Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، بولتن جهان‌نیوز به برخی لایه‌های پنهان اخبار و رویدادهای سیاسی و فرهنگی ایران خواهد پرداخت. سی‌و نهمین شماره این بولتن‌ها را در ادامه می‌خوانید.

اظهارات لیدر اصلاحات درباره برجام و جوبایدن

یکی از لیدرهای جریان اصلاحات در نشستی با برخی اصلاح طلبان درباره انتخاب بایدن در آمریکا گفته است: دولت بایدن برای کشور یک فرصت ایجاد کرده و اگر وضعیت اقتصادی بد است این به دشمن خارجی برمی‌گردد و ما باید راهکاری انتخاب کنیم که از این وضعیت بیرون برویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این برهه یک فرصتی پیدا شده تا از آن استفاده کنیم. من از نظر مبنایی کاری به آمریکا ندارم، ولی وجود ترامپ و بایدن با هم فرق دارند و باید از این فرصت برای نجات برجام و رفع تحریم‌ها استفاده کنیم.

وی درباره برجام نیز گفته است: نمی‌خواهم صد در صد از برجام حمایت کنم ولی برجام هدیه آسمانی برای ما بود. از یاد نبریم که چه امیدهایی را زنده کرد. البته وعده‌های بیش از حد در خصوص برجام داده شد. در مقطعی هم تورم از 49 درصد به 10 درصد رسید، بیکاری کم شد و امید مردم زیاد شد اما تا وقتی که ترامپ آمد و از برجام خارج شد.

توهم جدید برای میرحسین موسوی +جزئیات

انتشار تصاویر مهمانی‌های سران فتنه 88 در ماه های اخیر، نشان می دهد که موسوی و کروبی در تماس و دیدار با چهره های سیاسی محدودیتی ندارند و عملا حتی فعالیت های انتخاباتی نیز انجام می دهند. در این میان کروبی به مهمانی رفتن تمایل بیشتری نشان داده و میرحسین موسوی پشت پرده و ظاهرا به صورت تلفنی بیشتر تحرکات سیاسی دارد. به اعتقاد برخی از فعالان سیاسی میرحسین موسوی به نمایان شدن رفت و آمدهای سیاسی و حتی خانوادگی خود تمایلی ندارد و می خواهد همچنان نشان دهد که در حصر و محدودیت قرار دارد. به گفته این فعالان سیاسی، میرحسین می‌خواهد یک قهرمان تاریخی بماند و فکر می‌کند که مصدق دوم است و می‌خواهد این بحث مصدق دومی مخدوش نشود!

۸۶ نفر خود را برای ورود به انتخابات آماده می‌کنند

بر پایه گزارش خبرنگار جهان نیوز، جمع‌بندی‌های اولیه نشان می‌دهد که در مجموع هر دو جریان اصولگرایی و اصلاح‌طلبی نزدیک به ۸۶ نفر برای ورود به انتخابات آماده می‌شوند. از این ترکیب ۸۶ نفر، ۴۰ درصد اصولگرا و ۴۴ درصد اصلاح طلب هستند و بقیه هم مستقل هستند.

منبع: فارس

کلیدواژه: برجام اصلاحات انتخابات ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۵۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش آمار بازداشت معترضان به ۲هزار نفر در دانشگاه‌های آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، بازداشت بیش از ۲۰۰۰ معترض به جنگ غزه در دانشگاه‌های آمریکا تائید شد.

در همین ارتباط نیز، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست اعلام کرد طی دو هفته گذشته بیش از ۲۰۰۰ معترض به جنگ در غزه در جریان تظاهرات‌های دانشگاه‌های آمریکا بازداشت شدند.

اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا از دو هفته پیش در دانشگاه‌های مختلف برای حمایت از مردم فلسطین و محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه آغاز شده و علی‌رغم سرکوب شدید پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا این تظاهرات ادامه دارد و الهام‌بخش اعتراض‌های دانشجویی در دیگر کشورهای جهان بوده است.

ساعاتی پیش شبکه «سی‌ان‌ان» هم اعلام کرد که پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا به تجمع و تظاهرات دانشجویان تگزاس حمله و ۱۸ دانشجو را با ضرب‌وشتم بازداشت کردند.

با اوج گرفتن اعتراضات دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی از لس‌آنجلس تا نیویورک در حمایت از مردم فلسطین در غزه، موج ضدصهیونیستی نوپا چنان زلزله‌ای در جهان به راه انداخته که نیروهای پلیس و گارد ملی آمریکا با خشونت تمام به صحنه آمده‌اند.

از سوی دیگر، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در نخستین سخنرانی پس از اعتراضات گسترده دانشجویی در این کشور در حمایت از غزه که به خشونت و بازداشت شمار زیادی از دانشجویان منجر شده است، گفت که این اعتراضات او را وادار به تغییر سیاست آمریکا در منطقه نکرده است!

اعتراضات در دانشگاه‌های سراسر آمریکا روزهاست که پرتنش دنبال می‌شود و معترضان از برچیدن چادرهایی که در محوطه دانشگاه در حمایت از غزه برپا کرده‌اند، خودداری کرده و در نتیجه مدیریت دانشگاه‌ها خواستار ورود نیروهای امنیتی به داخل محیط‌های آموزشی شدند.

بایدن در نخستین سخنرانی پس از التهابات اخیر در دانشگاه‌های آمریکا، در کاخ سفید گفت: اعتراضات در دانشگاه‌ها دو اصل بنیادی آمریکا را به بوته آزمایش گذاشت؛ نخستین اصل حق آزادی بیان و تجمع صلح‌آمیز و دومین اصل حاکمیت قانون است.

وی مدعی شد: هر دو باید حفظ و رعایت شوند. ما کشوری استبدادی نیستیم که مردم را ساکت و مخالفان را سرکوب کنیم. در عین حال، کشوری بی‌قانون هم نیستیم. جامعه‌ای مدنی هستیم و نظم باید حرف اول را بزند!

بایدن بدون اشاره به اعتراضات صلح آمیز دانشجویان که با برپایی چادر و شعارهای حمایتی از غزه، دست به تجمع و تحصن زده‌اند، مدعی شد: مخالفت ضرورت دموکراسی است اما مخالفت نباید به هرج‌ومرج و محروم کردن دیگران از حقوقشان منجر شود تا حدی که دانشجویان قادر به پایان ترم و تحصیلات دانشگاهی نشوند!

ادعاها و اظهارات بایدن درباره اعتراضات اخیر در دانشگاه‌های آمریکا در حالی است که نیروهای امنیتی و پلیس این کشور با ورود خشونت‌آمیز به داخل دانشگاه‌ها، از گاز اشک‌آور و باتوم برای متفرق کردن معترضان استفاده و شمار زیادی را بازداشت کرده‌اند.

بایدن در ظاهر چند باری از اقدامات تل‌آویو انتقاد کرده اما واشنگتن هرگز تأمین تسلیحاتی رژیم صهیونیستی را متوقف نکرده است. جنایات صهیونیست‌ها در نوار غزه در حالی وارد هفتمین ماه می‌شود که اشغالگران تاکنون بیش از ۳۴ هزار فلسطینی را که عمدتاً زنان و کودکان هستند، به شهادت رسانده است.

کد خبر 6095382

دیگر خبرها

  • افزایش آمار بازداشت معترضان به ۲هزار نفر در دانشگاه‌های آمریکا
  • هوادار هتاک سپاهان به زنان پرسپولیسی دستگیر شد
  • تنش آبی و نبود صنایع تبدیلی از چالش‌های مهم خدابنده است
  • مشورت با آیت الله برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری /به محسن رضایی گفتم پیروز نمی شود و دو سه میلیون رأی خواهد داشت
  • حقایق جالب درباره چپ دست‌ها
  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ
  • (ویدیو) تعریف متفاوت محسن هاشمی از فائزه، مهدی و میرحسین موسوی
  •  واکنش اصلاح‌طلبان به سخنان نصیری درباره اتحاد شاهزاده و تاجزاده؛ تکرار یک شوخی بی‌مزه است | ارتباطی به جریان اصلاحات ندارد | واقعا یک توهم است
  • رشد ۸ درصدی تعداد کارگاه‌های فعال استان مرکزی
  • پرداخت ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری