Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: هر چند وقت یک بار تأسیسات مخابرات روستای «مورانی» پلدختر مورد سرقت قرار می‌گیرند و همین امر موجب ایجاد مشکلات فراوان برای مردم می‌شود.

قطعی ۲ هفته‌ای تلفن ثابت و اینترنت روستا

یکی از اهالی روستای «مورانی» پلدختر در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: دو هفته است که تلفن‌های ثابت و اینترنت در روستا به علت به سرقت رفتن کابل تلفن قطع شده و دانش‌آموزان، دانشجویان، معلمان و کسبه با مشکلات عدیده‌ای مواجه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وحید قنبری افزود: عدم ارتباطات تلفنی در روستای ما موجب شده نیمی از اهالی با مشکل قطعی تلفن ثابت و اینترنت دست و پنجه نرم کنند، این موضوع به صورت رسمی از سوی دهیاری و شورای روستا به مسئولان امر و مخابرات شهرستان پلدختر اعلام شده، اما هنوز متأسفانه اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

یکی دیگر از اهالی روستای «مورانی» پلدختر در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به آموزش از طریق فضای مجازی در شرایط شیوع ویروس کرونا، متأسفانه قطعی دو هفته‌ای اینترنت موجب عقب افتادن دانش‌آموزان و دانشجویان این روستا از تکالیف روزانه شده است.

مرتضی الماسی زاده افزود: این در حالی است که قطعی اینترنت و تلفن ثابت در زمان امتحانات دانش آموزان به وقوع پیوسته، اما این بار اول نیست که تأسیسات و کابل تلفن در روستا به سرقت می‌رود و هر بار مردم باید مشکلات ناشی از آن را تحمل کنند.

وی ادامه داد؛ در چنین شرایطی دانش‌آموزان در روستای «مورانی» برای آنلاین شدن مجبور می‌شوند به منزل اقوام در شهر پلدختر سفر کنند که این امر در شرایط کرونایی به معنی به خطر انداختن سلامت خود و خانواده است.

یکی دیگر از اهالی روستای «مورانی» پلدختر در گفت و گو با خبرنگار مهر در پلدختر اظهار داشت:؛ اکنون که بسیاری از خدمات اجتماعی، اقتصادی و به ویژه در شرایط کرونا خدمات آموزش و… از طریق شبکه مخابراتی و زیرساخت‌های مربوط به آن انجام می‌شود، متأسفانه اهالی روستای «مورانی» باید با مشکل اساسی در ارتباطات، تلفن و اینترنت مواجه شوند.

پیگیری برای رفع مشکل

اشکان مهرابی افزود: در دوران ارتباطات، تلفن و اینترنت نیاز مبرم و جز لاینفک زندگی روزانه مردم است و امروزه اگر نباشد، حتی روستاییان نمی‌توانند به زندگی در روستا ادامه داده دهند.

وی اضافه کرد: بنابراین مسئولان باید برای رفع این مشکل تمهیداتی بی اندیشند، چرا که اهالی روستای «مورانی» هر سال در مواردی، با معضل قطعی اینترنت مواجه هستند

مدیر شرکت مخابرات منطقه لرستان در این رابطه در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: سرقت‌های مکرر تأسیسات مخابرات در روستای «مورانی» به معضلی تبدیل شده، اما این شرکت با هر بار سرقت و ایجاد مشکل با تأمین تأسیسات، مشکل را برطرف می‌کند.

نبی الله شمسی فر اظهار داشت: بر این اساس تکرار این روش به گونه‌ای دور ریز بیت‌المال محسوب می‌شود و تأمین دوباره تأسیسات مخابرات در روستای «مورانی» مستلزم همکاری و کمک مردم و نیروهای امنیتی در راستای محفوظ ماندن تأسیسات در این روستا است.

وی افزود: در حال پیگیری برای پیدا کردن راهی در راستای رفع این مشکل برای همیشه و اساسی هستیم، تا هر جا مورد نظر مردم باشد بتوان تأسیسات مخابرات را به صورت زمینی و خاکی در روستای «مورانی» تعبیه کرد تا مورد سرقت قرار نگیرند.

مدیر شرکت مخابرات منطقه لرستان اعلام آمادگی کرد: در صورت همکاری دهیاری «مورانی» و بخشداری مرکزی پلدختر در اختصاص زمین بدون معارض و معترض، تأسیسات مخابراتی را نصب خواهیم کرد.

کد خبر 5153397

منبع: مهر

کلیدواژه: اینترنت تلفن ثابت پلدختر شرکت مخابرات لرستان ویروس کرونا زلزله کرمانشاه سی سخت آمار کرونا شیوع کرونا بوشهر خطبه های نماز جمعه اردبیل زمین لرزه مشهد شیراز شهرکرد شهرستان کرج گفت و گو با خبرنگار مهر تأسیسات مخابرات ثابت و اینترنت اهالی روستای دانش آموزان تلفن ثابت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۶۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل زده

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان از اجرای طرح اضطراری برای حل مشکل بی‌آبی ۲۸ روستای سیلزده مجتمع بندینی زرآباد خبر داد و افزود: ناوگان آبرسانی سیار در سطح این شهرستان فعال است.

علیرضا قاسمی امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت در بازدید از مناطق سیل زده اظهارکرد: سیلاب، طغیان رودخانه‌ها و طوفان بی‌سابقه‌ باعث آسیب‌های بسیار زیادی به تأسیسات آب شد، به طوری‌که ۲۹۵ روستا و ۶ شهر سیستان و بلوچستان دچار بی‌آبی شدند.

وی با بیان اینکه ۱۲ شهرستان سیستان و بلوچستان به دلیل تشدید بارش‌ها در محاصره سیل قرار گرفتند، افزود: در روستاهایی که امکان تردد وجود داشت و سیلاب در محل جاری نبود، نسبت به رفع فوری خسارت‌ها و برقراری آب در شبکه روستاها و شهرهای درگیر اقدام شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با اشاره به آسیب خط اصلی مجتمع ۲۸ روستایی بندینی در شهرستان زرآباد بیان کرد: با توجه به جاری بودن آب در محل شکستگی خط انتقال اصلی مجتمع، برای رفع فوری مشکل بی‌آبی مردم اجرای ‌طرح موقت و اضطراری در دستورکار آبفا قرار گرفت که اکنون در حال اجراست.

وی از فعالیت تانکرهای آبرسانی سیار در زرآباد خبر داد و گفت: آب آشامیدنی مردم از طریق ناوگان آبرسانی سیار در حال تأمین است تا آسیب‌های وارده ترمیم و آب پایدار شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حل مشکل آب‌شرب روستاهای سیل‌زده در منطقه بلوچستان
  • ۲۳۲ روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند
  • وصل شدن تلفن ثابت ۲ هزار مشترک مخابرات در گنبدکاووس
  • فردا ؛ قطعی برق درارومیه
  • احتمال قطعی آب شهرک خاوران تبریز
  • وصل شدن تلفن ثابت ۲ هزار مشترک مخابرات در گنبدکاووس به همت نیرو‌های جهادی
  • آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل زده
  • گلایه اهالی روستای حمزه آباد مهاباد از وضعیت اینترنت
  • بهره مندی ۲۰ هزار مشترک از فیبر نوری البرز
  • بیش از 22 هزار خانوار یزدی تا شهریور ماه به فیبرنوری متصل می شوند