Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام مهری گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان زکات در کل کشور شامل زکات فطریه، کفارات، واجب و مستحب توسط دبیرخانه شورای عالی زکات ثبت و ضبط شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «محمدطاها مهری» پیش از ظهر امروز (۴ اسفندماه) در نشست با اصحاب رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: ۱۱ شورا و وزارت خانه در شورای عالی زکات کشور عضو هستند و کمیته امداد وظیفه جمع آوری و مصرف زکات را بر عهده دارد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرکل امور اجرایی زکات کشور با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان زکات در کل کشور شامل زکات فطریه، کفارات، واجب و مستحب توسط دبیرخانه شورای عالی زکات ثبت و ضبط شده، گفت: این مبلغ فقط در بحث دبیرخانه شورای زکات بوده و گاهی خود مردم خودشان زکات را به فرد نیازمند می دهند.

وی با اشاره به اینکه سهم مردم کهگیلویه و بویراحمد در ۱۱ ماهه سال ۱۷ میلیارد تومان بوده که به دبیرخانه شورای زکات پرداخت کرده اندف ادامه داد: در کشور بیش از ۷۰ درصد این مبالغ برای محرومین و نیازمندان در زمینه تهیه جهیزیه، کمک درمان، کمک تحصیل، موضوعات معیشتی و ... هزینه می شود و حدود ۳۰ درصد برای پروژه های عام المنفعه شامل حسینه ها، کتابخانه ها، راه های روستایی، پل و ... هزینه می شود.

حجت الاسلام مهری در زمینه شرایط زکات در کشور گفت: باید در این زمینه فرهنگ سازی بیشتری انجام شود، رسانه ها باید همکاری و همراهی لازم را داشته باشند، چرا که احیا و ترویج زکات همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است و باید با تبیین، ترویج، اعتمادسازی و شفاف سازی فرهنگ زکات را در کشور نهادینه کنیم.

مدیرکل امور اجرایی زکات کشور در زمینه هزینه کرد از محل زکات هم با بیان اینکه در ۹ ماهه سال جاری در سطح کشور هشت هزار و ۱۳۵ مورد جهیزیه پرداخت شد، تاکید کرد: ۲۸۱ هزار و ۳۰۷ مورد بحث درمانی داشتیم، در بحث تحصیل ۳۸ هزار و ۳۸۹ مورد کمک رسانی تحصیلی در زمینه تبلت، شهریه ها، پک های آموزشی و ... بوده است.

وی با اشاره به اینکه ۸۳ زندانی در کشور از محل زکات مردم آزاد و ۲ هزار و ۹۱۱ مسکن احداثی برای فقرا صورت گرفت، یادآور شد: پنج هزار و ۲۹۴ مسکن مرمتی و بازسازی داشتیم، ضمن اینکه یگ میلیون و ۴۵۷ هزار و ۷۶۵ نفر کمک های معیشتی انجام شد.

حجت الاسلام مهری با اشاره به زلزله سی سخت، یادآور شد: از ساعات اولیه ریاست کمیته امداد کشور دستورات خاص و ویژه ای را صادر و در بحث امداد با توجه به اینکه جامعه هدف ما اقشار آسیب پذیر هستند، چند موضوع تدبیر شد که نخست بحث اسکان موقت در دستور کار قرار داده شد.

مدیرکل امور اجرایی زکات کشور  اضافه کرد: ۹۰۰ خانوار مددجوی تحت پوشش در شهر سی سخت داریم که منازل تعدادی از آنها آسیب جدی دیده و بخشی از لحاظ منزل دچار مشکل شدند و حتما باید تخریب و احداث شوند و تعدادی نیز به کمک های فوری نیاز دارند.

وی خاطرنشان کرد: منازلی که به احداث مجدد نیاز دارند شناسایی و بسته معیشتی به آنها تحویل داده شد و به بخشی را به کمک های بلاعوض تخصیص داده ایم که حتما به آنها پرداخت می شود .

حجت الاسلام مهری اظهار کرد: بخشی دیگر از آسیب دیدگان زلزله شهر سی سخت نیز تا زمانی که اسکان کامل پیدا کنند، اجاره اسکان موقت آنها را بر عهده می گیریم.

مدیرکل امور اجرایی زکات کشور ادامه داد: حدود ۹۰۰ خانواده مددجو هستند که بخشی نیاز به تخریب دارند و واحدهای مربوطه امداد این موضوعات را به درستی بررسی می کنند .

وی گفت: برخی از مددجویان به اسکان موقت نیاز دارند و اولویت بندی ها در حال انجام و طبق اولویت به خانواده های تحت پوشش کمیته امداد در منطقه زلزله زده سی سخت خدمات رسانی می شود.

پایان پیام/82

منبع: شبستان

کلیدواژه: زلزله سی سخت فقرا معیشت زندانی مددجویان زکات اسکان کمیته امداد زلزله مدیرکل امور اجرایی زکات کشور حجت الاسلام مهری دبیرخانه شورای میلیارد تومان سی سخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۶۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور بیش از ۱۲۰۰ نفر ورزشکار در ویژه‌برنامه «ایرانی پهلوان»

رئیس اداره ورزش همگانی و محلات شهرداری و رئیس دبیرخانه اصفهان پایتخت فرهنگ پهلوانی گفت: ویژه برنامه «ایرانی پهلوان» با حضور بیش از ۱۲۰۰ نفر ورزشکار در میدان تاریخی امام (ره) برگزار شد.

محسن رویگری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ویژه برنامه ایرانی پهلوان به‌مناسبت گرامیداشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در میدان تاریخی امام (ره) و با حضور بیش از ۱۲۰۰ ورزشکار برگزار و با استقبال بسیار خوبی از سوی شهروندان اصفهان روبه‌رو شد.

وی افزود: در ویژه‌برنامه ایرانی پهلوان تلاش بر این بود تا وجه پهلوانی ورزشکاران اصفهان در یک مکان تاریخی و پر مخاطب به نمایش گذاشته شود که این تلاش‌های بی‌وقفه با تلاش همکارانم در هیئت‌های ورزشی مثمر ثمر واقع شد.

رئیس اداره ورزش همگانی و محلات شهرداری و رئیس دبیرخانه اصفهان پایتخت فرهنگ پهلوانی با اشاره به هدف برگزاری ویژه‌برنامه پهلوان ایرانی گفت: با توجه به هم‌زمانی گرامیداشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای و هفته فرهنگی اصفهان، سعی بر این شد تا رشته‌های ورزشی‌ای که ریشه تاریخی و فرهنگی اصفهان را در بطن خود جا داده‌اند، در منظر عموم به نمایش گذاشته شوند تا شهروندان به‌ویژه نوجوانان و جوانان این شهر، به تاریخچه عظیم ورزشی شهر اصفهان پی ببرند و بتوان نهال شجاعت، انسانیت و میهن‌پرستی که اصلی‌ترین خصلت پهلوان است را در قلب آن‌ها نهادینه کرد.

رویگری با اشاره به دستاورد ویژه‌برنامه ایرانی پهلوان و ایجاد فضایی شاد در میدان تاریخی (ره) بیان کرد: در زمان برگزاری این ویژه‌برنامه، شور و حال بسیار شادی فضای میدان تاریخی امام (ره) را پر کرده بود، همچنین حضور پیشکسوتان و قهرمانان رشته‌های ورزشی نیز موجب ایجاد انگیزه رشادت و پهلوانی در نوجوانان شد.

وی با اشاره به تنوع رویدادها و برنامه‌های ورزشی در نکوداشت هفته فرهنگی اصفهان و روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای تصریح کرد: ویژه‌برنامه پیران گود، مسابقات مینی‌گلف و رویداد پیاده‌روی سحرخیزان اصفهان از جمله سایر برنامه‌های معاونت فرهنگی، ورزشی شهرداری است که شهروندان اصفهانی برای دستیابی به زمان و مکان دقیق این برنامه‌ها و رویدادهای دیگر، می‌توانند با عضویت در کانال اطلاع‌رسانی در پیام‌رسان ایتا به نشانی http://shahrvt@ از اخبار مطلع شوند.

کد خبر 748810

دیگر خبرها

  • حضور بیش از ۱۲۰۰ نفر ورزشکار در ویژه‌برنامه «ایرانی پهلوان»
  • امدادرسانی به سیل‌زدگان در شرق و جنوب کشور
  • رفع تصرف ۱۲۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رضوانشهر
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها در یزد
  • تعیین سقف افزایش اجاره‌بها؟ | جزئیات مشوق‌های مالیاتی و غیرمالیاتی برای موجران
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها
  • مصوبات ساماندهی اجاره‌بها/ تعیین محدوده افزایش
  • جزئیات مصوبه ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بهای مسکونی
  • نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
  • بازدید هیات مالزی از کمک ها به زلزله زدگان هرات