Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-01@23:40:10 GMT

وضع عوارض کشورهای همسایه برای میلگرد ایران

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۹۸۸۷۷

وضع عوارض کشورهای همسایه برای میلگرد ایران

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، اقدامات نوردکاران طی ماه های گذشته یعنی خرید شمش فولاد با قیمت دستوری و ارزان و صادرات میلگرد ارزان به کشورهای همسایه با انتقاد شدید فعالان صنعت فولاد روبه رو شده چراکه پس وضع عوارض 99 دلاری عراق بر روی میلگرد صادراتی ایران، افغانستان نیز به دنبال وضع عوارض 85 دلاری بر روی این محصول است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کیوان جعفری طهرانی در میزگرد "تعاملات دو حوزه فولاد و سنگ آهن، چالش ها و راهکارها و صاردات در دوره پسا ترامپ" در یازدهمین همایش چشم اندازی صنعت فولاد و سنگ آهن با بیان اینکه بخشنامه هایی که صادر می شوند سبب تغییر سیاست و قانون سایر کشورها می شود. برای مثال ترکیه در سال 2018 عوارضی را بر روی شمش فولاد ایران وضع کرد و این عوارض هنوز هم حذف نشده و باقی مانده است.

این کارشناس ارشد بازار فولاد و سنگ آهن افزود: از 3 ماه پیش هم به واسطه تفاوت فاحش 25 تا 30 دلاری قیمت بیلت و میلگرد، عراق 99 دلار عوارض بر روی میلگرد صادراتی ایران وضع کرد و افغانستان نیز به دنبال وضع عوارض 85 دلاری بر روی میلگرد صادراتی ایران است در حالی که این کشور بازار 1.5 میلیون تنی میلگرد را دارد و درصورت وضع این عوارض شرایط دشوار می شود.

این صحبت های جعفری طهرانی در راستای اعمال قیمت دستوری و ارزان میلگرد در بازار داخلی است که سبب شده صادرات ارزان نوردکاران به زیان اقتصاد و کشور تمام شده و عاملی بر وضع تعرفه از سوی کشورهای مختلف جهان بوده است.

مشکلات صادرات میلگرد ارزان

در ادامه این همایش، وحید یعقوبی مدیر اجرایی انجمن فولاد گفت: در سه سال گذشته فقط در سه روز قیمت فولاد از قیمت های معادل جهانی بالاتر رفت و این عدد تنها یک تا دو درصد بود اما برخی مسوولان مدام بر این موضوع تاکید دارند.

وی افزود: از اول امسال میانگین قیمت شمش CIS بالغ بر 467 دلار بود درحالی که با فشار به فولادسازان، این شمش در بورس کالا 424 دلار فروخته شد که 10 درصد پایین تر از نرخ های بین المللی است. از این رو چرا باید شمش را با قیمت پایین در بازار داخل عرضه کرده و میلگرد ارزان صادر کنیم و سوبسید را به جیب واردکنندگان بریزیم.

یعقوبی ادامه داد: قیمت فولاد تا آذر ماه امسال 23 درصد پایین تر از قیمت های جهانی بوده است. به عقیده من قیمت شمش را باید آزاد گذاشت و با قیمت واقعی عرضه کرد تا به تبع آن قیمت مواد معدنی نیز واقعی تر می شود.

با اقدام نوردکاران، یارانه گاز به عراقی ها رسیده است

همچنین احسان دشتیانه عضو هیات مدیره ذوب آهن اصفهان در این همایش گفت: میلگرد ایران 490 دلار فوب صادر می شود درحالی که شمش 460 دلار در بورس معامله می شود و این یعنی یارانه گازی که مسوولان اعلام می کنند نباید به فولادی ها داده شود را به عراقی ها داده ایم و دلیل آن چیزی نیست جز همین قیمت گذاری دستوری.

در پایان گفتنی است این روزها موج انتقادها نسبت به خرید شمش ارزان از سوی نوردکاران طی ماه های گذشته و فروش میلگرد در بازار سیاه و صادرات با نرخ های ارزان به راه افتاده است که در این باره انجمن تازه تاسیس نوردکاران باید پاسخگوی عواقب اقدامات خود و ضربه به صنعت فولاد کشور باشد.

پربیننده ترین برنامه فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای تخفیف کالاها در آستانه سال نو کاهش ارزش ۲.۴درصدی طلا طی هفته گذشته افزایش ٩٠درصدی تولید کارخانه‌ کاشی و سرامیک سعدی/ افزایش دوبرابری اشتغال در سه سال آینده وعده برخورد با مافیای فولاد چه شد؟ افزایش تولید لوازم خانگی

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: میلگرد وضع عوارض بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۸۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از ارزان‌ترین گوشی تاشو دنیا با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی

بلک‌ویو ارزان‌ترین گوشی تاشدنی جهان را به نام Blackview Hero 10 در ماه می (اردیبهشت و خرداد) رونمایی خواهد کرد. گوشی هیرو ۱۰ در آستانه‌ی رونمایی رؤیت شده است؛ اما قیمت گوشی هنوز مشخص نیست.

قیمت گوشی بلک ویو مدل هیرو ۱۰ قرار است ۴۰۰ یورو (حدود ۴۲۵ دلار) باشد. این دستگاه مقام ارزان‌ترین گوشی تاشدنی جهان را ازآن خود می‌کند.

قیمت گوشی نوبیا فلیپ که زمانی ارزان‌ترین گوشی تاشدنی بود، ۶۰۰ دلار است و قیمت گوشی انرجایزر مدل آلتیمیت U660S که هم‌اکنون ارزان‌ترین تاشدنی جهان است، به حدود ۵۴۰ دلار می‌رسد.

گوشی هیرو ۱۰ به صفحه‌نمایش ۶٫۹ اینچی اولد با وضوح ۲٬۵۶۰ در ۱٬۰۸۰ پیکسل و عمق رنگ ۱۰ بیتی مجهز است و حداکثر روشنایی آن به ۱٬۳۰۰ نیت می‌رسد. این نمایشگر با لولای قطره‌ای تا می‌شود و حداکثر ۲۵۰٬۰۰۰ بار تا‌شدن را جواب می‌دهد. ابعاد گوشی در هنگام بازشدن ۱۶۹٫۰ در ۷۵٫۷ در ۸٫۱ میلی‌متر و وزن آن ۱۹۸ گرم است.

نمایشگر‌ی دایره‌ای درکنار دوربین دوگانه در پنل پشتی هیرو ۱۰ وجود دارد. دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی و درکنار آن دوربین ۸ مگاپیکسلی فوق‌عریض قرار گرفته است. دوربین سلفی گوشی ۳۲ مگاپیکسلی است.

پردازنده‌ی گوشی جدید بلک‌ویو هلیو G99 است. رم گوشی ۱۲ گیگا‌بایت (LPDDR4X) و فضای ذخیره‌سازی آن ۲۵۶ گیگابایت (UFS 2.2) خواهد بود. این گوشی شبکه‌ی 4G را پشتیبانی می‌کند و به 5G دسترسی نخواهد داشت.

هیرو ۱۰ با رابط کاربری DokeOS 4.0 و سیستم‌عامل اندروید ۱۳ و وعده‌ی سه سال به‌روزرسانی عرضه می‌شود و امسال اندروید ۱۴ را دریافت می‌کند.

مقالات مرتبط   انرجایزر با کنارزدن نوبیا، ارزان‌ترین گوشی تاشو دنیا را به‌نمایش گذاشت   ارزان‌ترین گوشی تاشو دنیا ماه آینده رونمایی می‌شود؛ هم‌قیمت محصولات میان‌رده؟

باتری گوشی تاشدنی بلک‌ویو ۴٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی است و از شارژ ۴۵ واتی پشتیبانی می‌کند. بلندگوهای استریو و NFC و جایگاه دو سیم‌کارت از دیگر ویژگی‌های این گوشی هستند.

گوشی هیرو ۱۰ قاب آلومینیومی دارد و بخش پشتی‌اش با چرم گیاهی پوشیده شده است. این گوشی در رنگ‌های ارغوانی و مشکی عرضه می‌شود.


منبع : زومیت

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • سئو حرفه و خدمات سئو سایت چه تفاوتی دارند
  • باید برای رفع تعهد ارزی از کشورهای همسایه ریال را به رسمیت بشناسیم
  • قیمت طلا و سکه امروز ۱۲ اردیبهشت؛ سکه ۷۰۰ هزار تومان ارزان شد
  • سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی باید در کنار تعاملات امنیتی با کشور هدف پیگیری شود
  • قیمت خودرو امروز ۱۱ اردیبهشت + جدول
  • قیمت خودرو امروز ۱۱ اردیبهشت +جدول
  • نحوه ساخت آسان یک قفل با میلگرد (فیلم)
  • رونمایی از ارزان‌ترین گوشی تاشو دنیا با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی
  • نحوه خرید بلیط چارتر به مقصد دبی
  • امارات ولش کن، ما اماراتش کردیم | کدام کشورهای همسایه را آباد کردیم؟ | فیلم