Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالرسول همتی گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا، ۶۳۰ هزار و ۷۶۱ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۱۷۳ هزار و ۹۳۲ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

او افزود: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی، ۳۰ هزار و ۳۶۷ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۲ هزار و ۶۰۲ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع ۱۷۶ هزار و ۵۳۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همتی مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علائم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را نیز ۵۳۳ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۹۰ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

او در ادامه با اعلام جان باختن پنج هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را سه هزار و ۲۲۴ نفر اعلام کرد.

معاون بهداشت دانشگاه همچنین از بهبودی ۱۶۸ هزار و ۴۶۸ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

اعلام آمار مبتلایان کووید۱۹ در شهر‌های فارس

معاون بهداشت دانشگاه با اعلام آمار بیماران شناسایی شده از ابتدای شیوع کرونا به تفکیک شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از مجموع بیماران شناسایی شده، ۸۶۴۸۷ مورد مربوط به شیراز، ۴۹۲۸ مورد کازرون، ۴۲۶۳ مورد مرودشت، ۳۱۲۳ مورد ممسنی،۲۸۶۴ مورد فیروزآباد، ۲۸۷۹ مورد داراب، ۲۶۴۰ مورد آباده، ۲۵۴۵ مورد کوار، ۱۹۷۲ مورد سپیدان، ۱۸۳۳ مورد استهبان، ۱۷۲۲ مورد کوهچنار، ۱۷۲۷ مورد نی ریز، ۱۵۶۴ مورد زرین دشت، ۱۵۶۷ مورد قیر و کارزین، ۱۴۸۹ مورد اقلید، ۱۶۰۶ مورد لامرد، ۱۳۸۸ مورد خرمبید، ۱۲۰۸ مورد رستم، ۱۱۵۵ مورد زرقان، ۱۱۵۴ فراشبند، ۱۱۳۹ مورد پاسارگاد، ۱۰۶۴ مورد خرامه، ۹۷۲ مورد ارسنجان، ۸۱۹ مورد مهر، ۶۷۸ مورد سروستان، ۵۹۲ مورد بوانات،۶۳۶ مورد بختگان، ۵۷۱ مورد بیضا و ۴۷۱ مورد مربوط به سرچهان بوده است.

همتی با توجه به روند افزایشی مراجعان به مراکز منتخب ۱۶ ساعته و افزایش افراد بستری در مراکز درمانی، از مردم خواست با جدیت بیشتری شیوه‌نامه های بهداشتی را رعایت کنند تا روز‌های بهتری داشته باشیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس علوم پزشکی شیراز شناسایی شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۸۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک طلا و یک نقره وزنه برداری نوجوانان کشور برای دختران همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ تارا درویشی وزنه بردار دسته ۶۴ کیلوگرم استان همدان موفق شد در حرکات یک ضرب و دوضرب و مجموع سه نشان طلا را به خود اختصاص دهد.

درویشی حدنصاب ورودی تیم ملی نوجوانان را هم کسب کرد.

مهسا قیاسی وزنه‌بردار دسته ۵۵کیلوگرم استان همدان هم در یکضرب، دوضرب و مجموع موفق به کسب سه نشان نقره و سکوی دوم مسابقات شد.

مسابقات وزنه برداری قهرمانی نوجوانان ایران در بخش دختران، شانزدهم تا نوزدهم اردیبهشت به میزبانی سالن امام علی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان در حال برگزاریست.

دیگر خبرها

  • یک طلا و یک نقره وزنه برداری نوجوانان کشور، سهم دختران استان همدان
  • یک طلا و یک نقره وزنه برداری نوجوانان کشور برای دختران همدان
  • قیمت خودرو امروز ۱۷ اردیبهشت +جدول
  • آدم ربایی در شیراز
  • فروش ۱۹۰ کیلو طلا در حراج امروز
  • سهم ۴۹ درصدی شهری کرمان در تصادفات فوتی درون شهری
  • فروش ۱۹۰ کیلو طلا در حراج امروز +قیمت
  • ثبت ۱۵ هزار و ۹۴۹ ماموریت اورژانسی در هفته گذشته
  • خشکسالی در 22 استان کشور! بارش‌ها 8.9 درصد کاهش یافت
  • کاهش ۹۳.۵ میلیمتری بارش‌ها در تهران