Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناهید شفیعیان گفت: 63 درصد شاغلین کشور مردان هستند، رعایت پروتکل های بهداشتی در محیط کار به ویژه برای مردان یک ضرورت است .

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛ شفیعیان در گفت وگو با رسانه ها ،اظهار کرد: طبق آخرین آمار حدود63 درصد از شاغلین کشور را مردان تشکیل می دهند.

او با اشاره به این موضوع که محیط های کاری کانون انتشار ویروس کووید 19 هستند، عنوان کرد: این موضوع توجه بیشتر مردان در محیط کار به رعایت پروتکل های بهداشتی نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شفیعیان تصریح  کرد: مشاغل کم مهارتی مانند حمل و نقل، تهیه مواد غذایی، انبارداری، ساخت و ساز و کار در کارخانه در بین مردان بیش تر دیده می شود و متأسفانه با مرگ و میر بیشتر نیز همراه هستند.

او گفت: با توجه به این که مردان قشر مهم تأمین کننده مایحتاج خانوارها هستند باید بر حفظ سلامتی این گروه در محیط های کاری نظارت ویژه داشت.

مدیر گروه بهداشت حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی لرستان خاطر نشان کرد:  در این راستا بیش از 170 پروتکل بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا در محیط کار از طرف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تدوین و ابلاغ شده است.

شفیعیان بیان کرد: رعایت فاصله ی مجاز بین پرسنل و کارگران، به کارگیری وسایل حفاظتی، گندزدایی اصولی محیط های کاری، کنترل های فنی و مهندسی در جهت کاهش ارتباطات انسانی، مدیریت استاندارد شیفت های کاری و توجه ویژه به تهویه کافی هوا در فضاهای سربسته و اماکن پرازدحام مهم ترین این پروتکل ها هستند.

او خاطر نشان  کرد: به منظور کنترل رعایت پروتکل های ابلاغی در محیط های کاری به ویژه فضای کارخانجات گشت های نظارتی متشکل از کارشناسان بهداشت حرفه ای معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی، کارشناسان اداره کار و رفاه اجتماعی، اداره کل صمت و همچنین سازمان تأمین اجتماعی به صورت منظم انجام می شود.

مدیر گروه بهداشت حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی لرستان  تاکید کرد: به موازات این گشت ها، کارشناسان بهداشت حرفه ای متشکل از 72 نفر در مراکز بهداشت شهرستانها نیز کارخانجات و مراکز کاری تحت پوشش خود را نظارت می کنند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا در ایران دانشگاه علوم پزشکی لرستان بهداشت حرفه ای رعایت پروتکل بهداشت حرفه ای محیط های کاری محیط کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۸۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توانمندسازی خانواده‌ها در زمینه سواد سلامت

فرشید رضایی سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد:  سواد سلامت رسانه از جمله مقوله های مهم سواد سلامت برای توانمندسازی جامعه و سازمان ها است که جای خالی آن و ضرورت توانمندسازی خانواده ها و دانش آموزان در مورد سواد سلامت رسانه، پس از همه گیری کووید-۱۹ بیش از پیش مشخص شده است.

وی بیان کرد: پیدایش ویروس جدید کرونا در سال ۲۰۱۹ و همه گیری جهانی بیماری تنفسی کووید-۱۹ یکی از بزنگاه های مهم تاریخ بهداشت جهان محسوب می شود. علاوه بر همه گیری بیماری تنفسی در ۴ سال اخیر، همه گیری اطلاعات نادرست و شایعات و باورهای نادرست بهداشتی نیز باعث رنج و مرگ هزاران نفر در جهان شد. ناکافی بودن سواد سلامت رسانه ی مردم جهان پاشنه ی آشیل برنامه های بهداشت در برابر این ویروس شناخته شد.

رضایی ادامه  داد: فرهنگ سلامت بعنوان یکی از اثرگذارترین حوزه ها در سلامت جامعه بسیار تحت تأثیر و تعامل دو سویه با فضای تبلیغاتی و رسانه ها است.

سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی افزود: توانمندسازی مادران و دانش آموزان و سفیران سلامت طلبه جزو اولین برنامه های توانمندسازی در زمینه سواد سلامت رسانه است.

وی افزود: در دوران پاندمی و گسترش اطلاعات نادرست بهداشتی مجهز بودن آحاد جامعه بویژه مادران خانواده و کودکان و نوجوانان می تواند سپر حفاظتی مهمی برای سلامت جامعه باشد. ارتقای سلامت جامعه و اعتلای فرهنگ سلامت در گرو افزایش سواد سلامت جامعه و توانمندی و مشارکت مردمی است و به همین دلیل بهبود سواد سلامت رسانه از اولویت های آموزش بهداشت محسوب می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • ضرورت توانمندسازی خانواده‌ها در زمینه سواد سلامت
  • اقدام عجیب وزارت بهداشت؛ تعیین سهمیه دارویی داروخانه‌ها براساس حجاب!
  • واقعا آب چاه بخوریم بهتر از آب‌معدنی است؟ | روغن‌های زیرو ترانس تاییده بهداشت دارند
  • وزارت بهداشت: سهمیه دارویی داروخانه‌ها براساس وضع حجاب تعیین می‌شود!
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • فرار کانون سردفتران از شفاف‌سازی عملکرد مالی
  • امحای ۲۰۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در میاندوآب
  • سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد