Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی بعد از ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی بنیاد غدیر، با بیان اینکه در راستای ترویج فرهنگ غدیر این بنیاد باید با بنیاد نهج البلاغه همکاری داشته باشد، اظهار داشت: یکی از وظایف بنیاد غدیر، تربیت نیروهای تخصصی در عرصه غدیر و نهج البلاغه در سطح استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این وظیفه ذاتی ما طلاب است که مروج احکام شریعت باشیم، چه بنیاد غدیر باشد، یا نباید و چه با مشکلات مالی دست و پنجه نرم کنیم یا خیر.

نماینده ولی فقیه در استان همدان خواستار توسعه کلاس‌ها و همایش‌ها در حوزه ترویج غدیر شد و گفت: حضور شخصیت‌های برتر و محققان بزرگ در استان می‌تواند برآیند‌های اجتماعی خوبی را به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به تولید کلیپ‌هایی با محتوای غدیر توسط این بنیاد، عنوان کرد: قطعا هر یک از روحانیون با اقشار مختلف مردم دارای ارتباط هستند و لذا کمترین کار در عرصه غدیر نیز می تواند نشر دادن همین کلیپ‌هایی است که به صورت تخصصی در این حوزه تولید شده است.

شعبانی در قسمتی از صحبت‌های خود با اشاره به گلایه‌های طلاب در زمینه مسائل اقتصادی یادآور شد: قسمت مهمی از مشکلات اقتصادی به ساختارهای اقتصادی و وابستگی کشور به نفت برمی‌گردد، بنابراین به همین دلیل است که رهبری بر روی کار آمدن یک دولت جوان انقلابی تاکید دارند.

وی تصریح کرد: برای رفع مشکلات موجود باید با توان ۱۰ برابری وارد عرصه شویم و این فعالیت ۱۰ برابری در توان دولت جوان انقلابی است که شبانه روز در حال خدمت رسانی به مردم باشد.

شعبانی با تاکید بر اینکه مشکلات مالی نباید مانع از فعالیت طلاب و غفلت آنها نسبت به رسالت اصلی خود شود، مطرح کرد: نباید فراموش کنیم که روزی از ما این سوال پرسیده خواهد شد که چه کاری برای ولایت انجام داده‌اید و آن روز بهانه‌ای قابل قبول نیست.

وی با بیان اینکه هدایت در نگاه معصومان متمرکز بر روی فرد بوده است، گفت: نباید این طور فکر کنید که حتما مخاطبان من باید هزاران نفر باشد تا بتوانم تاثیرگذار باشم، بلکه حتی اگر یک نفر را هم بتوانیم هدایت کنیم به نتیجه مطلوب دست یافته‌ایم.

امام جمعه همدان با بیان اینکه ارتباط بین طلاب و بنیاد غدیر باید تقویت شود، گفت: همان طور که حجت‌الاسلام حسنی حلم اشاره کرد، برنامه بنیاد حمایت از طرح‌های برتری است که توسط طلاب در زمینه غدیر ارائه می‌شود و لذا طلاب باید با طرح‌های خود به یاری بنیاد بشتابند.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی، طلاب باید به صورت دغدغه مند وارد میدان شوند، گفت: در برابر همه دشمنان و گروه‌هایی که علیه نظام اسلامی و انقلاب در فضای مجازی در حال فعالیت هستند، در کشور ۱۵۰ هزار طلبه‌ را داریم که می‌توانند در مقابل این تعداد اندک صف آرایی کنند و حتی به این آمار باید نیروهای حزب‌اللهی، متدینین و افراد بسیجی را هم اضافه کرد.

انتهای پیام/ 3140/

منبع: فارس

کلیدواژه: استان همدان غدیر امام جمعه همدان احکام شریعت نهج البلاغه بنیاد غدیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۹۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تکلیف دینی خود بدانند

به گزارش خبرگزاری مهر، مالک رحمتی در جلسه شورای سیاستگذاری بنیاد حفظ و نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس با بیان اینکه همه ما مدیون شهدا هستیم، افزود: بر این اساس مدیران کل دستگاه ها به حضور در جلسات شورای هماهنگی بنیاد اهتمام ویژه داشته باشند.

وی اضافه کرد: اینکه باغ موزه دفاع مقدس ۱۸ هزار بازدید در سال داشته باشد، نشان می دهد که نهادهای فرهنگی و تربیتی همچون آموزش و پرورش و دانشگاه ها باید اهتمام ویژه ای برای حضور دانش آموزان و دانشجویان در این مکان ارزشمند داشته باشند.

استاندار آذربایجان شرقی اضافه کرد: در این فوران جنگ روانی که دشمن راه انداخته، برای آشنایی نوجوانان و جوانان با محتوای باغ موزه دفاع مقدس، همه ظرفیت های موجود مورد استفاده قرار گیرد.

وی ادامه داد: در این راستا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را نه به عنوان کار اداری، بلکه تکلیف دینی و الهی بدانیم.

رحمتی با اشاره به تاثیر فراگیر و همه جانبه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ایران و فراتر از آن بیان کرد: این فرهنگ اصیل اسلامی در دوران کرونا نیز در جامعه ما نمود عینی یافت و همه برای غلبه بر این بیماری وارد گود شدند.

وی اضافه کرد: فرهنگ ایثار و شهادت در همه ابعاد حیات اجتماعی نجات بخش بوده و در هر حوزه ای وارد شده، آن را متحول کرده است.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: اگر بتوانیم این فرهنگ را به بهترین شکل ممکن نهادینه کنیم، دیگر هیچ مشکلی در هیچ بخشی از جامعه نخواهیم داشت.

رحمتی همچنین بر لزوم طراحی و اجرای کار رسانه ای برای کمک به رونق فعالیت های باغ موزه و انعکاس شایسته آن در جامعه تاکید کرد.

رحمتی همچنین خواستار تجهیز باغ موزه دفاع مقدس تبریز به ابزارهای روز و جوان پسند نرم افزاری شد و ادامه داد: در تامین منابع مالی مورد نیاز تکمیل باغ موزه نیز از همه ظرفیت های بودجه ای استانی و ملی استفاده می کنیم.

وی توضیح داد: با توجه به محدودیت منابع مالی نهادهای دولتی، واقفین و شبکه مردمی و خیرین بیشترین توان و ظرفیت را برای کمک در این حوزه دارند.

در این جلسه، شهردار تبریز، مدیرکل حفظ و نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس و مدیرکل راه و شهرسازی استان، گزارشی از اقدامات انجام شده مرتبط با تکمیل باغ موزه دفاع مقدس ارایه کردند.

کد خبر 6093731

دیگر خبرها

  • ترویج آموزه‌های اخلاقی در اولویت فرهنگیان باشد
  • تکریم خانواده شهدا کمک به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است
  • سبک زندگی ایرانی اسلامی باید ترویج شود/لزوم معرفی دختران موفق کرد
  • تقویت و ترویج آثار شهید مطهری موجب بصیرت افزایی
  • مسئولان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تکلیف دینی خود بدانند
  • لزوم ترویج و بهره مندی از آثار استاد مطهری در مراکز علمی و فرهنگی
  • گذشت و بخشش باید در جامعه تبدیل به فرهنگ شود
  • لزوم ترویج روحیه غیرت و جوانمردی ورزشکاران باستانی در جامعه
  • تصویب تشکیل بنیاد شیخ انصاری در دزفول
  • گلستان شهدای جروکان ساماندهی شد