Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم گفت: باغ پرندگان قم، دارای طرح توجیهی و پروانه بهداشتی بوده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سید رضا موسوی مشکینی امروز در نشست مشترک میان مسئولان دامپزشکی استان، حفاظت محیط‌زیست  و معاونت خدمات شهری شهرداری قم که باهدف تبیین و روشنگری در خصوص اتفاقات اخیر در باغ پرندگان و به همت خانه مطبوعات استان در سالن شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد اظهار داشت: پیرامون نحوه مواجهه با پرندگان آزاد و در اسارت، دستورالعمل‌هایی در سطح کشو وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم افزود: این دستورالعمل‌ها ملاک عمل این سازمان در کشور است، دراین‌باره آلودگی‌های زیست‌محیطی و تنوع زیستی و زیستگاه‌ها ازجمله موضوعات مهم و قابل‌بررسی است.

در جلسه شورای شهر قم چه گذشت؟رئیس‌کل دادگستری استان قم: حتی یک نفر هم بابت مهریه در زندان نداریمانتقال سند در شهرک شهاب قم یکی از مطالبات سرمایه‌گذاران است

وی تصریح کرد: همچنین در مورد مسائل مربوط به حیوانات و جانوران ازجمله پرندگان و حیوانات وحشی، پیگیری‌هایی از سوی سازمان حفاظت محیط‌زیست وجود دارد.

موسوی مشکینی در مورد باغ پرندگان قم بیان کرد: از روند احداث باغ پرندگان، بازدیدها و بررسی‌هایی انجام شد و با حساسیت این سازمان در حوزه حیوانات به‌ویژه حیوانات وحشی، ارزیابی دقیقی در دستور کار قرار گرفت.

وی عنوان کرد: با بررسی‌های لازم، طرح توجیهی موقت سه‌ماهه برای این باغ صادر شد، در این راستا باغ پرندگان قم، دارای طرح توجیهی و پروانه بهداشتی بوده است.

 احداث باغ پرندگان و محل اجرای پروژه در قوانین دیده‌شده است  

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم اظهار داشت: احداث باغ پرندگان و محل اجرای پروژه در قوانین دیده‌شده است که بر اساس این قوانین، مخالفت با احداث این باغ منتفی است.

وی خاطرنشان کرد: درواقع احداث باغ پرندگان در محدوده شهر مغایرتی با قوانین زیست‌محیطی نداشت و چون باغ پردگان رده یک خدماتی است و می‌تواند در داخل شهر هم مستقر شود.

موسوی مشکینی گفت: به‌طورمعمول موافقت همراه با اعلام ضوابطی است که مسئولان مرتبط ملزم به اجرای این ضوابط و دستورالعمل‌ها هستند و این موضوع، یک‌روند طبیعی به شمار می‌رود.

وی افزود: به‌طورکلی پیرامون اجرای ضوابط، دغدغه و نگرانی‌هایی از سوی محیط‌زیست وجود دارد و با توجه به نواقصی که وجود دارد باید این مسائل توسط متولیان و بهره‌بردار باغ پرندگان رفع شود تا مشکلات بهداشتی و زیست‌محیطی نداشته باشد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم عنوان کرد: از همان ابتدا طرح توجیهی و پروانه بهداشتی مهم‌ترین موضوعات موردتوجه سازمان محیط‌زیست در احداث باغ پرندگان بود.

وی بیان کرد: در این طرح توجیهی همه مسائل و موضوعاتی چون فضای مناسب، تعداد پرندگان، انواع گونه‌ها، نحوه نگهداری طیور و اقدامات ضروری در جهت پیشگیری از بیماری‌ها دیده‌شده است.

موسوی مشکینی تصریح کرد: سازمان محیط‌زیست در طول سال بالغ‌بر هزار استعلام و ارزیابی جهت احداث طرح‌های مختلف در حوزه خدماتی، صنعتی و معدنی در استان قم پاسخ می‌دهد و باغ پرندگان نیز ازجمله این طرح‌ها بوده است.

وی اظهار داشت: محل احداث این باغ و مسائل کلی طرح نیز به تأیید اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان رسیده و پروانه موقت محیط زیستی آن نیز بر اساس پروانه موقت بهداشتی صادرشده است و باید این مراحل تا صدور پروانه دائمی پیموده شود.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم خاطرنشان کرد: درهرصورت استعلام مربوط به باغ پرندگان روال طبیعی خود را طی کرد و استفاده از عبارت منوط به نیز در پاسخ به این استعلام عادی و طبق روال مشخص است و تأکید دارد اشکالات باید رفع شود.

 باغ پرندگان قم دارای 12 هکتار وسعت بوده و مجوزهای لازم را اخذ کرده است 

وی گفت: باغ پرندگان قم دارای 12 هکتار وسعت بوده و مجوزهای لازم را اخذ کرده است اما باید بدانیم باغ پرندگان قم یک پروژه عادی واداری نیست بلکه مهم و جدی است و باید توجه ویژه و همه جانب‌های از سوی همه نهادها و دستگاه‌ها اتفاق بیفتد.

موسوی مشکینی افزود: کشور در کوری دور مهاجرت پرندگان مهاجر قرار دارد و بیش از یک دهه در فصول سرما، کشور و جهان با آنفلوانزای فوق حاد پرندگان دست‌به‌گریبان است و بر اساس آن نظارت‌ها در کشور افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: طبق بررسی‌های انجام‌شده در هیچ‌یک از تالاب‌ها و یا سایر نقاط زیست‌محیطی استان، هیچ موردی از آنفولانزای فوق حاد پرندگان مشاهده نشده است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم بیان کرد: پس از اعلام گزارش‌ها و تائید آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در این باغ، بلافاصله اقدامات جهت قرنطینه، جمع‌آوری، معدوم‌سازی و دفن پرندگان انجام شد.

وی عنوان کرد: متأسفانه به‌جای رفع ابهامات، پیرامون موضوع باغ پرندگان، حواشی و مسائل سیاسی مطرح شد و علی‌رغم اینکه بنا نداشتم دراین‌باره بیانیه‌ای صادر کنم اما بیانیه صادر شد.

موسوی مشکینی اظهار داشت: بنده در این بیانیه موضوعات فنی طرح و اینکه باغ پرندگان دارای طرح توجیهی سه‌ماهه است اعلام موضع کردم، اما برخی برداشت‌های نادرستی از آن شد.

وی در مورد امکان انتقال ویروس از طریق پرندگان مهاجر بیان کرد: در تالاب میقان استان مرکزی و برخی از مناطق تلفات بسیاری ناشی از شیوع این بیماری مشاهده‌شده است و عدم توجه به ضوابط می‌تواند تبعاتی داشته باشد و باید از تکرار این مسائل پیشگیری کرد.

انتهای پیام/457/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم احداث باغ پرندگان باغ پرندگان قم موسوی مشکینی زیست محیطی طرح توجیهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۰۲۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت آلودگی هوا و محیط‌زیست قم چیست؟

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم عوامل موثر در آلودگی هوا و محیط‌زیست این استان را تشریح گرد. - اخبار استانها -

محمدحسین بازگیر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم،در رابطه با عوامل مؤثر در آلودگی زمین، هوا و محیط‌زیست در استان، اظهار داشت: قم، یکی از کلان شهرهاست و در کلان شهرها علاوه بر بحث مدیریت شهری و اجتماعی، فعالیت‌های شهری که خود منشأ تولید برخی آلودگی هاست، قرار دارد و این استان به لحاظ طبیعی با بحث ریزگردها و گرد و غبار ناشی از کانون‌های فرسایش یافته اطراف شهر و آلودگی‌های ناشی از سوخت‌های فسیلی، خودروها، کارخانه‌ها، فاضلاب و نابسامانی در حوزه مدیریت پسماند مواجه است.

وی افزود: با توجه به موقعیت اقلیمی و اکولوژی قم، که منطقه ای خشک و بیابانی است میانگین بارش سالانه در استان بسیار کم بوده و جزو استان‌های کم برخوردار در این زمینه است و با توجه به موقعیت مکانی و عبور و مرور انواع خودروها و صنایع هیتوکربنی که آلودگی‌های خاصی دارد و همچنین تولید فولاد و سرب و روی و غیره زمینه ساز و مستعد آلودگی‌های زیست‌محیطی و هوا است که به شکل‌های مختلف در تابستان و زمستان شاهد آن هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: در استان، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوبی همچون؛ منطقه حفاظت شده پلنگ درّه که بیش از 30 هزار هکتار است، با پوشش جانوری و گیاهی مناسب و حدود 5 تالاب که در فهرست تالاب‌های ملی کشور است، داریم.

بازگیر عنوان‌ کرد: بخشی از منطقه حفاظت شده کویری، با بیش از 80 هزار هکتار دارای پتانسیل‌های خوب در این استان است؛ پتانسیل‌هایی چون، گنبد نمکی که می‌تواند به یکی از میراث‌های طبیعی_تاریخی استان تبدیل شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پلمب دو واحد شن و ماسه در یزد
  • صدور مجوز زیست‌محیطی برای معدن آلبلاغ خراسان شمالی مصوب شد
  • نجات ۹ قطعه کبک وحشی از شکارچیان متخلف در سقز
  • بررسی مسائل زیست محیطی اصفهان در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور
  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ صادر شد
  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ اسفراین صادر شد
  • از تردد غیرضرور در نزدیکی کلونی‌های پرندگان تالاب انزلی خودداری کنید
  • علت آلودگی هوا و محیط‌زیست قم چیست؟
  • اخطار زیست محیطی به سه واحد خدماتی در نهاوند
  • جبران خسارت زیست محیطی ازسوی آزادراه تهران-شمال