Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرخی میکال از عملکرد بانک‌ها در قبال کشاورزان به شدت انتقاد کرد و با بیان اینکه طرح‌های بزرگ کشاورزی در گیلان اجرایی نشده است گفت: مردم از افزایش بی‌سابقه قیمت کود شیمیایی ناراضی هستند و توقع رسیدگی دارند.

«رسول فرخی میکال» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت با تاکید بر اینکه شالیکاران و کشاورزان از افزایش قیمت کود شیمیایی و سموم دفع آفات ناراضی هستند و توقع رسیدگی مسئولان به این قضیه را دارند اظهار داشت: عملکرد بانک‌ها در قبال کشاورزان و برای اعطای تسهیلات کشاورزی به آنان اصلا قابل قبول نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس مجمع نمایندگان گیلان نامگذاری امسال به نام سال جهش تولید توسط مقام معظم رهبری را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه ایشان بر روی مباحث اقتصادی و خودکفایی تاکیدات ویژه‌ای دارند تصریح کرد:جای طرح‌های بزرگ کشاورزی در گیلان خالی است.

 

وی ادامه داد: متاسفانه بانک‌ها برای اعطای تسهیلات از کشاورزان درخواست می‌کنند سند ملک شهری ارائه کنند در حالی‌که یک کشاورز چنین امکانی برایش وجود ندارد و عملا دستش خالی می‌ماند.

 

فرخی میکال با اشاره به اینکه درخواست‌های غیرمعقول بانک‌ها برای اعطای تسهیلات به کشاورزان مشکلات زیادی را برای آنان ایجاد کرده است عنوان کرد: درخواست بانک‌ها برای ارائه سند ملک شهری موجب می‌شود کشاورز برای تهیه سند به دلالان مراجعه کند و بخشی از وام دریافتی را به آنان بدهد. 

 

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس فراهم آوردن بسترهای لازم برای اینکه زمینی که کشاورز روی آن کار می‌کند به عنوان وثیقه مورد قبول واقع شود را راهکاری اساسی جهت حمایت از تولیدات داخلی دانست و یادآور شد: خودکفایی و افزایش تولیدات بخش کشاورزی بدون پشتیبانی مؤثر از این بخش میسر نمی‌شود.

 

وی بارش‌ شدید باران در سال گذشته و همزمان با برداشت محصول برنج که خسارات مالی بسیار زیادی را متوجه شالیکاران گیلانی کرد را هم مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: اگر بیمه محصولات کشاورزی از جمله برنج به خوبی ترویج می‌شد الان شاهد این حجم از آسیب‌دیدن کشاورزان و برنجکاران گیلانی نبودیم. 

 

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس مبلغ خسارت پرداختی بیمه در مقایسه با ارزش محصولات را بسیار ناچیز قلمداد کرد و بیان داشت: علاوه بر این مشکل، کشاورزان به علت اینکه آگاهی کامل و جامعی از این موضوع ندارند هر قراردادی را که در مقابلشان می‌گذارند و با هر شرطی که باشد را امضا می‌کنند.

 

رییسمجمع نمایندگان گیلان خسارت بسیار شدید بارندگی به مزارع برنج حوزه انتخابیه لاهیجان و سیاهکل را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه مشکلات موجود در مسیر بیمه کردن محصولات کشاورزی باید برداشته شود خاطرنشان کرد: اکثریت اراضی شالیزاری آسیب‌دیده ما بیمه نبودند از طرفی به علت برخی مسائل مردم نیز تاکنون رغبتی برای بیمه کردن محصول خود نداشته‌اند.

پایان پیام/165

منبع: شبستان

کلیدواژه: رسول فرخی کود کشاورزی کشاورزان گیلانی بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۷۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری تمدید شد

حاتم شکری گفت: در این طرح مادران خانه‌دار ساکن در مناطق روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بیشتر که تاریخ تولد فرزند سوم آنها فروردین ماه ۱۳۹۶ به بعد باشد به شکل رایگان و کمک ۱۰۰ درصدی دولت بیمه می‌شوند و از مزایای بیمه و بازنشستگی آن برخوردار خواهند شد.

او گفت: از ابتدای طرح تاکنون ۱۰هزار نفر از مادران خانه‌دار داری سه فرزند و بیشتر روستایی و عشایری پیش ثبت نام نزد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر انجام داده‌اند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان گفت: همه مادران واجد شرایط طرح می‌توانند با مراجعه به ۵۲ موسسه کارگزاری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر استان همدان اقدام به پیش ثبت‌نام کنند.

در این طرح مادران ساکن در مناطق روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بیشتر که تاریخ تولد فرزند سوم آنها فروردین ۱۳۹۶ به بعد باشد به شکل رایگان بیمه شده و از مزایای بیمه و بازنشستگی آن برخوردار می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • تثبیت قیمت نفت در پی مذاکرات آتش‌بس در خاورمیانه
  • صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان ۳ میلیون بیمه‌شده دارد
  • صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان ۳ میلیون نفر بیمه شده دارد
  • بیش از یک میلیون نفر روستایی و کشاورز در این دولت بیمه شدند
  • ثبت نام ۲۴ هزار مادر دارای سه فرزند در طرح بیمه رایگان
  • پرداخت ۱۷ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان مه‌ولاتی
  • واکنش بانک مرکزی به اظهارات میرسلیم/ عقل سلیم چه می‌گوید؟
  • ثبت نام بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری تمدید شد
  • علت افزایش قیمت برنج ایرانی مشخص شد
  • انتقاد از رفیق بازی مدیران ورزشی در اصفهان/ وزیر ورزش به این بازی مار و پله خاتمه دهد