Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار تهران گفت: ویروس جهش یافته موسوم به ویروس انگلیسی در کشور ردیابی شده که در استان خوزستان زیاد است، اما در تهران و سایر استان ها نیز در حال چرخش است، لذا پیشنهاد ما لغو پرواز از کشورهای اروپایی و نه فقط انگلیس است.

انوشیروان محسنی بندپی در جلسه ستاد مبارزه با کرونا استان تهران گفت: ستاد مدیریت مقابله با کرونای استان تهران، به صورت هفتگی جلسات خود را برگزار می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به افزایش روند مراجعین سرپایی نیاز است نظارت افزایش پیدا کند و مصوبات ستاد ملی با جدیت اجرایی شود.

وی افزود: شلوغی بازار دراین روزها به دغدغه تبدیل شده که مقرر شد اتحادیه های صنفی و اصناف، تذکر به واحدهای تجاری  را در دستور کار خود قرار دهند و مراکز بهداشت و درمان نیز نظارت و راهنمایی های لازم را انجام دهند. یکی از مسائلی که باید جدی گرفته شود رهگیری و قرنطینه بیماران است و بر اساس پیشنهاد ارائه شده ما مقرر شده تا تمام آزمایشگاهها و  مطب های خصوصی نتایج تست های پی سی آر خود را به دانشگاه علوم پزشکی ارسال کند.

پیشنهاد ستاد لغو پرواز از کشورهای اروپایی و نه فقط انگلیس است

وی ادامه داد: ویروس جهش یافته موسوم به ویروس انگلیسی در کشور ردیابی شده که در استان خوزستان  زیاد است، اما در تهران و سایر استان ها  نیز در حال چرخش است، لذا پیشنهاد ما لغو پرواز از کشورهای اروپایی و نه فقط انگلیس است. میزان ابتلای افراد زیر 20 سال از 5درصد به 9.1 دهم درصد در روزهای اخیر افزایش پیدا کرده است و امیدواریم که پیشنهاد لغو پروازهای اروپایی مورد توجه قرار بگیرد.

استاندار تهران تاکید کرد: از سوی دیگر باید افزایش جریمه کسانی که قرنطینه را رعایت نمی کنند دردستور کار قرار بگیرد. همه امکانات موردنیاز برای رهگیری و قرنطینه افراد در طرح شهید سلیمانی فراهم شده است. لذا فردی که با علم و آگاهی از بیماری خود وارد جامعه می شود نیاز است که جرائم بیشتری برای وی در نظر گرفته شود.

استاندار تهران در خصوص برگزاری آزمون دکترا و همچنین برگزاری انتخابات اصناف و اتحادیه ها گفت: برای امسال برگزاری نمایشگاه نخواهیم داشت و هرگونه تجمعی که رعایت فاصله گذاری در آن انجام نشود متوقف خواهد شد. آنچه که در درون استان تهران، مقرر است انجام شود باید با رعایت پروتکل های بهداشتی پس از اعلام وبررسی توسط دانشگاه علوم پزشکی انجام شود.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با تاکید بر لزوم جدیت در اجرای طرح شهید سلیمانی گفت: هدف در این طرح این است که پس از شناسایی افراد مبتلا و همچنین افرادی که با فرد مبتلا ظرف 24 ساعت گذشته در ارتباط بودند، قرنطینه انجام شود. لذا باید افزایش جریمه ها برای افرادی که قرنطینه را رعایت نمی کنند اعمال شود.

بندپی ادامه داد: ما نگران هستیم، چرا که بیماران سرپایی در طول نیمه دوم بهمن رو به افزایش بوده لذا پیش بینی می شود هنگامی که این افزایش رخ می دهد در مرحله بعدی تعداد بستری ها و بعد فوتی ها افزایش پیدا می کند.

استاندار تهران با بیان اینکه یکی از مراکز شلوغ این روزها بازار است و نگرانی ما در این حوزه  مربوط به درون مغازه ها و فضاهای سربسته است، اظهار کرد: افراد در این فضاها از ماسک استفاده نمی کنند و تجمع نیز وجود دارد؛ لذا باید تاکید کنیم که تاکنون همکاری اصناف وجود داشته و باید از این پس نیز ادامه پیدا کند تا بار دیگر شاهد اعمال محدودیت ها نباشیم. بی تردید هر جا که محل تجمع است باید مداخله کنیم و راهنمایی کنیم. در این راستا نیز تیم های نظارتی در بازار باید افزایش پیدا کند.

استاندار تهران در خصوص اعمال جریمه های منع تردد شبانه به اقدامات خوب ناجا اشاره کرد و افزود: ما استثناهای زیادی در خصوص تردد شبانه داریم . بر همین اساس نیروی انتظامی با مشکل مواجه است با کمک شهرداری ها تلاش کردیم در خصوص پایش ها از ابزارهای الکترونیک استفاده کنیم تا نیروی انتظامی بتواند اعمال قانون بهتری را داشته باشد. بر اساس آمار اعلام شده نیروی انتظامی هزار و 880 ماشین از ساعت 9 شب تا 3 صبح شب گذشته جریمه برایشان صادر شده است.

وی تاکید کرد: در خصوص دستفروشان جلسات بسیاری داشتیم و مقرر شد در مناطق 1 و 4 و 11 شهرداری محل های بازی را در نظر بگیرد. بی تردید اگر نسبت به بازار شب عید و دستفروشان رعایت پروتکل ها را نداشته باشیم برای همه شهروندان ایجاد خطر خواهد شد .

لزوم برگزاری غیرمتمرکز آزمون ها

وی افزود: در مورد آزمون ها و انتخابات اتحادیه ها که فراخوان های سراسری زده شده که افراد از سراسر کشور بیایند بی تردید باید این انتخابات به زمان دیگری موکول شود یا به صورت مجازی برگزار شود، قطعا برای اصناف و اتحادیه ها انتخابات سراسری در تهران اجازه برگزاری داده نخواهد شد. در مورد برگزاری آزمون ها نیز باید آزمون ها به صورت غیر متمرکز باشد. اگر  قرار است به صورت متمرکز برگزار شود باید فضای برگزاری آزمون توسط روسای دانشگاههای علوم پزشکی بررسی و پس از تایید آنها آزمون برگزار شود.

/ایسنا 

بیشتربخوانید: جزئیات تست رایگان کرونا در ایستگاه مترو

اخبار ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: استاندار تهران افزایش پیدا اتحادیه ها آزمون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۰۱۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری «هفته هنر انقلاب» مایه دلگرمی هنرمندان است/یک پیشنهاد مهم

احمد رمضی سرپرست مرکز موسیقی حوزه هنری انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر ضمن قدردانی از دست اندرکاران برگزاری «هفته هنر انقلاب اسلامی» که طی روزهای گذشته پیش روی مخاطبان قرار گرفت، توضیح داد: «هفته هنر انقلاب»رویدادی است که به واسطه تلاش همکارانم در حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار شده و دربرگیرنده ابعاد مختلفی است که فارغ از آنچه در یک هفته انجام می شود، می توان کارهای زیادی انجام داد. فعالیت هایی که خوشبختانه به واسطه طراحی هایی که در این زمینه صورت گرفته هر سال روند رو به پیشرفتی را طی کرده و پتانسیل بالای این مسیر را نشان می دهد.

وی افزود: به اعتقاد من یکی از مهم ترین امتیازاتی که در برگزاری «هفته هنر انقلاب» وجود دارد، مشخص شدن ابعاد مختلف و ارزشمند هنری است که به واسطه خلاقیت و توانایی هنرمندان پیشگام و جوان این عرصه توانسته دربرگیرنده آثار ارزشمندی باشد و نشان دهنده ظرفیت بالای هنر انقلاب اسلامی و جایگاه مهم آن در عرصه فرهنگ و هنر است. همین کلید واژه عنوان دلگرم کننده ای برای هنرمندان انقلاب است که می تواند موجب هم نشینی فرهنگی هنرمندان پیشکسوت این عرصه با جوان ترها شود. هنرمندانی که هرسال از آنها تجلیل می شود و این رویداد می تواند امیدواری های زیادی را به آنها منتقل کند.

سرپرست جدید مرکز موسیقی حوزه هنری انقلاب اسلامی در ادامه صحبت های خود تصریح کرد: امروز شاهد حمله همه جانبه امپراتوری رسانه ای در جریان فعالیت های فرهنگی و هنری کشور هستیم که با برنامه ریزی تضعیف هنر انقلاب را نشانه رفته اند اما وقتی رویدادی به نام «هفته هنر انقلاب» در حوزه هنری و تعدادی دیگر از مجموعه های برگزار می شود، نشان دهنده قدرت و برنامه ریزی استراتژیکی است که مایه دلگرمی هنرمندان می شود. نقطه عطفی که نباید جایگاه آن را در پیشرفت هنر انقلاب فراموش کرد.

رمضی گفت: هرچه قدر کارکرد این رویداد بیشتر و مبتنی بر کارشناسی باشد قطعا موجب انگیزه های بیشتری میان هنرمندان انقلاب می شود. البته که بی تردید چنین نگاهی نباید در برگزاری «هفته هنر انقلاب» خلاصه شود. چرا که ما می توانیم با برگزاری رویدادهای پژوهشی و محافل صمیمی که به صورت ماهانه یا فصلی برگزار می شود، کلیدواژه «هنر انقلاب» را فقط معطوف به «هفته هنر انقلاب» نکنیم و تلاش کنیم تا به واسطه این دیدن ها و نشست ها و بودن ها خودمان را دایم به روز رسانی کنیم. شرایطی که خوشبختانه در حوزه هنری انقلاب اسلامی برنامه ریزی شده و همچنان نیز در حال گسترش است.

وی در پایان تاکید: طرح مباحث تئوریک در حوزه هنر انقلاب فارغ از کارهای اجرایی که در این زمینه انجام شده و می شود، امری ضروری و مهم است که می توان آنها را در خارج از «هفته هنر انقلاب» نیز انجام داد. این فعالیت ها در شرایطی که هنر انقلاب در تیررس بدخواهان و حملات رسانه ای متعددی قرار دارد دربرگیرنده اتفاقات خوبی است که غیر از تبیین هرچه بهتر و دقیق تر واژه هنر انقلاب، موجب ایجاد گفت‌وگو میان هنرمندان جوان و پیشکسوت این عرصه می شود. موضوعی که می تواند در به روز رسانی و تعریف اینکه «هنر انقلاب چیست؟» ما را به سرفصل ها و مباحث تحلیلی هدایت کند که قطعا اتفاق خوبی است.

کد خبر 6087197 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • افزایش دوبرابری قراردادهای تجاری ایران در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • نگاهی به پردرآمدترین مسیرهای پروازی جهان+ اینفوگرافی
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • یک فروند بوئینگ ۷۳۷ برای پروازهای داخلی به ناوگان هما اضافه شد
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛ ۵ اردیبهشت
  • برگزاری «هفته هنر انقلاب» مایه دلگرمی هنرمندان است/یک پیشنهاد مهم
  • افزایش تعداد پروازهای فرودگاه شهرکرد
  • پروازهای فرودگاه بجنورد توسط اتاق بازرگانی چارتر شد