Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- اگر بخواهیم مشارکت حداکثری در انتخابات 1400 صورت بگیرد چاره ای جز اجرایی کردن طرح "نامزد-کابینه" نداریم.
گروه سیاسی؛ زینب میرآخوری: حسین کنعانی مقدم، عضور شورای ائتلاف اصولگرایان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آریا پیرامون طرح ایده "نامزد - کابینه" اظهار داشت: مسلما شخصی که می خواهد نامزد ریاست جمهوری شود باید برای حل مسائل کشور برنامه داشته باشد، برنامه خود را مکتوب و ارائه کند وهر کدام از اعضای کابینه باید درخصوص برنامه های وزارت خانه خود به خواسته های مردم به درستی و روشنی پاسخ بدهند و اینکه برنامه های پیشنهادی خود را چگونه اجرا می کنند که مانند گذشته در حد حرف و شعار باقی نماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه اضافه کرد: طرح نامزد- کابینه را در دور قبل بنده مطرح کردم و در این دوره در حال حاضر در ‎شورای ائتلاف اصولگرایان مطرح شده است. این طرح به این صورت است که مردم در ‎انتخابات1400 نه فقط به یک نفر به عنوان رئیس جمهور بلکه به او و کابینه‌اش رای خواهند داد یعنی کابینه از قبل به مردم معرفی می شود تا مردم بدانند چه کسانی با چه توانمندی ها و تخصص هایی قرار است که بر مصدر امور کشور بنشینند. لذا باید از شخص محوری فاصله بگیریم و بیشتر برنامه محور و کابینه محور باشیم. البته شورای ائتلاف در خصوص این طرح هنوز به جمع بندی نرسیده است.
کنعانی مقدم در خصوص استقبال مردم از این طرح تاکید کرد: قاعدتا شفافیت برای مردم خیلی مهم است. مردم معتقدند کسی که به میدان می آید تنها اینکه چه جناح سیاسی از او حمایت می کنند مهم نیست. بلکه مردم رئیس جمهوری می خواهند که دولتی کارآمد تشکیل دهد و مشکلات کشور را حل کند نه اینکه خودش برای کشور به مشکل تبدیل شود.
وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم مشارکت حداکثری در انتخابات 1400 صورت بگیرد چاره ای جز اجرایی کردن طرح "نامزد-کابینه" نداریم.
این عضور شورای ائتلاف اصولگرایان درباره گمانه زنی ها در خصوص نامزدی آیت الله رئیسی در انتخابات 1400 از سوی اصولگرایان اظهار داشت: در خصوص کاندیداتوری آیت الله رئیسی از سوی شورای وحدت و ائتلاف گمانه زنی زیاد است اما هنوز در این خصوص و اجماع بر روی یک گزینه بحثی صورت نگرفته است. قطعا اگر به اجماع برسیم اعلام عمومی صورت خواهد گرفت. اما تا زمانی که نامزدها از سوی شورای نگهبان مورد تایید قرار نگیرند، معرفی گزینه ها کار درستی نیست.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کنعانی مقدم اصولگرایان طرح نامزد کابینه رئیسی انتخابات 1400 شورای ائتلاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۹۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجماع شورای وحدت برای حمایت از یک نامزد دور دوم انتخابات مجلس در مشهد

ایسنا/خراسان رضوی رئیس شورای وحدت در خراسان رضوی اعلام کرد که این شورا برای حمایت از یکی از دو نامزد دور دوم انتخابات مجلس در مشهد به اجماع رسیده است.

حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص برنامه‎‌ شورای وحدت خراسان رضوی برای حمایت از یکی از دو نامزد مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد، اظهار کرد: در جلسه‌ای که دو روز پیش با حضور آقایان اخلاقی و معتمدی‌فر (دو نامزد مرحله دوم انتخابات در مشهد) برگزار شد، ما برنامه‌های هر دو را بررسی کردیم و برای حمایت از یک کدام به جمع‌بندی رسیدیم و پس از آغاز مهلت قانونی تبلیغات، طی اطلاعیه‌ای اعلام می‌کنیم.

وی در خصوص احتمال اجماع تمام تشکل‌های اصولگرای مشهد بر سر یک نامزد، عنوان کرد: تشکل‌هایی که زیرمجموعه شورای وحدت هستند، برای حمایت از یک نامزد خاص به اجماع رسیده‌اند، اما در مورد سایر تشکل‌ها تا جایی که اطلاع دارم هنوز جلسه‌ای در این خصوص برگزار نکرده‌اند و هنوز حتی معلوم نیست که آیا می‌خواهند مجددا از نامزد دور نخست خود حمایت کنند یا خیر.

رئیس شورای وحدت در خراسان رضوی با تاکید بر اهمیت حضور گسترده مردم در دور دوم انتخابات مجلس، بیان کرد: در چند وقت اخیر ما یک نمایش بی‌نظیر از اقتدار کشورمان در سطح بین‌الملل را دیدیم. در چنین شرایطی تقویت اقتدار سیاسی در داخل از اهمیت مضاعفی برخوردار می‌شود که در گرو حضور گسترده مردم در انتخابات است.

ترقی ادامه داد: مردمی که به اقتدار خارجی کشور ایمان دارند و عملیات چندی قبل نیروهای مسلح در حمله به رژیم صهیونیستی برایشان غرور آفریده، باید در عرصه داخلی هم برای تقویت اقتدار کشور تلاش کنند. در شرایط فعلی و پس از اتفاقات اخیر، مردم امیدوارتر شده‌اند و همین زمینه خوبی خواهد بود برای مشارکت گسترده در انتخابات ۲۱ اردیبهشت تا حداقل همان میزان مشارکت انتخابات اسفندماه مجدداً حاصل شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس
  • فهرست شورای ائتلاف با شروع زمان تبلیغات منتشر می‌شود
  • اجماع شورای وحدت برای حمایت از یک نامزد دور دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • ضبط مناظره‌های تلویزیونی نامزد‌های انتخابات مجلس در مازندران
  • ضبط برنامه تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات دور دوم مجلس در صدا و سیمای مرکز آبادان
  • ضبط مناظرات دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • ابتکار عمل رسانه ملی در انتخابات، مشارکت آگاهانه مردم را رقم زد
  • نامزدهای مورد حمایت شورای وحدت در دور دوم انتخابات مجلس اعلام می شود
  • تایید اعتبارنامه ۶ منتخب مردم گلستان در مجلس توسط هیأت اجرایی
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است