Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محسن نصرپور مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی در آیین تجلیل از اصحاب رسانه فعال در عرصه دفاع مقدس، گفت: اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی در بین ادارات کل حفظ آثار جزو ادارت موفق است.

او افزود: به منظور گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و به دلیل ترویج فرهنگ مقاومت و برگزاری نمایشگاه هفته دفاع مقدس شاهد تحرک خوبی در سطح استان با محوریت اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید اقتدار نظام باید برای جوانان تبیین شود مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنانش دفاع مقدس را تجلی صدور انقلاب خواند و ادامه داد: با مجاهدت رزمندگان اسلام، جبهه‌های نبرد حق علیه باطل تبدیل به دروازه صدور گفتمان انقلاب شد و این شرایط را فراهم کرد که جهانیان با معارف نهضت خداجویانه خمینی کبیر آشنا شوند.

نصرپور بیان کرد: پرداختن به دفاع مقدس در عرصه رسانه نیازمند در نظر گرفتن ملاحظات و رعایت کردن ظرافت‌هایی است تا به مدد آن، بتوان ارزش‌های آن سال‌های پرحماسه را برای گروه‌های مختلف هدف بازگو کرد.

او نهادینه شدن فرهنگ ایثار و فداکاری را ثمره جاودانه دفاع مقدس دانست و تصریح کرد: شیوع کرونا علیرغم درگیر ساختن جامعه ما با آسیب‌ها و هزینه‌های گوناگون، اگر یک برکت داشته باشد، همانا یادآوری فرهنگ ایثارگری بود؛ به‌گونه‌ای در امتداد همان فرهنگ، مراکز درمانی ما به‌مثابه جبهه‌های دفاع مقدس و کادر درمانی ما یادآور همان رزمندگانی شدند که نسل جوان ما ۴۰ سال قبل تنها تصاویری از آن‌ها دیده و اوصافی از آن‌ها را در کلام راویان و رسانه‌ها شنیده بود.

مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی تاکید کرد: امامین انقلاب مستمراً بر این حقیقت تأکید داشته‌اند که دفاع مقدس مشحون از رویکرد‌های دفاعی و ارزشی بوده است ولذا خبرنگاران و اصحاب رسانه باید حتی در متون خبری و تحلیلی، کاربری واژه دفاع مقدس را بر جنگ تحمیلی و تعابیر مشابه ارجح بدانند.

نصرپور در تبیین جنبه‌هایی از تحرکات شوم دشمنان برای کمرنگ ساختن تأثیرات فرهنگی دفاع مقدس بر جامعه ما اظهار کرد: دشمن ما بیکار ننشسته است و به‌واسطه آن‌که دفاع مقدس، سرمنشأ نشر بسیاری از فرهنگ‌های مؤثر در تحرکات استکبارستیزانه ملت ما در چهاردهه گذشته بوده است، معارف آن را با دقت هدف گرفته و برنامه‌ریزی‌های ضد فرهنگی مخصوصی برای «تحریف حقایق»، «ایجاد شبهه و تردیدافکنی» و «ترویج افراط‌وتفریط در بیان خاطرات و روایات» را در دستور کار قرار داده است.

او افزود: رسانه‌ها وظیفه دارند تا مردم را نسبت به داشته‌های خود آگاه سازند تا همچون سرمایه‌های طبیعی، دغدغه‎مندی‎های مقدس در خصوص حفظ آثار و ارزش‌های معنوی هم در جوامع فرهیخته و حتی آحاد جامعه ایجاد شود.

مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی ادامه داد: هنر اصحاب رسانه این است که معارف و آموزه‌های ناب هشت سال حماسه‌سازی رزمندگان در جبهه‌های دفاع مقدس را که همچون قهرمانانی فراموش‌نشدنی، سرمشقی‌هایی از نحوه ایجاد نشاط مذهبی در جامعه را از خود به یادگار گذاشته‌اند، به‌عنوان دستورالعمل‌های مدون فرهنگی ارائه نمایند تا در نگرش آحاد جامعه نسبت به دفاع مقدس بالأخص آن دسته از نوجوانان و جوانانی که تحت تأثیر القائات و شبهه‌افکنی‌های رسانه‌های بیگانه هستند، تغییر ایجاد شود.


انتهای پیام//م.ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ترویج فرهنگ مقاومت دفاع مقدس شیوع ویروس کرونا مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی دفاع مقدس حفظ آثار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۴۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع پیکر شهید دفاع مقدس در اهواز

دریافت 35 MB

به گزارش خبرنگار مهر، پیکر شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس، «منصور عزیر پورمحمدی» امروز شنبه (۱۵ اردییبهشت ۱۴۰۳) با حضور مردم اهواز تشییع و در گلزار شهدای بهشت آباد اهواز به خاک سپرده شد.

کد خبر 6096619

دیگر خبرها

  • افتتاح موزه‌های دفاع مقدس در ۵ استان کشور
  • استادان و معلمان باید برای تحقق جامعه دانش‌بنیان اهتمام ورزند
  • استادان و معلمان باید در مسیر تحقق جامعه دانش‌بنیان اهتمام ورزند
  • ضرورت الگوسازی و معرفی بانوان ایثارگر و شهید به نسل جوان
  • فضیلت‌های شهید مطهری باید در بین طلاب و روحانیون نهادینه شود
  • حوزه‌های علمیه مهمترین نقش تربیتی را در جامعه دارند
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است
  • تشییع پیکر شهید دفاع مقدس در اهواز
  • تشییع پیکر چند شهید دفاع مقدس در مشهد و تهران
  • تشییع پیکر شهید دفاع مقدس در اجتماع صادقیون در مشهدالرضا