Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-26@00:48:32 GMT

کلاهبرداری به بهانه فروش اقساطی خودرو

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۹۸۴۵۵

کلاهبرداری به بهانه فروش اقساطی خودرو

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی از دستگیری و انهدام باند کلاهبرداری که به بهانه فروش خودروی اقساطی مبالغ قابل توجهی کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد.

به گزارش ایران آنلاین ، سرهنگ کارآگاه علی کنجوریان گفت: چهاردهم دی ماه پرونده ای به دادخواهی یک شهروند خانم از دادسرای ناحیه 14 محلاتی به پایگاه ششم پلیس آگاهی ارجاع شد، محتوای پرونده حکایت از آن داشت که خانم شاکی، قصد خرید یک دستگاه خودرو 207 از طریق شرکتی تحت عنوان لیزینگ در آدرس پیروزی را داشته است که پس از عقد قرارداد و پرداخت مبلغ سی و یک میلیون تومان خبری از تحویل خودرو نمی شود که با مراجعه به آدرس شرکت متوجه می شود که مورد کلاهبرداری قرار گرفته است و شرکت دیگر فعالیتی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی عنوان کرد: با شروع تحقیقات در فاصله زمانی کوتاهی پرونده های مشابه دیگری علیه شرکت مذکور به دست رسید که به دلیل اهمیت یافتن موضوع، کشف حقیقت و شناسایی متهمان در اولویت و دستور کار کارآگاهان دایره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پایگاه ششم آگاهی قرار گرفت.
رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی ابراز داشت: در همین ارتباط با جمع آوری مدارک و مستندات از شاکیان و انجام استعلامات مربوطه و تحقیقات میدانی، مشخص شد شرکت مورد نظر بدون انجام تشریفات قانونی و از طریق حضوردر دفتر خانه اسناد رسمی به سه نفر به اسامی سهراب – احمد و اکبر انتقال یافته است که تصاویر افراد یاد شده استخراج و به رویت شاکیان پرونده رسیدکه همگی بیان داشتند صاحبان عکسها همان متهمان پرونده هستند.
این مقام انتظامی تصریح کرد: پس از شناسایی هویت متهمان با بهره مندی از تمامی ظرفیت های پلیسی و اقدامات علمی آدرس سهراب در تهرانسر شناسایی شد که بعد از اخذ دستور قضایی وی طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد و در بازجویی ضمن اعتراف به کلاهبرداری بیان داشت متهم احمد با تهیه امور مربوط به دفتر و اکبر با در اختیار گرفتن وجوه مالباختگان و کلاهبرداری با وی همدست بوده اند.
کنجوریان افزود: تحقیقات برای دستگیری متهمان دیگر ادامه یافت و در همین راستا مشخص شد متهمان اقدام به خرید سکه  طلا از صرافی ها نیز کرده اند که با هماهنگی مقام قضایی هر دوی آن ها در عملیات های جداگانه دستگیر شدند .
رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی در پایان گفتک متهمان با صدور قرار مناسب روانه زندان شده و پرونده تکمیلی با شناسایی یازده نفر دیگر از شاکیان به ارزش تقریبی نیم میلیارد تومان، در اختیار مقام قضایی قرار گرفت.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: پایگاه ششم پلیس آگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۸۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت کلاهبردار معامله خودرو در آبادان

سردار سید محمود میرفیضی فرمانده انتظامی خوزستان گفت: بدنبال ارجاع یک فقره پرونده کلاهبرداری از طریق خرید و فروش خودرو و کشیدن چک بلامحل در شهرستان آبادان تیم ویژه‌ای از اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.

متهم با استفاده از شگرد‌های مختلف و دادن چک، اعتماد را جلب کرده و برای تحویل خودروی خارجی مقدار قابل توجهی پول دریافت کرده است.

ماموران پلیس با بهره‌برداری از بانک‌های اطلاعاتی و انجام اقدامات فنی و پلیسی هویت کلاهبردار در شهرستان آبادان را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی در یک عملیات کاملا غافلگیرانه آن را در مخفیگاه خود دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان خوزستان با بیان اینکه ارزش کلاهبرداری حدود ۶۵ میلیارد ریال برآورد می‌شود گفت: با تشکیل پرونده متهم به همراه مالباختگان برای انجام مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری یک بیلیون و ۹۰۰ میلیارد ریالی با وعده خرید خودرو
  • کلاهبرداری ۱۹۰ میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو
  • دستگیری مردی که به بهانه شرکت در مراسم ترحیم مادرش به زنان تعرض می‌کرد
  • دستگیری سارقان محتویات خودرو و کشف ۲۰ پرونده سرقت
  • قاچاق دختران به بهانه مسابقه / دستگیری ۸ زن و ۲ مرد از سرشبکه‌های اصلی پرونده سایه
  • از کلاهبرداری به بهانه فروش سوالات کنکور تا مرگ ۳ نفر در حادثه رانندگی در فارس
  • بازداشت کلاهبردار معامله خودرو در آبادان
  • بازداشت کلاهبردار خرید و فروش خودرو در آبادان
  • شناسایی ۳۰۰ فقره تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور ۱۴۰۳
  • فروش اقساطی تاکسی برقی آغاز شد + قیمت و شرایط فروش