Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، نعمت اله نجاتی مدیر منابع آب شهرستان دشتستان بیان کرد: یکی از خطرات همیشگی در محدوده‌های شهری، تجاوز به حریم و بستر رودخانه و آبراه‌ها است که در زمان سیلاب منجر به بروز فجایع جبران ناپذیری می‌شود.

او افزود: پر کردن آبراه‌ها برای ساخت و ساز واحد‌های مسکونی و تجاری باعث تنگ‌شدن مسیر گذر سیلاب می‌شود و با کاهش توان آبگذری رودخانه، به ساکنان شهر خسارت وارد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر منابع آب شهرستان دشتستان با اشاره به ضرورت‌های قانونی برخورد با متجاوزان به رودخانه‌ها، ادامه داد: بر اساس تبصره ۴ ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب، هرگونه ساخت و ساز در بستر و حریم قانونی رودخانه ممنوع است.

بیشتر بخوانید

آزادسازی بیش از ۲۶۰۰ مترمربع از حریم و بستر رودخانه‌های دشتستان

نجاتی تاکید کرد: بارندگی‌های شدید در  شهرستان دشتستان در پاییز و زمستان اخیر که در بازه‌های زمانی بسیار کوتاه رقم خورد، مهر تاییدی بر ضرورت رعایت قانون و حفظ حریم رودخانه‌ها بود.

او با اشاره به اقدامات پیشگیرانه مدیریت منابع آب شهرستان دشتستان در هفته گذشته عنوان کرد: در یک هفته اخیر ۱۱ مورد دیوارکشی، ایجاد پی و ساخت سازه نیز به وسعت به وسعت هزار و  ۲۳۴ مترمربع در آبراه‌های مختلف شهری شناسایی و رفع تصرف شد.

مدیر منابع آب شهرستان دشتستان گفت: این اقدامات با همکاری نهاد‌های امنیتی، انتظامی و قضایی انجام گرفته است و از شهروندان هم  تقاضا داریم تا هرگونه تخلفات حوزه آب را به این اداره اطلاع‌رسانی کنند.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سیلاب رودخانه آبراه ساخت و ساز غیرمجاز منابع آب منابع آب شهرستان دشتستان آبراه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۵۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از تولید از اولویت دولت سیزدهم است

به گزارش خبرنگار مهر، احمد بنافی در بازدید از ۴ واحد صنعتی در حال احداث شهرک صنعتی برازجان گفت، تمام تلاش ما این است که از تولید حمایت کنیم و به همین منظور بر روی احیا واحدهای راکد و توسعه واحدهای تولیدی متمرکز هستیم.

فرماندار دشتستان افزود: حمایت از سرمایه‌گذاران نیز بخش دیگری از پیگیری‌های ما است.

رئیس شورای اشتغال شهرستان از روند توسعه زیرساخت‌های فاز دوم شهرک صنعتی برازجان نیز بازدید کرد و گفت: در تلاش هستیم که تعدادی از زون‌های طراحی شده را در سال جاری به متقاضیان واگذار کنیم.

کد خبر 6095371

دیگر خبرها

  • طغیان رودخانه روستای داره لار اسد شهرستان سرپل ذهاب
  • رفع ۳۴ مورد تجاوز به حریم راه‌های شهرستان بروجرد
  • حمایت از تولید از اولویت دولت سیزدهم است
  • ترمیم راه‌های روستایی در کرمان با شروع بارش باران + فیلم
  • قصه سنگلج به کجا رسید؟
  • پاسخ میراث فرهنگی به ماجرای «سنگلج»
  • پیشرفت ۷۰ درصدی ساخت پل عنافچه شهرستان باوی
  • اخذ اسناد ۹۷۶ هکتاری بستر رودخانه حاجی عرب در استان قزوین
  • هشدار وقوع سیلاب در رودخانه‌های کردستان
  • هشدار جدی آبگرفتگی و وقوع سیلاب در رودخانه‌های کردستان