Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای اکسش؛ لیندل تازه ترین متحد رییس جمهوری پیشین آمریکاست که با شکایت و درخواست غرامت چند میلیارد دلاری شرکت های سامانه های رای گیری دومینیون یا اسمارماتیک به اتهام به راه انداختن کارزار ادعاهای نادرست در باره دستکاری انتخابات منجر به پیروزی جو بایدن نامزد حزب دمکرات، روبه رو شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت دومینیون پیش از این با شکایت از سیدنی پاول و رودی جولیانی وکیلان ترامپ، درخواست غرامت یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلاری کرده بود.

شرکت اسمارتماتیک نیز در ماه فوریه با شکایت از پاول، جولیانی، شبکه فاکسن نیوز و برخی از مجریان مشهور این رسانه، درخواست ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار غرامت کرده بود.

لیندل در پی دریافت نامه هشدار دومینیون در ماه ژانویه، به اکسش گفت که از این شرکت می خواهد شکایت خود را مطرح کند، چون مدارک صد در صدی در اختیار دارد که چین و دیگر کشورها از دستگاه های آنان برای سرقت آرای شهروندان ایالات متحده بهره برده اند.

ترامپ در پی شکست در انتخابات ۲۰۲۰، با طرح ادعاهای تقلب در انتخابات به نفع رقیب خود، هوادارانش را به شورش و حمله به ساختمان کنگره در ۶ ژانویه (۱۷ دی ماه) تحریک کرد.

با وجود رای منفی سنای ایالات متحده به استیضاح ترامپ، در صورتی که اتهام نقش ‌داشتن او در حمله معترضان به ساختمان کنگره اثبات ‌شود، ۱۰ سال زندان در انتظار رییس‌جمهوری پیشین آمریکا خواهد بود.

رسانه ها احتمال محاکمه ترامپ را به دلیل نقش او در تحریک هوادارانش به حمله به ساختمان کنگره (کاپیتول)، مطرح می کنند.

خبرگزاری د.پ.آ. آلمان با یادآوری اینکه کار مخالفان ترامپ با او هنوز تمام نشده، نوشت: دونالد ترامپ با وجود تبرئه شدن در پروسه استیضاح کنگره هنوز با خطر زندانی شدن روبه رو است.

بر این اساس با این که ترامپ پس از رای منفی سنا به طرح استیضاح دموکرات ها نفس راحتی کشید، اما خطر همچنان او را تهدید می کند. این موضوع به ویژه با توجه به سخنان یک جمهوری خواه ارشد که فکر می کند در مورد ترامپ امکان پیگیری قضایی وجود دارد، اهمیت می یابد.

برچسب‌ها کنگره آمریکا انتخابات ۲۰۲۰ واشنگتن سنای آمریکا جو بایدن ترامپ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کنگره آمریکا انتخابات ۲۰۲۰ واشنگتن کنگره آمریکا انتخابات ۲۰۲۰ واشنگتن سنای آمریکا جو بایدن ترامپ اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۰۱۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد

 دونالد ترامپ در گفتگو گو با مجله تایم با انتقاد از سیاست‌های بنیامین نتانیاهو، گفت: افراد بسیار خوبی هستند که می‌توانند جای نتانیاهو را بگیرند.

به گزارش تسنیم، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در گفتگو با مجله تایم با انتقاد از نتانیاهو، گفت: انتقادها از "بنیامین نتانیاهو" بجاست، چرا که نتوانست مانع کشته شدن غیرنظامیان اسرائیلی در هفتم اکتبر شود.

رییس جمهور سابق آمریکا با تاکید بر این موضوع که افراد بسیار خوبی هستند که می‌توانند جای نتانیاهو را بگیرند، افزود: خیلی‌ها از هفتم اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) اطلاع داشتند، اما اسرائیل اطلاع نداشت و نتانیاهو به همین خاطر خیلی ملامت و سرزنش می‌شود.

ترامپ ادامه داد: آنچه در هفتم اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) رخ داد، نباید هرگز اتفاق می‌افتاد، همه چیز برای جلوگیری از آن وجود داشت.

دونالد ترامپ پیش از این با انتقاد از عملکرد جو بایدن، رییس جمهور آمریکا گفته بود که اگر من رئیس‌جمهور بودم هفتم اکتبر هرگز اتفاق نمی‌افتاد، حتی یک فرصت کوچک.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ویدیو/ جریمه ۲۰۰ میلیون دلاری اپراتورهای تلفن همراه متخلف در آمریکا
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین پس از ورود به کاخ سفید
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • دادگاه نیویورک ترامپ را ۹۰۰۰ دلار جریمه کرد
  • ترامپ از نتانیاهو ابراز نارضایتی کرد
  • ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد
  • غزه چگونه جهان را ضد استکبار و اشغالگری متحد کرد؟
  • تصاویری از لاشه پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا که حوثی‌ها منفجرش کردند
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف