Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-05@13:10:04 GMT

مشکل آلودگی آب راز و جرگلان حل شده است

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۹۹۱۲۷

مشکل آلودگی آب راز و جرگلان حل شده است

مهدی امانی گفت: با توجه به ارتقای سیستم های کلرسنجی و تجهیز روستاها به سیستم کلرزنی شامل کلرزن گازی و برقی طی آذرماه تاکنون مشکل آلودگی آب شرب روستاها و شهرهای راز و جرگلان مرتفع شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی امانی، مدیر شرکت آب و فاضلاب شهرستان راز و جرگلان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری راز و جرگلان با اشاره به آلودگی آب که در فصل تابستان در شهرستان راز و جرگلان وجود داشت، اظهار کرد: در این راستا جهت رفع آلودگی آب 6 روستای حبک، علی آباد، گوینیک، بشدره، امام دره و عبدل آباد مجهز به سیستم کلر زنی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: علاوه بر این  ۲۰ مورد تعمیر سیستم کلرزنی گازی، ۴۵ مورد تعمیر و راه اندازی سیستم های کلر زن برقی و قطره ای و ماهیانه ۲۲۰ مورد نمونه برداری میکروبی از منابع شامل مخازن و شبکه توزیع در این مدت صورت گرفت، همچنین در ماه ۳۵۰ کیلوگرم پرکلرین (کلرخشک) و ۶ کپسول ۴۵ کیلویی گاز کلر مورد استفاده قرار گرفته است.

این مقام مسئول در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه چه میزان برای کلرزنی و رفع آلودگی آب شهرستان هزینه شده است، گفت: ۷۴ میلیون تومان جهت تجهیز شهرها و روستاهای شهرستان به سیستم کلرزنی هزینه شده است.

امانی خاطرنشان کرد: با توجه به ارتقای سیستم های کلرسنجی و تجهیز روستاها به سیستم کلر زنی شامل کلر زن گازی و برقی در آذرماه تاکنون مشکل آلودگی آب شرب روستا ها و شهر های راز و جرگلان مرتفع شده است.

وی یادآور شد: در حال حاضر در آخرین کلرزنی که در دی ماه انجام شده درصد کلرزنی روستاها ۱۶ . ۹۴درصد از طرف شبکه بهداشت شهرستان اعلام و تایید شده و درصد کلر زنی شهر های غلامان، یکه سعود و راز ۹. ۹۶درصد که کسب رتبه عالی بوده تایید و گزارش شده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: راز و جرگلان سیستم کلر آلودگی آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۹۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات آلودگی هوا در شهرهای خوزستان

بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور هوای شهر هندیجان در وضعیت قرمز و اهواز در وضعیت نارنجی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان و بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، وضعیت هوا امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ منتهی به ساعت ۱۰:۰۰ بر اساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، در ایستگاه‌های شهر هندیجان ۱۵۳ میکروگرم بر مترمکعب در وضعیت قرمز و آلوده برای عموم و شهر اهواز از جمله استانداری ۱۳۴، حفاری ۹۸، نیوساید ۱۱۳، پادادشهر ۱۱۳ میکروگرم بر متر مکعب در وضعیت آلوده برای گروه‌های حساس قرار گرفت و بر این اساس افراد باید از فعالیت‌های خارج از منزل خودداری کنند.

بر اساس طبقه‌بندی پنج‌گانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

به گزارش ایمنا، کارگروه آلودگی هوای استان مدارس تمام مقاطع در شهرهای اهواز، باوی، کارون و حمیدیه را در روز دوشنبه به صورت غیرحضوری اعلام کرد و دیروز نیز مدارس شیفت صبح شهرهای اهواز باوی کارون خرمشهر آبادان و شادگان تعطیل شد.

کد خبر 750690

دیگر خبرها

  • اهواز رکورددار آلودگی هوا / شاخص کیفی ۲۱ شهر سالم و پاک است
  • پایداری شبکه برق شادگان
  • جزئیات آلودگی هوا در شهرهای خوزستان
  • تمام شهرستان‌های خراسان رضوی در آماده‌باش هستند
  • خط انتقال مخزن و ایستگاه روستا‌های پمپاز مجتمع ارسی متصل شد
  • مشکل تردد در شهر ایلام وجود ندارد
  • هوای تهران در شرایط قابل قبول
  • فعالیت‌های تاثیرگذاری برای رفع مشکل آب اصفهان در حال انجام است
  • فعالیت‌های تاثیرگذاری برای حل مشکل آب اصفهان در حال انجام است
  • تصویری از آلودگی کارخانه سیمان در دورود