کالایی صادر می‌شود، باید منافع آن نیز به کشور بازگردد.

رئیس کنفدراسیون اتاق بازرگانی ابراز کرد: دولت زمانی که این توقع را از صادرکنندگان دارد باید حمایت‌هایی را نیز انجام دهد و تلاش شود تا موانع امور صادراتی آن‌ها رفع شود.

لاهوتی افزود: مشکلاتی همچون مالیات، امور گمرکی، تخصیص ارز و موارد دیگر همچنان برای صادرکنندگان برقرار است. رفع این مشکلات نه تنها یک لطف بلکه یک وظیفه از سوی دولت است.

او اظهار کرد: برای سال‌های ۹۷، ۹۸ و ۹۹ موضوعات بلاتکلیف زیادی وجود دارند که با وجود آن‌ها ممکن است از فعالیت صادرکنندگان کاسته شود و این یک امر نگران کننده برای منابع ارزی کشور است.

لاهوتی در پایان گفت: تنها راه دولت برای تامین ارز مورد نیاز سالانه و عدم احساس کمبود در کالا‌های اساسی اعتماد به بخش خصوصی است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهش تولید وزارت صمت گمرک ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۴۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی زنجیره ارزش نساجی زنجان به صادرکنندگان در اکسپو

استان زنجان هم همانند سایر استان‌ها در پاویون وزارت کشور در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی غرفه دایر کرده و مهمترین زنجیره ارزش‌های خود یعنی نساجی و زیتون را به صادرکنندگان ملی و بین‌المللی معرفی می‌کند.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3077725 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • کاهش ۹ درصدی نرخ بیکاری در جامعه ایثارگری کشور
  • همه وظیفه داریم در راستای کاهش سوانح اقدام کنیم
  • فشار دولت اوکراین به مسلمانان برای سکوت در نسل‌کشی غزه + سند
  • دولت نتانیاهو از درون فروپاشیده است/ خیزش دانشجویان غربی به سایر کشور‌ها کشیده می‌شود
  • معرفی زنجیره ارزش نساجی زنجان به صادرکنندگان در اکسپو
  • ریشه‌های تروریست‌پروری در سیاست‌های غرب؛ ترور برای بقا!
  • حمایت دانشجویان دانشگاه آزاد گنبدکاووس از جنبش ضدصهیونیستی دانشگاه‌های آمریکا و اروپا +فیلم
  • معرفی زنجیره ارزش نساجی زنجان به صادرکنندگان در اکسپو + فیلم
  • بیداری جهانی و باتلاقی که اسرائیل برای آمریکا ساخت
  • «طرح نور» نیروی انتظامی مورد حمایت است