Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، خسرو شاهی امروز در نشستی خبری اظهار داشت: امسال سال جهش تولید نامگذاری شد و در همین راستا قطعه سازان تلاش بسیار زیادی داشتند تا به اهداف جهش تولید برسند، می‌توان گفت خوشبختانه نسبت به سال گذشته بیش از ۲۰ درصد افزایش تولید داشتیم.

وی بیان کرد: هر چند این میزان، مورد رضایت ما نیست و فکر می‌کردیم خیلی بیش از این میزان تولید می‌شد، اما مشکلاتی گریبانگیر صنعت خودرو سازی و قطعه سازی است، نتوانستیم بیش از ۲۰ درصد افزایش تولید داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خسروشاهی ادامه داد: با تمام مشکلاتی که وجود داشت ۲۰ درصد افزایش تولید داشتیم و جای قدردانی دارد. با توجه طرح تحول صنعت خودرو، بحث قیمت گذاری مطرح شد.

نایب رئیس انجمن قطعه سازان گفت: به دنبال این هستیم از این شرایط نابسامان خارج شویم، یکی از مشکلاتی که داریم، مربوط به کمبود اتاق فکر برای صنعت خودرو است.

خسروشاهی بیان کرد: اتاق فکر صنعت خودرو باید راه اندازی و از کارشناسان استفاده شود، صنعت خودرو نیاز به اتاق فکر دارد تا در آن تصمیمات درست گرفته شود.

صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی در حال نابودی است

همچنین شهپری عضو هیأت مدیره انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو گفت: صورت‌های مالی خودروسازان کشور از زیان هنگفت ایران خودرو و سایپا حکایت دارد و این در حالی است که همزمان با زیان دیدن خودروسازان، سودهای میلیاردی به جیب دلالان واریز شده است.

وی به وضعیت صنعت فولاد اشاره کرد و گفت: گزارشات مالی صنایع فولاد نشان می‌دهد که هزاران میلیارد تومان سود دارند و کسی هم کاری به کار آنها ندارد و چقدر هم حاشیه سازی می‌کنند. در هر دوره هم شاهد جهش قیمت فولاد، ورق سرد و گرم و … هستیم اما کسی کاری به زیان خودروسازان ندارد.

شهپری گفت: بالای ۳۰ هزار میلیارد تومان زیان قطعه‌سازان است اما کسی اهمیت نمی‌دهد. اگر زیان انباشته ادامه یابد کدام قطعه ساز می‌تواند به فعالیتش ادامه بدهد؟ کدام بانک برای دادن تسهیلات اعتماد می‌کند؟

وی با انتقاد از قیمت گذاری دستوری خودرو گفت: با این قیمت دستوری چگونه می‌توان کار کرد؟ اگرچه خودروسازان رشد تولید داشتند اما امسال سال خطرناکی داشتیم زیرا قیمت دستوری و شرایط کنونی، زیان‌های فراوانی به این بخش وارد کرد.

شهپری اظهار داشت: احساس می‌کنم همه در صنعت خودرو بازیچه شده ایم. حساب و کتاب مالی خودروسازان نشان می‌دهد که صنعت خودرو در حال نابودی است و کسی اهمیت نمی‌دهد.

عضو هیأت مدیره انجمن سازندگان قطعات مجموعه‌های خودرو تصریح کرد: اگر قیمت‌ها اصلاح نشود، هم خودروساز و هم قطعه‌ساز نابود می‌شود.

کد خبر 5153321

منبع: مهر

کلیدواژه: صنعت خودروسازی صنعت قطعه سازی قیمت خودرو انجمن قطعه سازان خودرو اقتصاد مقاومتی بانک مرکزی ایران اقتصاد آمریکا ویروس کرونا شاخص کل بورس وزارت جهاد کشاورزی قیمت دلار قیمت نفت قیمت طلا ایالات متحده امریکا بورس تهران مرز دوغارون رمز ارز بازار سهام اسیا صنعت خودرو قطعه سازان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۵۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در استان بوشهر تولید می‌شود

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، مهدی تنگستانی مکان از آغاز فصل پرورش میگو در اراضی ساحلی استان بوشهر خبر داد و گفت: مراکز تکثیر تولید لارو و بچه میگو در نقاط مختلف استان بوشهر فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

وی با اشاره به واردات ۲۶ هزار مولد میگوی خارجی SPF به کشور برای تولید بچه میگو، افزود: در کنار مولد خارجی، ۲۵ هزار مولد داخلی هم در تولید لارو و بچه میگو فعال شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر اظهار کرد: در بازدید‌های انجام شده این مولد‌ها پست لارو‌های قوی میگو تولید کرده‌اند که می‌تواند در تولید میگوی پرورشی مطلوب کمک قابل توجهی کند.

وی با تاکید بر این‌که مقابله با بیماری میگو با مشارکت پرورش‌دهندگان امکان‌پذیر است، گفت: بیماری میگوی پرورشی امسال هم مانند سال‌های گذشته وجود دارد و باید با همکاری تولیدکنندگان، این بیماری مهار و کنترل شود.

تنگستانی مکان یادآور شد: در این راستا بخش دولتی تمهیدات و آموزش‌های لازم و شرایط قرنطینه‌ای، زیستی و بهداشتی که نقش مهمی در مهار و کاهش مخاطرات بیماری میگوی پرورشی دارد را به تولیدکنندگان میگو ارائه کرده است.

وی ردیابی بیماری میگوی پرورشی را از دیگر برنامه‌ها اعلام و اظهار کرد: مولد‌ها و پست لارو‌های میگو تا کنون سالم هستند ولی برای مهار و جلوگیری از شیوع بیماری، مدیریت آب استخر، تولید و توزیع غذای بچه میگو و استفاده از تجهیزات از سوی پرورش‌دهنده این آبزی ضروری است.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر با بیان این‌که کارشناسان دامپزشکی در کنار تولیدکنندگان میگو در مراکز پرورشی هستند، اضافه کرد: همکاری کارشناسان دامپزشکی با پرورش‌دهنده میگو در همه سطوح وجود دارد تا ان‌شاءالله تولید مورد نظر در سال جاری محقق شود.

وی جابه‌جایی و ذخیره‌سازی بچه میگو در استخر پرورشی را بر اساس مجوز دانست و تاکید کرد: لاروریزی و ذخیره‌سازی در استخر پرورشی نباید بیش از مجوز تعیین شده از سوی دامپزشکی و کد اتحادیه پرورش‌دهنده میگو و شیلات برای هر مزرعه باشد.

دیگر خبرها

  • پالایشگاهی که قرار بود در دولت قبل به‌دلیل زیان‌ده‌بودن، رایگان واگذار شود، سال پیش به سوددهی ۱۲ هزار میلیارد تومانی رسید
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۶ اردیبهشت +جدول
  • پیش‌بینی تولید ۴۸۸۰ تن گوشت مرغ در سیستان و بلوچستان
  • چرا داستان «جمشید بسم‌الله» دهه‌هاست تکرار می‌شود؟
  • آغاز تکثیر میگو در استخرهای پرورشی استان بوشهر
  • تصمیم زاکانی برای ساخت فرهنگسرا به قیمت نابودی درختان
  • بیش از ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در استان بوشهر تولید می‌شود
  • نابودی مک لارن 1.5 میلیون دلاری توسط یوتیوبر ایرانی
  • سرانه مصرف سیب زمینی به ۴۵ کیلو رسید
  • ضرورت خرید حمایتی تخم مرغ در راستای کاهش زیان مرغداران