Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@22:00:35 GMT

اردوهای جهادی علوم پزشکی منسجم برگزار شوند

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۹۴۴۸۴

اردوهای جهادی علوم پزشکی منسجم برگزار شوند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت (مفدا‏)، دکتر حسن زائری‌لطف در جمع فعالان نهادهای دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در پاسخ به پیشنهاد مبنی بر ایجاد و صدور  کارنامه فعالان فرهنگی در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: خیلی از فعالان فرهنگی دانشگاه‌ها، پیشنهاداتی مبنی بر صدور کارنامه فرهنگی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: این کار نیازمند آن است که در ابتدا سامانه جامع فعالیت‌های فرهنگی راه‌اندازی شده و برای هر دانشجو یک کارتابل فرهنگی ایجاد کنیم تا فعالیت‌های فرهنگی دانشجویان دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی، منسجم‌تر وهدفمندتر شود. قطعا با ایجاد کارتابل فرهنگی برای هر دانشجوی علوم پزشکی، خیلی از مشکلات در این زمینه برطرف می‌شود.

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت با اشاره وجود توازن در فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، گفت: دانشجویان تصور می‌کنند توازن و تعادلی در فعالیت‌های فرهنگی در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی وجود ندارد در حالی که ما در مسیر فعالیت‌های فرهنگی در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی، به همه موارد توجه داریم. 

وی گفت: ما در وزارت بهداشت نگاه تبعیض آمیزی به فعالیت‌های نهادهای فرهنگی و علمی از جمله انجمن‌های علمی، اردوهای جهادی، کانون‌های فرهنگی، نشریات دانشجویی و... نداریم و همه این نهادهای دانشجویی در کانون توجه اداره کل فرهنگی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت قرار دارند.

زائری‌لطف ادامه داد: صراحتاً اعلام می‌کنم برای اولین بار است که وزارت بهداشت برای تجهیز فضاهای فرهنگی ورود پیدا کرده است و این نگاه مرهون وزیر بهداشت است که دغدغه جدی در حوزه فرهنگ دارد و همیشه از ما حمایت کرده است. بنا داریم زمانی که ویروس کرونا از کشور رخت بربست و دانشجویان وارد فضای دانشگاه شدند، تفاوت محسوسی را در فضاهای فرهنگی مشاهده کنند.

وی با اشاره به فعالیت پویش دانشجویی مقابله با ویروس کرونا طی یک‌سال گذشته در همه دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی اظهار داشت: دانشجویان علوم پزشکی کشور در ایام شیوع ویروس کرونا با تمام ظرفیت به صورت داوطلبانه در خط مقدم مقابله با ویروس حضور داشتند و در قالب «پویش دانشجویی مقابله با ویروس کرونا» در تولید و توزیع ماسک، شیلد، اقلام بهداشتی و حفاظتی تلاش‌های زیادی از خود نشان دادند.

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت اضافه کرد: مشارکت دانشجویان علوم پزشکی در ضدعفونی کردن خوابگاه‌ها و فضاهای دانشگاهی و همچنین حضور آنها در سامانه‌های مختلف مرتبط با بیماری کرونا از جمله سامانه ۴۰۳۰ و ارائه مشاوره‌های لازم به مردم از جمله اقدامات خوبی بود که توسط قشر دانشجو انجام شده است و باید همواره قدردان آنها باشیم.

وی همچنین به عدم انسجام در برگزاری برخی از اردوهای جهادی اشاره کرد و گفت: در برخی از فعالیت اردوهای جهادی در مناطق محروم و کم‌برخوردار و ارائه خدمات پزشکی، بهداشتی و درمانی به مردم، متاسفانه انسجام خاصی وجود ندارد که سعی داریم این مشکلات را برطرف کنیم.

زائری لطف بر لزوم سپردن مسئولیت به دانشجویان در زمینه فعالیت‌های فرهنگی در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی تاکید کرد و گفت: اینکه دانشجویان معتقدند در برگزاری جشن‌ها و مراسم‌های مذهبی و جنگ‌های شادی و همایش‌های علمی باید بخشی از کار به دست دانشجویان سپرده شود، اعتقاد بسیار به‌جایی است و این کار علاوه بر ارتقای سطح اعتماد به نفس دانشجویان باعث صرفه‌جویی اقتصادی نیز می‌شود.

وی گفت: اگر قرار باشد از ظرفیت‌های دانشجویی در برای برگزاری همایش‌ها و سمینارهای علمی و برنامه‌های مشابه استفاده نشود، علاوه بر صرف هزینه‌های بالاتر‏، به رشد فکری و بالندگی دانشجویان نیز توجه نشده است.

کد خبر 5153273

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تشکلهای دانشجویی معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت اردوی جهادی دانشگاه آزاد اسلامی دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری آموزش مجازی دانشگاه تربیت مدرس وام دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه جامع علمی کاربردی دانشگاه تهران دانشگاه ها دانشجویان شاهد و ایثارگر خوابگاه های دانشجویی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی شورای عالی انقلاب فرهنگی فرهنگی در سطح دانشگاه های علوم پزشکی فعالیت های فرهنگی اردوهای جهادی وزارت بهداشت ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۴۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره اتاق نمونه دانشجویی دانشگاه علامه‌طباطبایی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر معاونت دانشجویی دانشگاه علامه‌طباطبائی، جشنواره تعیین اتاق نمونه سراهای دانشجویی دانشجویان دانشگاه علامه‌طباطبائی همزمان با هفته خوابگاه‌ها دهم تا هفدهم اردیبهشت ۱۴۰۳ با شعار «حفظ و ارتقای بهداشت فردی، بهداشت محیط و سلامت روان در سراهای دانشجویی و توجه ویژه به اهمیت بهداشت و سبک زندگی» برگزار می کند.

کد خبر 6094867

دیگر خبرها

  • جشنواره «اتاق نمونه دانشجویی» دانشگاه علامه‌ طباطبائی برگزار می‌شود
  • ضرورت استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی در علوم‌ پزشکی
  • جشنواره اتاق نمونه دانشجویی دانشگاه علامه‌طباطبایی برگزار می‌شود
  • اعطای «گرنت» به تشکلهای دانشجویی تصویب شد
  • برگزاری اردوی جهادی در روستا‌های بخش روداب سبزوار
  • حمایت دانشگاهیان علوم پزشکی ایران از دانشجویان جهان
  • برگزاری آزمون غربالگری شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی
  • وجود بیش از ۱۰۰۰ خوابگاه متأهلی برای دانشجویان علوم پزشکی
  • رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هوشمند معرفی شد
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد