Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@11:40:32 GMT

برگزاری مراسم پایانی جایزه شهید «غنی‌پور»

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۹۴۷۳۶

برگزاری مراسم پایانی جایزه شهید «غنی‌پور»

مراسم پایانی بیستمین دوره جشنواره ادبی «شهید حبیب غنی‌پور» به صورت مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا بر اساس اعلام دبیرخانه این دوره از جشنواره، مراسم پایانی این جایزه که همه‌ساله در یکی از روزهای دوشنبه اسفندماه بعد از نماز مغرب و عشا در محل مسجد جوادالائمه (ع) برگزار می‌شد، امسال به دلیل محدودیت‌های ناشی از کرونا، ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه ۱۱ اسفند ۹۹ به صورت مجازی برگزار و نتایج آن به صورت زنده از سایت اطلاع‌رسانی جایزه ادبی شهید «حبیب غنی‌پور» اعلام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین ابراهیم زاهدی مطلق، سرگروه بخش رمان بزرگسال جایزه «شهید غنی‌پور» با بیان این‌که «نسل تازه ادبیات داستانی ایران، قصه‌ها و نجواهای اصیل خودش را می‌کارد و پرورش می‌دهد» درباره کتاب‌های انتخاب‌شده در این گروه توضیح داد: تعداد ۹۰۰ کتاب که گفته می‌شد رمان باشند، در ابتدا شناسایی شدند. جدا کردن رمان‌ها از غیر رمان‌ها اولین مرحله از کار بود و سپس جدا کردن رمان‌هایی که می‌توانست در داوری‌های جشنواره حبیب حائز رتبه باشد. مرحله بعدی، ارجاع کتاب‌ها از سوی دبیرخانه به داوران بود که شامل ۳۵ تعداد رمان می‌شد. پس از مطالعه آثار و دریافت نظرات داوران محترم، رمان‌های انتخاب‌شده به‌عنوان نامزد نهایی جایزه کتاب سال ۹۹ حبیب مشخص و در مرحله بعد برگزیدگان نهایی معرفی شدند.

ابراهیم زاهدی مطلق، ‏گلعلی بابایی، مصطفی خرامان، مهرداد غفارزاده و محمدعلی قربانی اعضای هیئت‌داوران این بخش از بیستمین جشنواره ادبی شهید حبیب غنی پور بوده‌اند. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جایزه غنی پور رمان ها غنی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۴۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جواد افهمی با یک رمان در محور مقاومت به نمایشگاه می‌آید

جواد افهمی از انتشار کتاب تازه خود با عنوان «دختران قبیله جنگ» برای عرضه در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد. - اخبار فرهنگی -

جواد افهمی نویسنده در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌  از انتشار رمان تازه خود با عنوان« دختران قبیله جنگ» برای عرضه در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد و گفت:  این رمان از سوی انتشارات خط مقدم منتشر خواهد شد.

وی ادامه داد: این رمان در موضوع محور مقاومت نوشته شده و به جنگ داخلی سوریه و ماجرای معترضان و  سلاح به دستان در سال‌های 2012 تا 2013 در سوریه می‌پردازد. در حقیقت دوره تاریخی قبل از حضور داعش و ابتدای شروع ناآرامی‌‌ها و شلوغی‌های سوریه.

افرایش 110 درصدی قیمت کتاب در آستانه نمایشگاه

 افهمی افزود: رمان برگرفته از یک رخداد واقعی است که برای روستائیانی در حوالی فوعه اتفاق افتاده است،‌ روایت گروگانگیری زنان یک روستای شیعه‌نشین است که در یک اتوبوس در حال حرکت به نقطه‌ای دیگر هستند.

وی ادامه داد: گفت‌وگوها و تحقیقات درباره این واقعه در سفری که در سال‌های گذشته به سوریه داشتم،‌ انجام شد و نتیجه این گفت‌وگوها و تحقیقات دو کتاب «بادهای سرکش هندوکش» و «دختران قبیله جنگ» شد. اولی پیشتر منتشر شد و دومی نیز در راه انتشار است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جواد افهمی با یک رمان در محور مقاومت به نمایشگاه می‌آید
  • چگونه سرنوشت یک نوجوان تغییر کرد/ پاهای هوتن شکیبا در بتن!
  • برگزاری اختتامیه چهارمین دوره جشنواره خودنویس در نمایشگاه کتاب
  • برگزاری کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در خوی
  • برگزاری هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری
  • نویسنده اسیر فلسطینی برنده جایزه ادبی بوکر شد
  • جایزه بوکر عربی ۲۰۲۴ به اسیر فلسطینی رسید
  • اسیر فلسطینی صهیونیست‌ها برنده بوکر عربی ۲۰۲۴ شد
  • «مگره و مردان محترم» در کتابفروشی‌ها دیده شدند
  • برگزاری مراسم پایانی هفته هنر انقلاب اسلامی خوزستان