Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور پایتخت گفت: با اجرای طرح موتوریار۲۲ هزار راکب موتورسیکلت در محل آموزش دیده و موتور آنها توقیف نشد.

به گزارش برنا؛ سرهنگ‌ علی همه‌خانی، معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ در برنامه تلویزیونی «شهر امن» با بیان اینکه بیش از نیمی از تصادفات فوتی تهران مربوط به موتورسواران است به موضوع تخلفات موتورسواران و اجرای طرح موتوریار در پایتخت پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اظهار کرد: رفتار و تخلفات‌ موتورسواران همیشه دغدغه پلیس بوده و همواره ما با موتورسواران چالش داشته‌ایم؛ اگر به گذشته و به پنجاه سال قبل برگردیم قانون‌هایی برای تشدید برخورد با موتورسیکلت سواران وجود داشته؛ یعنی از دیر باز این موضوع برای پلیس حائز اهمیت بوده است.

سرهنگ همه خانی تصریح کرد: نکته مهم بحث آسیب زابودن موتور سیکلت ‌است چرا که موتورسوار آسیب پذیرترین کاربر ترافیکی بوده و امنیت بسیار کمتری نسبت به دیگر وسایط نقلیه دارد.

او به آمار 44 درصدی تصادفات فوتی تهران اشاره کرده و گفت: این آمار به تخلفات موتورسیکلت برمی‌گردد که آمار بالایی است و می‌توان گفت حدود نیمی از تصادفات فوتی در شهر تهران مربوط به موتورسواران است؛ همچنین 63 درصد از تصادفات جرحی نیز متعلق به موتورسواران بوده و 37 درصد تصادفات این کاربران هم در بزرگراه‌ها رخ می‌دهد.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد:متاسفانه در بررسی تصادفات موتورسیکلت‌ها به عدم استفاده از کلاه ایمنی و تخلفات حادثه ساز متعددی راکبان برخورد می کنیم.

او گفت: ماهیچ وقت اعتقاد به این نداریم که همه موتورسواران قانون گریز هستند ما موتور سواران قانونمند بسیاری داریم که به قانون احترام گذاشته و پشت خط ایست می ایستند و از چراغ قرمز عبور نمی‌کنند ولی متاسفانه برخی موتورسوارن قانون گریز هستند ومرتکب تخلفات شده و منجر به این ایجاد آمار و ارقام نگران کننده می‌شوند.

همه خانی‌ ادامه داد: فرهنگ به صورت یک پازل است و پلیس یک تکه از این پازل بوده و سایر تکه های این پازل دیگر ارگان ها و سازمان های مرتبط هستند و آنهایی که در بحث فرهنگ دخیل بوده و از همه مهم تر خود شخص راکب موتورسیکلت است که همه باید دست به دست هم دهند تا ارتقا فرهنگ صورت پذیرد و حداقل تلفات را در بحث موتورسیکلت داشته باشیم.

سرهنگ همه ‌خانی با بیان اینکه خط قرمز پلیس راهور حفظ جان کاربران ترافیک است، تصریح کرد: اخیرا با طرحی به نام طرح موتوریار اقدام به فرهنگ سازی کرده ایم که بازخوردهای خوبی داشته و تا این لحظه بالغ بر بیست و دو هزار موتور سیکلت در این طرح توقیف نشده اند یعنی به راکب 22 هزار دستگاه موتور سیکلت در محل آموزش داده ایم و به جای اینکه به پارکینگ منتقل شوند در همان محل آموزش دیده و به پارکینگ منتقل نشده‌اند؛ پس از آموزش هم اعلام کرده‌ایم که به سلامت به منزل بروند.

همه خانی گفت: خانواده‌ها در بحث موتورسواران از اهمیت قابل توجهی برخوردار هستند و جامعه هدف ما همین کودکانی هستند که می توانند در آینده رانندگانی و کاربران ترافیکی قانون مدار شوند.

او در خصوص بازخورد طرح موتوریار اعلام کرد: بازخوردهایی که ما از طریق فضای مجازی دریافت کرده ایم بسیار مثبت بوده و خود راکبین آموزش دیده و سایر شهروندان نیز از اجرای این طرح ابراز رضایت کرده اند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تصادفات موتورسواران تلفات جانی پلیس راهور همه خانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۶۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ایمن سازی و اصلاح شیب شیروانی ۱۴۰ کیلومتر از حاشیه راه‌های مازندران

حسن جهانیان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران گفت: عملیات شانه سازی و اصلاح شیب شیروانی حاشیه راه‌های محور‌های اصلی و نقاط پر تصادف مازندران بطول ۱۴۰ کیلومتر در یک ماه گذشته توسط این اداره کل انجام شده است.

او بر اهمیت ایمن سازی حریم و حاشیه راه‌ها در کاهش تصادفات جاده‌ای تأکید کرد و افزود:ایجاد فضایی مناسب در حاشیه راه‌ها برای رانندگان از جمله اقداماتی است که در کاهش تلفات ناشی از خروج خودرو از جاده و واژگونی موثر بوده، از این رو عملیات اصلاح شیب شیروانی در کناره جاده‌ها به منظور ارتقاء سطح ایمنی و جلوگیری از واژگونی و کاهش آسیب سرنشینان وسایط نقلیه انجام می‌گردد.

جهانیان گفت: امروزه حاشیه راه و ایمن بودن آن و همچنین فرهنگ ایمنی، در پیشگیری از تلفات و تصادفات جاده‌ای بسیار مهم می‌باشد.

او افزود: اغلب تلفات و تصادفات جاده‌ای ریشه در عامل انسانی داشته که در این میان خواب آلودگی، سرعت و سبقت غیر مجاز و خروج از جاده از جمله مواردی است که سهم قابل توجهی در تصادفات جاده‌ای دارد.

جهانیان گفت: حفظ و نگهداری راه‌های موجود یکی از وظایف ذاتی این اداره کل بوده که علیرغم محدودیت‌های اعتباری این اداره کل با تکیه بر همت راهداران پرتلاش خود توانسته، در این مسیر گام‌های ارزنده‌ای بردارد.

او با اشاره این نکته که عواملی همچون راه، خودرو و انسان در بروز حوادث رانندگی تاثیر دارند، افزود: امیدواریم با انجام اقدامات ایمن سازی زود بازده مانند اصلاح شیب‌های شیروانی راه‌ها شاهد کاهش تصادفات و تلفات ناشی از حوادث رانندگی در استان باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • به فکر تلفات تصادفات در جاده تایباد ـ خواف باشید
  • اجرای طرح تشویقی فرهنگ سازی برای موتورسواران مشهدی
  • اجرای طرح تشویقی فرهنگسازی برای موتورسواران مشهدی
  • ایمن سازی ۱۴۰کیلومتر از حاشیه راه های مازندران
  • افزایش تصادفات موتورسواران در تهران (فیلم)
  • روایت دردناک امدادگران از صحنه های تصادفات موتورسواران + ویدئو
  • اجرای ایمن سازی و اصلاح شیب شیروانی ۱۴۰ کیلومتر از حاشیه راه‌های مازندران
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو
  • وزارت راه: تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • کاهش ۵۰ درصدی تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در ابتدای امسال