Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اهمیت کار قضاوت گفت: قاضی باید صبور، شنونده و به‌سرعت به حقوق مردم رسیدگی و احکام را هم به‌سرعت جاری کند.

به گزارش مشرق، آیت‌الله نوری همدانی امروز در دیدار با حجت‌الاسلام علی مظفری رئیس‌کل دادگستری استان که در دفتر معظم له برگزار شد، با اشاره به اهمیت کار قضاوت اظهار داشت: قاضی باید صبور، شنونده و به‌سرعت به حقوق مردم رسیدگی و احکام را هم به‌سرعت جاری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: مسئله قضاوت امر بسیار مهمی است و اسلام هم در این رابطه بر اهمیت آن تأکید می‌کند، منصب قضاوت مختص به وصی پیامبر(ص) است و شخصی که کرسی قضاوت را به عهده می‌گیرد باید آن‌قدر ازنظر علم و تقوا و آگاهی در سطح بالا باشد که بتواند وصی پیامبر(ص) باشد که این مسئله نشان از حساسیت قضاوت است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم عنوان کرد: ما پیامبرانی را با معجزاتی به‌سوی مردم فرستادیم تا مردم دعوت را به اجرای قسط و عدالت کنند و در میان مردم هم عدالت اجرا شود، این نشان از اهمیت اجرای عدالت در جامعه، قضاوت و سختی این عمل دارد.

آیت الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: عهدنامه امیرالمومنین(ع) به مالک اشتر امروز در سازمان ملل به‌عنوان منشور حقوق بشر یاد می‌شود، در این عهدنامه  امیرالمؤمنین(ع) برای اجرای عدالت جانش را فدا کردند موارد مهمی بیان‌شده ازجمله همه افراد بشر آزاد به دنیا می‌آیند و همه انسان‌ها باهم برابر و نسبت به هم برادرند و کسی حق ظلم به دیگری را ندارد، این عهد نامه در سازمان ملل به عنوان منشور حقوق بشر ثبت شده و حضرت علی(ع) در راه اجرای عدالت به شهادت رسیدند اما دنیای متمدن امروز برای ساختن حقوق بشر درمانده شده و نتوانسته آن سخن اول این حقوق و عهد نامه یعنی عدم تجاوز به حقوق به دیگران را اجرا کند.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا شیعیان مشرق حوزه علمیه آیت الله نوری همدانی نظارت بر قضات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۰۳۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدالت آموزشی در همه نقاط استان زنجان گسترش یابد

به گزارش خبرنگار مهر، محسن افشارچی، ظهر دوشنبه در آئین گرامیداشت هفته مقام معلم اظهار کرد: مهمترین دغدغه‌های فرهنگی امروز، آسیب‌های اجتماعی است که نگاه عمقی به آن نشان می‌دهد سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش می‌تواند این آسیب‌ها را کاهش دهد.

وی با بیان اینکه حوزه آموزش و پرورش در کنار هم دارای اهمیت هستند، عنوان کرد: در سال‌های اخیر به اندازه نیاز به مقوله پرورش پرداخته نشده است و باید این عقب‌ماندگی جبران شود.

استاندار زنجان معلمان را شریف‌ترین قشر جامعه خواند و گفت: استاد رضا روزبه به عنوان یکی از مشاهیر زنجان، فرد پرورش‌یافته مکتب اهل‌بیت (ع) بود و انسان‌های بسیاری همچون خود را تربیت کرد و باید برای تربیت نسل آینده نیز این مسیر را طی کنیم.

وی با بیان اینکه زنجان در بسیاری از بخش‌ها سرآمد است، تصریح کرد: باید در حوزه آموزش نیز رتبه خود را به کمتر از ۱۰ در کشور برساند و دانش‌آموزان با دانش و با مهارت را به جامعه تحویل دهد.

افشارچی در مورد برنامه‌ریزی برای فعالیت‌های تابستانی و اهمیت مقوله پرورش ابراز کرد: باید در تابستان امسال با تقویت فعالیت‌های پرورشی دانش‌آموزان را متفاوت از آنچه بودند تحویل دهیم.

وی بر گسترش عدالت آموزشی در سطح استان تأکید کرد و افزود: باید امکانات آموزشی و ورزشی در همه نقاط استان و مناطق محروم فراهم شود.

کد خبر 6098030

دیگر خبرها

  • عدالت آموزشی در همه نقاط استان زنجان گسترش یابد
  • واکنش محمد مهاجری به زندانی شدن یک وکیل دادگستری /یکسوی دعوا سعیدمرتضوی است و یکسو وکیلی شریف!
  • قضاوت داوران چهارمحالی در مسابقات انتخابی تیم ملی اسکیت
  • آیت‌اللّه نوری همدانی: اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • آیت‌اللّه العظمی نوری همدانی: اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است/ اسلام «زن‌» را بعنوان اینکه مانند مرد یک انسان کامل است و شایستگی خلیفه الهی بودن را دارد معرفی کرد
  • بازدید دادستان تهران از دادسرای ناحیه ۳۸
  • کوتاه شدن مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها
  • ناسا از فاصله ۲۲۵ میلیون کیلومتری زمین، پیام دریافت کرد!
  • رشد ۵۰ درصدی اجرای طرح طبقه بندی مشاغل برای عدالت مزدی
  • آیت‌الله حسینی همدانی: هنوز سران بعضی کشورها که باید در خط مقدم مبارزه با اسرائیل باشند خوابند/ دانشجویان باطن حقوق بشر آمریکایی را نمایان کردند/ هیچ‌کدام از رسانه‌هایشان نمی‌توانند برخورد پلیس را عادی جلوه دهند