Web Analytics Made Easy - Statcounter

اولین نسخه پیش‌نمایش ویژه توسعه‌دهندگان اندروید ۱۲ هم اکنون در دسترس است، اگرچه لیست موبایل‌های اندرویدی که می‌توان این نسخه از اندروید را روی آنها نصب کرد نسبتاً محدود است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ گوگل اعلام کرده است که در نسخه بعدی سیستم عامل تلفن همراه خود، پیش‌نمایشی را برای نخستین بار به‌روزرسانی کرده است که اندروید جدید، از لحاظ بصری تقویت شده و نیز امن‌تر شده است، این پیش نمایش برای توسعه‌دهندگان درنظر گرفته شده است و نسخه بتای این اندروید نیز تابستان وارد بازار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیستم عامل جدید پیشتیبانی از "AVIF" را ارائه می‌کند که فرمت تصویری مبتنی بر "AVI" کیفیت بسیار بالاتری را در مقایسه با "JPEG" دارد.

تصویر بی‌کیفیت با JPEG

تصویر با کیفیت AVIF

اندروید 12 از کپی‌کردن و جای‌گذاری آسان محتوای غنی مانند تصاویر و ویدئو پشتیبانی می‌کند، این بروزرسانی شامل چندین مورد ارتقا Audio  و فایل‌های صوتی، از جمله افزایش پشتیبانی از حداکثر 24 کانال صوتی و بهبود پشتیبانی از قالب‌های صوتی است؛ توسعه‌دهندگان می‌توانند از یک ابزار بازخورد لمسی استفاده کنند تا ارتعاشات تلفن‌های شما را به صداهای خاص متصل می‌کند، گوگل می‌گوید توسعه‌دهندگان می‌توانند از این ویژگی برای شبیه‌سازی زمین‌های ناهموار در یک بازی مسابقه‌ای استفاده کنند یا از برخورد لمسی برای شناسایی تماس‌گیرندگان فقط از طریق الگوهای لرزش استفاده کنند.

بیشتر بروزرسانی‌های اندروید تغییر اندکی در اعلانات ایجاد می‌کنند و این مورد هیچ تفاوتی با بروزرسانی‌های گذشته ندارد و گوگل می‌گوید در حال اجرای چند تغییر زیبا و بهینه‌سازی در کشوی اعلانات، انتقال و انیمیشن‌ها است؛ گوگل در اندروید 12 کنترل نوار اعلان‌ها را تقویت می‌کند و به توسعه‌دهندگان اجازه‌ می‌دهد به جای اینکه کل بلوک با یک موضوع سفارشی را اشغال کنند اینبار به یک محدوده کوچکتر محدود شوند و این باعث می‌شود که اعلان‌ها در کل سیستم سازگارتر شود؛ گوگل در حال اجرای رابط کاربری جدید یا حداقل یک سرویس موضوعی در اندروید 12 است اما به نظر نمی‌رسد این مورد به طور کامل در این نسخه‌ی بتا گنجانده شود.

گوشی‌هایی که تا الان از اندروید 12 نسخه مخصوص توسعه‌دهندگان پشتیبانی می‌کنند شامل موارد Pixel 4 / 4 XL ،Pixel 3a / 3a XL ، Pixel 3 / 3 XL، Pixel 4a / 4a 5G، Pixel 5 است اما در آینده گوشی‌های بیشتری به این لیست اضافه خواهند شد.

این اولین پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان Android 12 است و طی چند ماه آینده، نسخه‌های پیش‌نمایش توسعه‌دهنده بیشتری قبل از انتقال Android 12 به وضعیت بتا منتشر می‌شود؛ هنگامی که  Android Beta در دسترس قرار گرفت، تعداد دستگاه‌هایی که می توانند Android 12 را نصب کنند هم افزایش می‌یابد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جنگ "گوگل" با استرالیا به دلیل دریافت هزینه پخش اخبار

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: گوگل علم و تکنولوژی علمی گوگل علم و تکنولوژی علمی توسعه دهندگان اندروید 12 پیش نمایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۸۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین کتابخانه دیجیتال ملی جهان در فنلاند راه‌اندازی شد

فنلاند در راستای طرح دیجیتالی کردن خدمات، نخستین کتابخانه الکترونیک جهان را راه‌اندازی کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کتابخانه ملی فنلاند خدمات کتابخانه الکترونیکی خود را راه‌اندازی کرده است که به عنوان یک پلتفرم پیشگام در جهان معرفی شده است. در حال حاضر، این شبکه برای ۸۵ درصد از ساکنان فنلاند در دسترس خواهد بود. این کتابخانه الکترونیکی به عنوان یک برنامه قابل دانلود برای گوشی‌ها و تبلت‌ها در دسترس است و به کاربران امکان می‌دهد کتاب‌های الکترونیکی، صوتی و مجلات دیجیتال را امانت بگیرند. این کشور، رویکرد دیجیتال را برای در دسترس قرار دادن هرچه بیشتر خدمات مرتبط با کتاب انجام داده است تا هرچه بیشتر فرهنگ کتابخوانی را ترویج دهد.

به جای کارت کتابخانه، هنگام اولین ثبت‌نام برای سرویس از احراز هویت پیشرفته استفاده می شود. هر کسی که شهرداری محل سکونتش به این سرویس ملحق شده است، می‌تواند از کتابخانه الکترونیکی استفاده کند. هزینه این خدمات به ازای هر ساکن برای شهرداری ها ۰.۷ یورو است.

بر اساس گزارش ها، سرویس مشابه و در عین حال متفاوتی در دانمارک نیز توسعه یافته است و این ایده در سایر کشورهای شمال اروپا نیز در حال اجراست.

به عنوان یک سرویس جدید، مدیران پروژه هنوز نمی‌دانند که چگونه این رویکرد در آینده توسعه خواهد یافت. فقط زمان نشان می‌دهد که کدام اقلام بیشتر برای استقراض درخواست می‌شوند. کاربران برنامه همچنین می‌توانند بازخورد خود را در مورد این سرویس ارسال کنند و به پیشرفت بعدی آن کمک کنند.

به نظر می‌رسد که کتابخانه الکترونیکی نیز از بعضی مشکلات ذاتی کتابخانه های قدیمی رنج می‌برد، به‌ویژه این واقعیت که کاربران احتمالاً باید مدتی منتظر بمانند تا مطالب جدید منتشر شده برای امانت در دسترس قرار گیرند.

اما نکته مهم این است که مطالب خواندنی به زبان های فنلاندی، سوئدی و انگلیسی در دسترس خواهد بود.

کد خبر 749601

دیگر خبرها

  • اولین خوابگاه متاهلی دانشگاه خلیج فارس افتتاح شد
  • ایموجی صوتی؛ قابلیت بسیار عجیب نرم‌افزار تماس اندروید/ فیلم
  • ایموجی صوتی؛ قابلیت بسیار عجیب نرم‌افزار تماس اندروید
  • اولین کتابخانه ملی دیجیتال جهان در فنلاند راه‌اندازی شد
  • اولین کتابخانه دیجیتال ملی جهان در فنلاند راه‌اندازی شد
  • افشای اطلاعات جدید درباره آیفون 16
  • گردشگری اولین رکن سند توسعه و پیشرفت نایین است
  • امکان نصب همزمان دو اپلیکیشن در اندروید فعال شد
  • اپل با هوش مصنوعی به میدان می‌آید
  • نصب همزمان ۲ اپ در موبایل اندروید ممکن شد