Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-01@14:51:46 GMT

۱ هزار و ۱۳۲ مصدوم بر اثر حوادث ویژه تنها در یک هفته

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۹۶۸۸۵

۱ هزار و ۱۳۲ مصدوم بر اثر حوادث ویژه تنها در یک هفته

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: طی هفته گذشته از ۲۵ بهمن تا اول اسفند در مجموع  ۵۱۵ حادثه ویژه پرتلفات در سامانه مرکز هدایت عملیات و بحران (EOC) وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ثبت شد که در پی این حوادث ۱ هزار و ۱۳۲ نفر مصدوم شدند.

به گزارش ایمنا، مجتبی خالدی اظهار کرد: از مجموع حوادث ویژه ثبت شده طی هفته گذشته ۱۱۱ مورد مربوط به حوادث ترافیکی و ۴۰۴ مورد مربوط به حوادث غیر ترافیکی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در هفته‌ای که گذشت با تلاش تکنسین‌های اورژانس، ۹۵۳ نفر از مصدومان و بیماران توسط اورژانس به مراکز درمانی و بیمارستانی منتقل و ۱۷۹ نفر دیگر نیز از سوی تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ در محل درمان سرپایی شدند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از هموطنان خواست در صورت مواجه با مواردی از قبیل اورژانس‌های قلبی و تنفسی (تنگی نفس، فشار خون بالا، افت فشار خون)، اورژانس‌های گوارشی (خونریزی گوارشی همراه با استفراغ خونی) درد شکم، ضربه شدید به شکم، زنان و زایمان (سقط، تشنج، فشار خون بالا به همراه تاری دید و تورم اندام‌ها، خونریزی شدید) با شماره اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند.

خالدی گفت: همچنین بیماران و مصدومان انواع حوادث می‌توانند در مواردی همچون اورژانس‌های اعصاب (تشنج، سکته مغزی، اختلال تکلم ناگهانی)، کاهش سطح هوشیاری، سردردهای شدید و ناگهانی به همراه سفتی گردن، ضربه به جمجمه و ستون فقرات به دنبال سقوط، تصادف، سوختگی، برق گرفتگی، غرق شدگی، مسمومیت دارویی و شیمیایی، خودکشی، مار گزیدگی، عقرب گزیدگی، دررفتگی، شکستگی‌ها، پارگی وسیع بافت نرم و خونریزی‌های شدید با شماره یاد شده تماس بگیرند. حوادث ویژه حوادثی هستند که بیشتر از ۵ مصدوم یا ۲ فوتی داشته باشند.

ارائه خدمات اورژانس پیش بیمارستانی در سوانح عمدی و غیرعمدی، حوادث غیر مترقبه و فوریت‌های پزشکی در هنگام بروز بیماری‌های نوپدید، جدید و بلایای طبیعی و انسان ساخت برای آحاد مردم یا هر ملیت و تابعیتی از وظایف و مأموریت‌های اصلی سازمان اورژانس کشور است.

منبع: ایرنا

کد خبر 476776

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ماموریت اورژانس اورژانس کشور اورژانس 115 حوادث سخنگوي اورژانس سازمان اورژانس مصدومان حوادث و سوانح شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۶۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد واگن و لوکوموتیو در ایستگاه راه آهن اهواز ۴ مصدوم بر جای گذاشت

ایسنا/خوزستان سخنگوی اورژانس و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اهواز از مصدوم شدن چهار نفر در پی برخورد واگن و لوکوموتیو در ایستگاه راه آهن اهواز خبر داد.

عارف شرهانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ساعت ۹:۱۲ امروز (۱۲ اردیبهشت‌ماه) از طریق تماس با سامانه ۱۱۵ موضوع برخورد واگن و لوکوموتیو در ایستگاه هجرت در میدان راه آهن اهواز اطلاع‌رسانی شد.

وی افزود: در این حادثه چهار مرد ۳۰، ۳۷، ۴۱ و ۴۳ ساله مصدوم شدند که توسط تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان‌های گلستان و امام (ره) انتقال یافتند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هوای تهران در تعطیلات پایان هفته | هشدار برای آبگرفتگی تهران صادر شد
  • باران شدید در راه است/ تدابیر ویژه برای روزهای پنجشنبه و جمعه
  • حادثه در ایستگاه راه‌آهن اهواز | ۴ نفر مصدوم شدند
  • نجات جان جوان قمی در حادثه سقوط از ارتفاع
  • برخورد واگن و لوکوموتیو در ایستگاه راه آهن اهواز
  • برخورد واگن و لوکوموتیو در ایستگاه راه آهن اهواز ۴ مصدوم بر جای گذاشت
  • ارتش در حوادث و بحران‌ها میدان دار است
  • تصادف کامیون و تیبا در محور گرمسار به سرخه ۶ مصدوم داشت
  • مصدوم شدن مرد ۶۰ ساله براثر حمله خرس در دزفول
  • انفجار چاه فاضلاب در تبریز با ۴ مصدوم