Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@02:30:46 GMT

امر به معروف و نهی از منکر ثواب صدقه را برای مردم دارد

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۹۶۵۲۸

امر به معروف و نهی از منکر ثواب صدقه را برای مردم دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام حمیدرضا حدائق در گردهمایی ائمه جماعات قرارگاه عمار در شیراز، در خصوص اهمیت صدقه افزود: اگر وسعت مالی برای کمک نداریم طبق بیان پیامبر (ص) تبسم و لبخند زدن به روی برادر دینی ثواب صدقه را دارد.

او خاطرنشان کرد: از آنجا که کار خیر کردن مختص افراد ثروتمند نیست، از این رو امر به معروف و نهی از منکر نیز جزو کارهایی است که ثواب صدقه را برای همه افراد دارا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر حوزه علمیه منصوریه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه قرارگاه عمار هیچ‌گونه بودجه‌ای ندارد و نه از سوی نهاد دولتی حمایت می‌شود، عنوان کرد: جمعی از طلاب حوزه علمیه منصوریه به صورت جهادی اقدام به راه‌اندازی این قرارگاه کرده‌اند و هر طلبه‌ای که دارای روحیه تبلیغی و جهادی است در این قرارگاه مشغول به فعالیت شده است.

حجت الاسلام حدائق با تاکید بر اینکه اگر امروز قرارگاه عمار موفقیتی را در سطح استان و کشور کسب کرده است مدیون تلاش‌های جهادی طلاب و روحانیون این قرارگاه است، خاطرنشان کرد: کار تبلیغی و جهادی پر خیر و برکت است، در همین راستا حضرت رسول اکرم (ص) می‌فرماید هرکس صدقه‌ای را به نیازمندان برساند، پاداش صاحب صدقه را دارد.

مدیر حوزه علمیه منصوریه شیراز بیان کرد: دغدغه مقام معظم رهبری نیز طبق سیره علمای گذشته دستگیری از نیازمندان است، اگر امروز با وجود فشارهای اقتصادی که بر مردم وارد می‌شود، اما پای انقلاب ایستاده‌اند بخشی از آن مقرون فعالیت‌های گروه‌های جهادی طلاب و روحانیون است.

کد خبر 5153464

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری حوزه علمیه امر به معروف و نهي از منكر ویروس کرونا زلزله کرمانشاه سی سخت آمار کرونا شیوع کرونا بوشهر خطبه های نماز جمعه اردبیل زمین لرزه مشهد شیراز شهرکرد شهرستان کرج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۶۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحصیل پنجاه هزار طلبه خواهر در مدارس علمیه کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، حجت الاسلام و المسلمین فاضل گفت: در ۲۸ استان کشور بیش از ۵۰۰ مدرسه علمیه ویزه طلاب خواهر وجود دارد که همه بدنیال فراگیری علوم حوزوی و نشر مبانی دینی و مکتب تشییع هستند.

او گفت: طلاب خواهر در ۱۸ رشته تخصصی در سطح سه ودر پنج رشته تخصصی در سطح ۴ به فراگیری علوم حوزوی مشغول هستند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشورگفت: هم اکنون بیش از ۵۰ هزار خواهر طلبه در مدارس علمیه کشور در حال تحصیل هستند و همین میزان نیز طی سال‌های گذشته فارغ اتحصل شدند.

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی فاضل، در سفر یک روزه به شهرستان نکا، دربازدید از مدرسه علمیه خواهران ریحانه الرسول نکا ضمن بررسی وضعیت تحصیلی و نیازمندی‌های طلاب خواهر و فراهم نمودن زمینه جذب طلاب علاقه‌مند به تحصیل، بر اهتمام نسبت به حمایت و پیگیری اجراء برنامه های مدارس خواهران تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • ناشنوایان با آموزش صحیح و شناخت صحنه در فعالیت‌های جهادی مشارکت کنند
  • تجلیل از طلاب ممتاز و نمونه استان یزد
  • بازدید طلاب حوزه علمیه یاسوج از زندان مرکزی این شهر
  • امام جمعه قم: برای امر به معروف و نهی از منکر هم‌افزایی کنید
  • تحصیل پنجاه هزار طلبه خواهر در مدارس علمیه کشور
  • تولید فکری رسالت و ماموریت جشنواره علامه حلی است
  • معرفی آثار برتر دهمین جشنواره علامه حلی
  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان آمر به معروف در کاشمر
  • با قرارگاه نور جواب دشمن را می‌دهیم | ثواب این مسئله بیش از ۸ سال جنگ است | افراد باندی با مامورها رفتار نامناسب می‌کنند | تشدید اقدامات در حوزه حجاب
  • دلسوزی شاگرد منتظری برای شهید مطهری/ تشکیل 700 پرونده برای مشاوران املاک یک استان!