Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، انجمن آثار و مفاخر فرهنگی سه شنبه ۵ اسفندماه مراسم بزرگداشت مجازی خواجه نصیر الدین طوسی فیلسوف، منجم و ریاضیدان برجسته ایرانی را از ساعت ۱۴:۰۰ تا ۱۶:۰۰ برگزار می کند.

در این مراسم حسن بلخاری رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، سید عبدالله انوار پژوهشگر حکمت اسلامی، منوچهر صدوقی سها عضو شورای علمی انجمن و غلامحسین رحیمی معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فن آوری سخنرانی می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خواجه نصیرالدین طوسی (۵۹۷-۶۷۲ ق) فیلسوف، منجم و ریاضیدان هفتم هجری است. او نویسنده کتاب‌ها و رساله‌های بسیاری در علوم اخلاق، منطق، فلسفه، کلام، ریاضیات و نجوم است. اخلاق ناصری، اوصاف الاشراف، اساس الاقتباس، شرح الاشارات، تجرید الاعتقاد، جامع الحساب و کتاب مشهور زیج ایلخانی و تذکرة فی علم الهیئة در علم نجوم، از آثار مهم و مشهور او هستند. او همچنین رصدخانه مراغه و در کنار آن کتابخانه مراغه را با بیش از ۴۰۰ هزار جلد کتاب بنا نهاد. برخی از علمای بزرگ شیعه از جمله علامه حلی، ابن میثم بحرانی و قطب الدین شیرازی از جمله شاگردان مبرز او بوده اند.

این نشست از پایگاه اسکای روم انجمن به آدرس https://www.skyroom.online/ch/farhang/anjomanmafakher پخش می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند با فشردن گزینه «میهمان» بیننده این مراسم باشند.

همچنین این برنامه از طریق صفحه اینستاگرام انجمن به نشانی https://www.instagram.com/anjomanasarmafakher۲ نیز پخش خواهد شد.

کد خبر 5153420

منبع: مهر

کلیدواژه: خواجه نصیرالدین طوسی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی حسن بلخاری تازه های نشر کتاب و کتابخوانی ترجمه معرفی کتاب نقد کتاب کتاب انتشارات سروش پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی تجدید چاپ تاریخ معاصر انقلاب اسلامی ایران سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران انتشارات سوره مهر سازمان سمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۶۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار کتاب «سمفونی رنگ، هارمونی خط»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما این نویسنده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، درباره کتاب «سمفونی رنگ، هارمونی خط» که به تازگی روانه بازار نشر شده است، گفت: عنوان سمفونی رنگ، هارمونی خط ترکیبی از استعاره هایی است که بین هنرهای تجسمی و همچنین هنر موسیقی مشترک است.
وی افزود: همان شاخصه های اصلی هنر موسیقی که شامل ریتم و ارتباط بین اجزاست، در هنرهای تجسمی هم وجود دارد.

زنگی درباره چاپ آثار هنرمندان جوان در کنار آثار هنرمندان پیشکسوت در کتاب «سمفونی رنگ، هارمونی خط» اظهار داشت: خوشبختانه چند سالی است که مجموعه آثار هنرمندان رشته های مختلف تجسمی در کتاب های گوناگون منتشر می شود که این امر از طرفی انگیزه هنرمندان جوان را افزایش می دهد و از طرفی هم زمینه آشنایی جامعه با هنرهای تجسمی را فراهم می کند. همچنین خود هنرمندان هم می توانند رتبه هنری شان را با دیگر هنرمندان مقایسه و برای رشد بیشتر تلاش کنند.

این استاد هنری تاکید کرد: کتاب «سمفونی رنگ، هارمونی خط» منبعی است که ارتباط بین نسلی هنرمندان و همچنین تحولات هنرهای تجسمی را معرفی و زمینه لازم را برای پژوهش های بعدی فراهم می کند. انتشار چنین کتاب هایی کمک می کند تا جامعه تصویر روشن تری از جریان هنرهای تجسمی کشور را دنبال کند.

انتشارات مهر نوروز کتاب «سمفونی رنگ، هارمونی خط» را در 168 صفحه روانه بازار نشر کرده است.

دیگر خبرها

  • مراسم تشییع شهید «مرتضی غلامی (دشتی نظری)» در روستای «خواجه گیر»
  • بزرگداشت روز معلم در مدرسه علمیه فاطمیه نقده
  • ۹۰۰ برنامه ویژه برای بزرگداشت دهه کرامت در نظر گرفته شده است
  • امام (ره) به ایران و ایرانی و اسلام هویت داد
  • اعزام ۲۵۰۰ لرستانی به مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره)
  • مسابقه عکاسی با موضوع آب در ایران برگزار می‌شود
  • انتشار کتاب «سمفونی رنگ، هارمونی خط»
  • بزرگداشت روز خلیج فارس و رونمایی از ارج نامه محمدباقر وثوقی
  • کشف سیگار خارجی قاچاق در مراغه
  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود