Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، مجلس خبرگان رهبری در پایان هشتمین اجلاس رسمی خود در دور پنجم، در بیانیه‌ای بر حل مشکلات معیشتی مردم تأکید کرد.

متن کامل بیانیه مجلس خبرگان رهبری بدین شرح است:

مجلس خبرگان رهبری در پایان هشتمین اجلاس رسمی خود در ماه شریف رجب در آستانه ولادت با سعادت مولی الموّحدین حضرت علی ابن ابیطالب«علیه السلام» با تبریک میلاد مسعود حضرت جواد الائمه امام محمدتقی«علیه السلام» ضمن تهنیت این ایام فرخنده و به امید بهره مندی از برکات معنوی ماههای رجب، شعبان و رمضان بر نکات زیر تأکید می نماید:

۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با گرامیداشت چهل و دومین سالگرد فجر انقلاب اسلامی، ضمن قدردانی از حضور گسترده ملت بزرگ ایران اسلامی که با توجه به محدودیت های کرونایی در ۲۲ بهمن امسال، حماسه ای متفاوت آفریدند، تجدید بیعت با بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران؛ حضرت امام خمینی«قدس سره» و رهبر معظم انقلاب اسلامی؛ حضرت آیت الله العظمی خامنه ای«مدظله العالی» درگام دوم انقلاب اسلامی را موجب امید بیشتر دوستان و نا امیدی استکبار جهانی می دانیم و با توجه به ضرورت حفظ ارزشهای دینی و آرمانهای انقلاب اسلامی بر پرهیز از حرکات تفرقه افکنانه در صفوف به هم پیوسته ملت تأکید داریم.

۲. خدای را سپاس که با مقاومت و تحمل سختی ها و مشکلات توسط مردم نجیب ایران، سیاستِ تحریم های ظالمانه و  فشار حداکثری آمریکای جنایتکار علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، رنگ باخته و با شکست مواجه شد. جهانیان دیدند که یکی دیگر از رؤسای جمهور خبیث و بی منطق آمریکا به زباله دان تاریخ پیوست، اما به فضل خداوند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با اتکاء به «پشتوانه عمیق مردمی» همچنان با صلابت به پیش می رود. استکبار جهانی بداند بازگشت یا عدم بازگشت آمریکا به برجام، اثری در مقاومت ملت شریف ایران ندارد و بازگشت آنان به برجام بدون رفعِ عملیِ تحریم ها، نه تنها نفعی ندارد، بلکه مضر هم هست.

۳. سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، همواره بر اصل «عزت، حکمت و مصلحت» استوار بوده و بر مذاکره و تعامل سازنده با جهان؛ به ویژه کشورهای منطقه تأکید دارد. لکن مذاکره مجدد با آمریکا بر سر مسائل توافق شده را خط قرمز نظام دانسته و مسائل دفاعی و موشکی خود را غیر قابل مذاکره می دانیم و تأکید می کنیم که با همدلی سران قوا و تبعیت مسؤولان محترم نظام از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و دفاعِ یکدل و یکصدا از عزت و استقلال کشور حتماً در برابر حربه های دشمنان پیروز خواهیم شد.

۴. ضمن قدردانی از مردم عزیز ایران و همکاری آنان در عمل به دستورالعمل های بهداشتی و تقدیر از تلاش های فداکارانه کلیه دست اندرکاران و کادر پزشکی و پرستاری در جهت مبارزه با شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت مردم به ویژه دانشمندان عزیز کشورمان که با ساخت واکسن کرونا «شعار ما می توانیم» را تحقق عینی بخشیدند و نیز نیروهای جهادی حوزوی و بسیجی و کسانی که در قالب طرح کارساز سردار سلیمانی به یاری کادر درمان رفتند، به مردم عزیز توصیه می شود همچنان مراقبت ها را ادامه دهند تا در پرتو عنایات خداوند متعال و در سایه همدلی و وحدت همگانی ، این برهه سخت نیز با سلامتی و موفقیت، پشت سر گذاشته شود.

۵. مقام معظم رهبری بارها بر دولت جوان و حزب اللهی تأکید نموده اند. انتخابات در جمهوری اسلامی، میدان حضور و مشارکت حداکثری اقشار مردم در عرصه اجتماعی - سیاسی است و شرکت گسترده در انتخابات، حق و تکلیف دینی و ملی عموم شهروندان است.

مجلس خبرگان رهبری، ضمن دعوت از مردم شریف ایران برای حضور پرشور در انتخابات خرداد ۱۴۰۰  تأکید می کند به کارگیری شیوه های صحیح و منطقی در معرفی و تبلیغ کاندیداها و پرهیز از سیاه نمایی، روش های غیر شرعی و رعایت اخلاق از شرایط ضروری یک انتخابات شایسته و در طراز نظام اسلامی است و در چنین فضائی، امکان تشخیص اصلح فراهم می آید. اقدام هوشمندانه ملت ایران در انتخابات ۱۴۰۰ تضمین کننده آینده روشن و تحقق پیشرفت و عدالت خواهد بود.

۶. بی شک یکی از مهم ترین دغدغه های مسؤولان نظام، رفع مشکلات معیشتی و کاهش فشارهای اقتصادی بر مردم به ویژه اقشار آسیب پذیر است، اما موضوع گرانی و تورم که اکثریت مردم را آزار می دهد عزم و همتی مضاعف از سوی سران محترم قوا می طلبد تا با برنامه ریزی و اتخاذ تدابیر کاربردی، نسبت به مسأله اشتغال، رفع بیکاری و فقر، مبارزه با گرانی و تلاش برای تحقق عدالت اجتماعی، بیش از پیش اهتمام داشته باشند. خصوصاً‌ با اصلاح ساختار بودجه و توقف تزریق نقدینگی از سوی دولت و بانک مرکزی و افزایش مالیات بر عایدی سرمایه و مجموع درآمد و تلاش برای ثبات قیمت ارز و هدفمندتر شدن یارانه ها.

از مردم خداجو، خیرّین عزیز و نهادهای حمایتی نیز انتظار می رود همان گونه که در ماههای گذشته در قالب طرح مواسات و کمک های مؤمنانه، یاری گر خانواده های نیازمند و آسیب دیده از کرونا یا زلزله بودند؛ با نزدیک شدن به سال نو با تمسک به آیات شریفه «وَتَعاوَنوا عَلَی البِرِّ وَ التَّقوی» و «لَنْ تَنالُوا الْبِرَّ حَتَّی تُنْفِقُوا مِمَّا تُحِبُّونَ»  همچنان در مسیر فرهنگ مواسات و همدلی گام بردارند.

در خاتمه، یاد و خاطره امام راحل(ره)، شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی، مدافعان حرم به ویژه سردار دلاور سپاه اسلام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، شهید ابومهدی المهندس، شهید دکتر محسن فخری زاده، دانشمند عرصه دفاعی و هسته ای کشور و همچنین نمایندگان فقید مجلس خبرگان رهبری که در یک سال گذشته به لقاءالله پیوستند را گرامی داشته، خداوند سبحان را به خاطر وجود رهبری حکیم و فرزانه و حضور مردمی بصیر و آگاه شاکریم و اذعان داریم که حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و دستاوردهای شگرف آن با حفظ محوریت ولایت فقیه و حمایت همه جانبه مردمی فداکار و با همبستگی ملی که رمز پیروزی ملت شریف ایران در همه عرصه های انقلاب اسلامی بوده است، امکان پذیر خواهد بود ان شاءالله تعالی.

کد خبر 586649 برچسب‌ها مجلس خبرگان رهبری

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: مجلس خبرگان رهبری جمهوری اسلامی ایران مجلس خبرگان رهبری انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۷۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکومت‌های منطقه با جبهه مقاومت همراهی کنند

آیت‌الله محسن اراکی دوشنبه شب در آیین بزرگداشت شهید طالع یوسف‌اُف از شهیدان جبهه مقاومت اسلامی در مسجد مدرسه علمیه معصومیه قم عنوان کرد: این شهید والامقام پرچم برافراشته و از نماد‌های جبهه مقاومت است، جهان باید بداند که امروز، روزگار مقاومت است، و دوران عربده کِشی‌ها و ستم‌گری‌ها و جنایت‌های بی‌پاسخ استکبار جهانی به سر رسیده است.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: ما به استکبار جهانی و آمریکای جنایت‌کار و قدرت‌های اروپایی و جنایتکاران صهیونیست غاصب فلسطین اعلام می‌کنیم، آن دوران که شما می‌کُشتید و با لگد پایمال می‌کردید و با چکمه‌های خونین‌تان سینه مستضعفان را لِه می‌کردید، گذشت.

آیت الله اراکی در ادامه افزود: نهضت مقاومت نه تنها غرب آسیا، بلکه کشور‌های اروپایی و آمریکایی را در نوردیده است؛ حتی احمق‌های آمریکایی نیز می‌گویند، این خیزش دانشجویی آمریکایی با تحریک ایران است.

عضو شورای عالی مدیریت حوزه‌های علمیه کشور بیان کرد: امروز روز بیداری ملت‌ها است، نقطه آغازین نهضت مقاومت و خیزش بزرگ الهی پیروزی انقلاب اسلامی بود، ولی در این نقطه نماند، و از مرز‌های ایران عبور کرد.

او ادامه داد: آمریکایی‌ها نمی‌دانند این خیزش انسانیت و فطرت‌های پاک بشری است که تاکنون با تحمیق و تجهیز رسانه‌ای و توطئه‌های گوناگون در جهل و غفلت به سر می‌بردند و برای آنان حقایق وارونه جلوه داده شده بود.

آیت‌الله اراکی بیان کرد: پرده‌ها به نوعی کنار رفته‌اند، وجدان‌ها بیدار شده‌اند، بشریت خیزش نو یافته و دوران جهل و غفلت ملت‌ها سپری شده، امروز دوران بیداری ملت‌ها است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم همچنین تصریح کرد: ما به این حکومت‌های اطراف خودمان اعلام می‌کنیم، با ملت‌هایتان آشتی کنید، و با وجدان بشری همراه شوید، کسی با شما جنگ ندارد.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان: حکومت‌های منطقه با جبهه مقاومت همراهی کنند 

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان تاکید کرد: مقاومت اسلامی با حکومت‌های شما در جنگ نیست، ما کاری با شما نداریم، ما سر و کارمان با استکبار است، دشمن ما آمریکا و صهیونیسم است.

او ادامه داد: به فریب کاری‌های آمریکا گوش ندهید، آمریکا می‌خواهد شما را در برابر این حرکت مقاومت جهانی و اسلامی قرار دهد، بدانید اشتباه می‌کنید اگر این توطئه تحمیقی را باور کنید.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: چرا شما خودتان را خرج آمریکا و اسرائیل می‌کنید به نفع شماست که با ملت‌ها همکار و همراه باشید، و به عقل و شرف خودتان برگردید، چون منفعت دنیا و آخرت شما در این است.

عضو شورای مدیریت حوزه همچنین یادآور شد: ما به این کشور‌های گرداگرد خودمان اعلام می‌کنیم، اجازه بدهید ملت به خیابان بیایند، شما نیز از این حرکت مقاومت حمایت کنید تا ملت‌ها شما را دوست داشته باشند و شما را حمایت کنند.

عضو خبرگان رهبری بیان کرد: جریان مقاومت اسلامی امروز، چون سیلی است که بنیان استکبار را از بُن بر خواهد کَند. هیچ قدرتی چه آمریکا و چه اسرائیل و چه کشور‌های اروپایی و چه قدرت نظامی، اقتصادی و رسانه‌ای شما نمی‌تواند در برابر این سیل ویران‌گر استکبار و ظلم‌وستم موجود در منطقه و جهان ایستادگی کند، حاکمان کشور‌های اسلامی، کسی از شما حمایت نخواهد کرد.

استاد حوزه علمیه قم با ذکر این نکته که مقاومت اسلامی اختصاص به امت اسلامی و یا جغرافیای خاصی ندارد بیان کرد: مقاومت اسلامی امروز در قلب آمریکا به جوش آمده و پرچم مقاومت در ۸۰ دانشگاه آمریکا برافراشته شده است.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز جوانان آمریکایی و اروپایی برای اطفال مظلوم فلسطینی گریه می‌کنند و وجدان بشری برای خونی که مظلومانه به وسیله اسرائیل ریخته می‌شود، اشک می‌ریزد و می‌جوشد و این حرکت باز نخواهد ایستاد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۰۰ نفری سهمیه بیمه کارگران ساختمانی در کردستان
  • حکومت‌های منطقه با جبهه مقاومت همراهی کنند
  • انتخابات به نظام مشروعیت می‌بخشد
  • باقری:‌ گذر موفق ایران از نشیب وفرازها مرهون حکمت رهبر معظم انقلاب است
  • عملیات تادیب صهیونیست‌هاموجب تحکیم وحدت ملی وارتقای همدلی ملی شد
  • چالش‌های جدی «وعده صادق» برای سامانه تدبیر آمریکا در منطقه
  • آغاز مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری از اوایل خرداد
  • مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری اوایل خرداد آغاز می‌شوند
  • مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری دراوایل خرداد آغاز می‌شوند
  • تشکیل شوراها به منزله مشارکت مستقیم مردم در اداره امور شهرها است