Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با برشمردن این راهبردها افزود: در این راهبردها با توجه به سوابق زلزله‌های متعدد در کشور از جمله وقوع زلزله اخیر در یاسوج و هم‌مرز با اصفهان بر ضرورت اجراکردن طرح‌های مرتبط با پیشگیری به سازمان‌ها و نهادهای اجرایی تاکید شد.

منصور شیشه‌فروش افزود: کاهش خطرپذیری ناشی از زلزله در شهرها و روستاها و افزایش ضریب ایمنی در ساخت و سازهای جدید منطبق با سیاست‌های کلی پیشگیری و کاهش خطرات ناشی از سوانح و حوادث غیرمترقبه که توسط رهبر معظم انقلاب تایید و ابلاغ شده است در این الزمات قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، موقعیت‌یابی و مناسب‌سازی کاربری‌ها در مراکز جمعیتی شهری و روستایی و تاسیسات مهم و حساس متناسب با پهنه‌بندی خطر نسبی زلزله را از دیگر راهبردهای ابلاغی برشمرد و گفت: در سالجاری شهرداری، قراردادی با دانشگاه اصفهان در باره پهنه‌بندی خطر نسبی زلزله منعقد کرده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، بهبود مدیریت و نظارت در ساخت و سازها با بکارگیری نیروی متخصص و تربیت نیروی کار در تمام سطوح توسط نظام مهندسی و سازمان فنی و حرفه‌ای و استفاده از تجارب زلزله‌های رُخ داده در سایر نقاط کشور را از دیگر الزامات اعلام شده به نهادهای اجرایی مسوول در استان برای پیشگیری و کنترل زلزله اعلام کرد.

وی، ممنوعیت و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرفنی و ناامن در برابر زلزله و الزام به بیمه‌کردن سازه‌ها در برابر حوادث با استفاده از استانداردها و مقررات را از دیگر بندهای راهبردی مدیریت بحران برشمرد و گفت: هیات وزیران در دی امسال قانون بیمه را ابلاغ کرد و قرار شد تمام دستگاه‌های اجرایی اموال منقول و غیرمنقول خود را در برابر حوادث بیمه کنند.

به گفته شیشه‌فروش، استانداردسازی مصالح پایه سازه‌ای و الزام به استفاده از مصالح استاندارد، باکیفیت و مقاوم، ممنوعیت و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرفنی و ناایمن در برابر زلزله و ترویج و تشویق فناوری های نوین و پایدار و ساخت سازه‌های سبک بعنوان روشی نوین در ساختمان‌سازی از دیگر الزامات اعلام شده به نهادها و سازمان‌های اجرایی استان است.

وی بیان داشت: اجرای پایش مستمر بر ساخت و سازها و برخورد قانونی با ساخت و سازهای غیرفنی و غیرمجاز، اصلاح و بازسازی طرح‌های توسعه و عمران شهری و روستایی متناسب با با پهنه‌بندی خطر زلزله، ایمن‌سازی و بهینه‌سازی ساختمان‌های عمومی و شریان های حیاتی و تاسیسات زیربنایی و بازسازی و بهسازی بافت های فرسوده شهری و روستایی از دیگر موارد این راهبردهاست.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: تاکنون در استان حدود ۶۸ هزار  واحد مسکونی با تسهیلات ابلاغ شده در روستاها و شهرهای زیر ۱۲ هزار نفر مقاوم‌سازی و بهسازی شده است که این مهم باید توسعه و تسریع شود.

وی اظهار داشت: الزام به رعایت جزییات اجرایی مهار اجزای غیرسازه‌ای طبق نقشه‌های اجرایی مُصوب در ساختمان‌های مشهور و بااهمیت بسیار زیاد و بالاتر از چهار طبقه، ارائه تسهیلات ویژه و حمایت‌ تشویقی به منظور ایمن سازی لرزه‌ای ساختمان‌های مسکونی، خدماتی تولیدی و الزام دستگاه‌ها قبل از اجرای طرح‌های توسعه‌ برای اخذ استعلام لازم در باره رعایت مسائل زیست محیطی و ایمنی از مدیریت بحران، از دیگر بندهای راهبردی مدیریت بحران استان اصفهان است.

شیشه‌فروش با تاکید بر ضرورت تقویت سامانه‌های هشدار به موقع و اطلاع رسانی دقیق و بهنگام در زمان وقوع زلزله گفت: در استان اصفهان مرکز لرزه‌نگاری با ۹ ایستگاه و همچنین شبکه شتاب نگار با ۵۴ دستگاه آنلاین وجود دارد که برای ثبت لرزه‌ها نیازمند توسعه است.

وی برنامه‌ریزی در جذب و هدایت کمک‌های غیردولتی با رعایت قوانین در زمان وقوع حوادث با مسوولیت هلال احمر، برنامه‌ریزی برای ذخیره آب و ایجاد ساختمان‌های ایمن برای تامین آب و برق در مراکز جمعیتی در شرایط اضطرار با مسوولیت شرکت برق و آب و فاضلاب، ایجاد و تقویت مراکز پایش و هشدار زلزله و لرزش زمین توسط راه و شهرسازی و موسسه ژئوفیزیک را از دیگر الزامات ابلاغی به نهادهای اجرایی استان عنوان کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: مدیریت یکپارچه حمل و نقل و عبور تزانزیت‌های شریان‌های مواصلاتی توسط راهداری، ایمن‌سازی قطارهای شهری در شرایط اضطراری و تاب‌آوری در برابر حوادث، ایمن‌سازی و مقاوم سازی مراکز امدادی و درمانی و ایجاد مراکز پایش و هشدار مخاطرات جوی از دیگر راهبردهای مزبور است.

وی یادآور شد: ۲۴ حادثه طبیعی از جمله سیل، زلزله، بهمن، طوفان، گرد و خاک، صاعقه و دیگر موارد در استان سابقه وقوع دارد که باید توسط هواشناسی رصد شود.

 شیشه‌فروش، تهیه برنامه‌های آموزشی برای ارتقای سطح اگاهی مردم در حوادث و بحران‌ها توسط رسانه‌ها، گسترش بیمه حوادث و سوانح توسط شهرداری، بنیاد مسکن و بانک کشاورزی را از دیگر الزامات برشمرد و خاطرنشان کرد: سال گذشته ۴۵ میلیارد تومان غرامت از طریق صندوق بیمه بانک کشاورزی به کشاورزان استان پرداخت شد که امسال هم توسعه بیمه در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: ابلاغ ایجاد زیرساخت های ایمن برای ذخیره‌سازی حامل های انرژی مانند گاز و نفت، بازتوانی روانی و اجتماعی آسیب‌دیدگان از حوادث توسط بهزیستی، در اختیار قرار دادن تمام امکانات مورد نیاز در زمان وقوع حوادث و معرفی نیروهای ادارات برای فراگیری دوره‌های کوتاه مدت و بلندمدت مدیریت بحران در این شرایط بسیار مهم است.

وی یادآور شد: طرح عملیاتی و راهبرد خروج اضطراری در راه‌ها و جاده‌ها توسط شهرداری‌ها، مدیریت تردد و ترافیک در شهرها و روستاها توسط پلیس راهور، حفظ امنیت جانی و مالی در شرایط اضطرار توسط نیروی انتظامی، اسکان اضطراری و تامین مایحتاج مردم در زمان حادثه تا زمان رفع آن با ذخیره اقلام امدادی و رسیدگی به آسیب‌دیدگان از حوادث و انتقال آنها به مراکز درمانی توسط هلال احمر از دیگر الزامات مدیریت بحران اصفهان است.

شیشه‌فروش، تقویت زیرساخت‌های ارتباطی برای ارتباط بی‌سیم و ماهواره‌ای با قابلیت حفظ ارتباط توسط شرکت مخابرات و اداره‌کل ارتباطات، ذخیره‌سازی دارو و واکسن توسط دانشگاه علوم پزشکی و رعایت نکات ایمنی و استاندارد در نگهداری مواد خطرناک توسط سازمان صنعت و معدن و دیگر دستگاه های مسوول با توجه به وجود ۱۰ هزار واحد صنعتی و بیش از ۷۰ شهرک صنعتی و تردد روزانه بیش از یکهزار و ۵۰۰ تانکر حامل سوخت از این استان را از دیگر راهبردهای ابلاغی مدیریت بحران استان برشمرد.

 به گزارش ایرنا، زلزله‌ای به بزرگی ۵.۶ دهم در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) ساعت ۲۲ و ۵ دقیقه شامگاه چهارشنبه شهرهای یاسوج و سی سخت در استان کهگیلویه و بویراحمد و همچنین بخش‌ها و مناطقی از جنوب استان اصفهان در شهرستان سمیرم و دامنه‌های ارتفاعات دنا در این خطه را لرزاند.

سمیرم با افزون بر ۹۰ هزار نفر جمعیت در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.

برچسب‌ها مدیریت بحران اصفهان زلزله

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدیریت بحران اصفهان زلزله مدیریت بحران اصفهان زلزله اخبار کنکور مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان دیگر الزامات ساخت و سازهای شیشه فروش ایمن سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۰۰۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید میدانی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بنا‌های آسیب دیده زلزله ۹۶


 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه ،رئیس سازمان مدیریت بحران کشور  گفت : مسؤلان دولت گذشته بدون توجه به وضعیت این بناها، با برگزاری یک جشن رسانه ای، اعلام کردند که بازسازی خرابی‌های زلزله تمام شده است.

محمد حسن نامی دیروز در سفری دو روزه با هدف بازدید از برخی حوزه‌های مدیریت بحران و ساختمان‌های آسیب دیده از زلزله ۱۳۹۶ به استان کرمانشاه سفر کرده است.

برنامه سفر معاون وزیر با حضور در شهرستان سرپل ذهاب با دیدار با خانواده شهدا و بازدید از ساختمان‌های زلزله زده و آسیب دیده شهرستان آغاز شد.

بازدید از آبشوران، قره سو، سالن‌های چند منظوره شهر کرمانشاه، بافت فرسوده کرمانشاه و... از دیگر برنامه‌های معاون وزیر است.

دیگر خبرها

  • رفع مشکلات مدیریت بحران کرمانشاه در گرو ۴ همت اعتبار
  • ثبت ۱۶ هزار زلزله در سال گذشته
  • چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بازسازی مناطق زلزله‌زده و حل برخی از مشکلات کلانشهر کرمانشاه
  • وقوع سالانه ۱۴ تا ۱۵ هزار زلزله در سطح کشور
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • کرمانشاه وارث‌دار پروژه‌های نیمه تمام افتتاح شده دولت قبل است
  • ایمن‌سازی کرمانشاه ۴۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد
  • سازه‌های کشور باید در برابر زلزله‌های ۸ ریشتری مقاوم باشند
  • بازدید میدانی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بنا‌های آسیب دیده زلزله ۹۶
  • ابلاغ یک مصوبه مهم در حوزه ایمنی پایتخت | تهران امن‌تر می‌شود؟