Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، پیشنهاد محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی مبنی بر تدوین طرح‌های تربیتی، پرورشی و فرهنگی در حوزه مکتب شهید سلیمانی در نشست مشترک با علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، مدیرکل پرورشی وزارتخانه و برخی از مسئولان مورد توافق قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پورابراهیمی در این نشست ضمن تشکر و تقدیر از اقدامات خوب انجام شده در حوزه معاونت فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: ماموریت‌های نظام تعلیم و تربیت با توجه به هجمه جریان‌های خارجی علیه جمهوری اسلامی ایران در حوزه مباحث دینی و اعتقادی و فرهنگی، ماموریتی مهم و اساسی است.

وی اظهار داشت: در کنار نگاه به علم و توانمندی علمی دانش‌آموزان، جهت‌گیری آنها که مبتنی بر رویکرد تربیتی و فرهنگی است اصلی‌ترین موضوعات ما نظام در آموزش و پرورش محسوب می‌شود و طبیعتا در فضای دینی و اعتقادی انتظار این است آموزش و پرورش در این ماموریت‌ها همانند اقدامات خوبی که تاکنون انجام داده پیشگام و پیشتاز در تقویت و جهت‌گیری در حوزه مسائل اعتقادی و فرهنگی گام بردارد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با اشاره به جایگاه سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی در حوزه ماموریت‌های گام دوم انقلاب اسلامی بیان کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، مکتب شهید سلیمانی می‌تواند مبنای جامع و دقیقی از حوزه تعلیپم و تربیت را برای نسل جدید که علی رغم عدم ارتباط مستقیم با شهید سلیمانی اما به دلیل استقبال از این نگاه، رویکرد و فرهنگ می‌تواند مبنای خوبی برای بسیاری از تصمیم‌گیری‌ها باشد.

پورابراهیمی ابراز امیدواری کرد: امیدواریم بتوانیم در کرمان با جمع‌بندی موضوعات مبتنی بر رویکرد پرورشی، تربیتی و فرهنگی، سرفصل های این چارچوب را فراهم کنیم و بر اساس توافقی که با معاونت پرورشی و فرهنگی تربیتی وزارت آموزش و پرورش انجام شده، قرار است از این طرح‌ها به عنوان طرح‌های ملی در حوزه نظام تعلیم و تربیت استفاده شود.

همچنین در این نشست به پیشنهاد پورابراهیمی توافق شد با حضور تشکل‌های دانش‌آموزی نشست مشترکی در کرمان برگزار و منجر به طرح‌های جدید مبتنی بر رویکرد مکتب شهید سلیمانی شود و با هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش کرمان پیش نویس این طرح‌ها برای جمع‌بندی نهایی در نشست مشترک با معاونت پرورشی وزارتخانه نهایی شود.

همچنین پورابراهیمی طی نامه‌ای به معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به گستردگی مناطق محروم کرمان و وجود آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی مرتبط آن، خواستار تامین اعتبار طرح‌های پرورشی و فرهنگی در راستای کاهش معضلات در مناطق محروم استان کرمان شد.

انتهای پیام/3388/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: نماینده مردم کرمان و راور در مجلس محمدرضا پورابراهیمی طرح تربیتی و پرورشی مکتب شهید سلیمانی مکتب شهید سلیمانی پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۸۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی از معلمان مدرسه شهید حجه فروش همدان

در این مراسم، رسول شیدایی مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: مدرسه شهید حجه فروش در ابعاد تربیتی و آموزشی مدرسه‌ای نمونه و در بین ۱۰ مدرسه برتر استان همدان و ششمین مدرسه با رشد معدل آزمون نهایی است.

مسلم مخفی، فرماندار همدان هم توجه به هر دو مقوله آموزش و پرورش را در مدارس خواستار شد و گفت: مدارس باید به همه ابعاد تربیتی بپردازند و آینده سازان و مادران و پدرانی تکامل یافته و تربیت شده را وارد جامعه کنند.

سیدجواد حسینی، فرمانده سپاه ناحیه همدان هم گفت: تعلیم و تعلم را معلمان به عنوان یک عبادت انجام می‌دهند و لازمه این امر داشتن عشق و علاقه و پدری و مادری کردن برای نهال‌های آینده کشور است.

شهید حمید حجه فروش، ۱۲ آذر ۱۳۳۶ متولد شد، و با شروع دفاع مقدس تدریس را رها کرد و به دنبال خدمتی دیگر رفت، آموزش و پرورش نامۀ برگشت او و دیگر معلمان به محل کارشان را ارسال کرد؛ اما به حضورش در سپاه و بسیج بیشتر احساس نیاز می‌شد. با ماندنش موافقت کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • آزمون استخدامی مربیان و معلمان امور پرورشی و تربیتی در گیلان
  • پورثانی: کارنامه رشدی تربیتی دانش‌آموزان به‌زودی صادر می‌شود
  • صدور کارنامه رشدی تربیتی دانش‌آموزان؛ به زودی/ کاهش تنوع مدارس در دستور کار
  • آزمون استخدامی «معلم پرورشی» و «ورزش»
  • باید ریل‌گذاری در آموزش عالی تغییر کند/ سند آمایش استان کرمان در حوزه آموزش عالی تدوین می‌شود
  • ضرورت توجه جدی به مسائل تربیتی و پرورشی در آموزش‌وپرورش
  • نیمی از مدارس کشور مربی پرورشی ندارند
  • نیمی از مدارس کشور مربی پرورشی ندارند/ افزایش اردوهای دانش آموزی
  • نیمی از مدارس مربی پرورشی ندارند
  • قدردانی از معلمان مدرسه شهید حجه فروش همدان