Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حبیب‌الله خجسته پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان ضمن بیان اینکه افراد در صورت داشتن تست کرونای مثبت و حتی نداشتن علائم، حداقل ۱۴ روز می‌بایست در منزل قرنطینه بوده و با دیگران ارتباط نداشته باشند، ابراز داشت: متأسفانه برای برخی از مبتلایان به کرونا رعایت اصول قرنطینه امری لازم و پراهمیت تلقی نشده و آن را جدی نمی‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بابیان اینکه به‌منظور برخورد با افرادی که قوانین کرونایی و اصول قرنطینه‌ای را رعایت نمی‌کنند ممنوعیت‌هایی ایجادشده است، افزود: تشخیص کرونای مثبت برای هر فرد مبتلا منجر به ثبت شماره ملی به مدت ۱۴ روز در سامانه ماسک می‌شود لذا افراد با تست کرونای مثبت تا ۱۴ روز پس از اعلام نتیجه مثبت حق ورود به هیچ دستگاه اجرایی را ندارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان بابیان اینکه مبارزه با موج چهارم کرونا مشارکت همه افراد را می‌طلبد، ابراز داشت: تمام دستگاه‌های اجرایی شهر سمنان تا ۱۵ اسفند موظف‌اند تا در هنگام ورود افراد به آن دستگاه با دریافت کارت یا شماره ملی مراجعان، نسبت به ثبت و ره‌گیری کد ملی در سامانه ماسک اقدام و از عدم ابتلای فرد به کرونا اطمینان حاصل کنند.

خجسته پور تأکید کرد: کمیته بازرسی ستاد استانی کرونا و کارشناسان اداره کل پدافند غیرعامل استانداری سمنان با مراجعه به ادارات و دستگاه‌های اجرایی از اجرای طرح شناسایی افراد و ثبت کد ملی در سامانه ماسک هنگام ورود افراد به دستگاه اجرایی می‌بایست اطمینان حاصل کنند.

او بابیان اینکه فروشگاه‌های بزرگ سمنان نیز موظف به اجرای قانون هستند، افزود: اداره کل راهداری و خدمات جاده‌ای استان، شرکت‌های مسافربری، راه‌آهن، دفاتر فروش بلیت هواپیمایی و غیره نیز برای صدور بلیت حتماً کد ملی افراد را باید در سامانه ماسک ثبت و در صورت تائید ابتلای افراد به بیماری کرونا از ارائه خدمات به آنان پرهیز کنند.

انتهای پیام / گ

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری سمنان ویروس کرونا سامانه ماسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۵۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی به جو استان

علی محمد زورآوند مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به سامانه ناپایداری که از فردا (دوشنبه) وارد جو استان می‌شود، گفت : این موج ناپایدار تا روز جمعه (۱۴ اردیبهشت) جو استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و باعث بارندگی، وزش باد، رعد و برق و احتمالا رگبار تگرگ خواهد شد.

وی با بیان اینکه این موج ناپایدار طی فردا و پس‌فردا بارش چندان زیادی برای استان به همراه ندارد، پیک بارش‌ها را مربوط به بعدازظهر سه‌شنبه تا روز جمعه دانست که در نوار مرزی استان و منطقه اورامانات نمود بیشتری دارد.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: چنانچه این سامانه بارشی تضعیف نشود، بارش‌های بسیار خوبی برای استان و همچنین شهر کرمانشاه به همراه خواهد داشت.

زورآوند درباره احتمال آبگرفتگی معابر، رواناب، سیلاب محلی و بالا آمدن آب رودخانه‌ها به دلیل بارش‌های حاصل از این موج هشدار داد.

وی خاطرنشان کرد: این سامانه به تدریج از روز سه‌شنبه (یازدهم اردیبهشت) باعث کاهش دمای هوای روزانه می‌شود که این کاهش محسوس و حدود هشت درجه سانتی‌گراد است، اما باعث بروز مشکل و یا خسارتی نخواهد شد.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه از صدور هشدار هواشناسی حداقل در سطح نارنجی برای این سامانه بارشی خبر داد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • سمنان در اجرای سازوکار اجرایی پدافند غیرعامل نیازمند خودمراقبتی است
  • کارگروه مصوبات سفر دولت در استان سمنان ایجاد می‌شود
  • پیش بینی ورود سامانه بارشی به لرستان
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از ۱۱ اردیبهشت ماه
  • ورود سامانه بارشی به جو استان
  • تشویق ۲۱۱ سوادآموز استان سمنان
  • شرکت‌های تعاونی استان سمنان به حوزه کشت کم آب‌بر ورود می‌کنند
  • واحدهای آلاینده سمنان زیر ذره‌بین دستگاه قضا
  • سگ گردانی در بوستان‌های کرج ممنوع شود